Bekijk originele versie : Mag een meisje ook zelf op zoek gaan naar haar toekomstige man..
Je kan natuurlijk niet eeuwig blijven wachten..alles is moektab ok..
Waarom moet het initiatief altijd van de man komen.
Zij kan ook rechtstreeks of onrechtstreeks stappen ondernemen..
Als een meisje bijna niet buiten komt...is de kans op trouwen ook klein geworden..of niet...natuurlijk is alles moektab..
Maar wat vinden jullie..moet en zal de man altijd eerst het initiatief moeten nemen..of komt hier verandering in.
Zou jij als meisje het durven..bv..je vind een jongen heel leuk en je zou graag hem willen vragen..via via welteverstaan :D of durf je rechtsreeks..
nour_el_3oejoen
08-08-2003, 21:58
ik zou het niet durven ben te verlegen en heb zon idee als hij me wil mag hij komen...de kans is dan niehiel dat ie komt..maar jah ik heb altijd pech...:(.....................:maf2:...
Khadija maakte via iemand kenbaar dat ze interesse had om met de profeet Mohammed (vzmh) te trouwen. Dus waarom zouden wij dat dan niet doen? Als een vrouw direct of indirecte op een respectabele manier te kennen geeft interesse in mij te hebben, dan zal ik daar altijd naar luisteren. En wie weet.....
Zijn je vrouw en kind nou nog steeds niet terug?
Hij mag zelf komen...Ben bang om afgewezen te worden....
Origineel gepost door nour_el_3oejoen
ik zou het niet durven ben te verlegen en heb zon idee als hij me wil mag hij komen...de kans is dan niehiel dat ie komt..maar jah ik heb altijd pech...:(.....................:maf2:...
Je kan toch niet altijd pech hebben..incha'allah zul je geluk hebben..amin.
Origineel gepost door Chaimae
Hij mag zelf komen...Ben bang om afgewezen te worden....
Kun je nagaan wat wij mannen allemaal moeten doorstaan :)
Maar tegenwoordig worden ook vrouwen afgewezen. Heb er ook afgewezen. En dat is erger dan zelf afgewezen worden.
Origineel gepost door Najib26
Khadija maakte via iemand kenbaar dat ze interesse had om met de profeet Mohammed (vzmh) te trouwen. Dus waarom zouden wij dat dan niet doen? Als een vrouw direct of indirecte op een respectabele manier te kennen geeft interesse in mij te hebben, dan zal ik daar altijd naar luisteren. En wie weet.....
Chokran Agi..
Dus, het mag...
Ewa meisjes..jullie zijn mondig, verstandig, en sommige hebben de juiste leeftijd..nu nog de durf he..
Origineel gepost door Faatima
Zijn je vrouw en kind nou nog steeds niet terug?
Fatima..wil je meepraten, hou je dan aan de regels alstublieft..en hou mijn familie buiten dit forum.
Ik hoop dat je met respect behandeld wilt worden.
BerberLayD
08-08-2003, 22:11
moeilijk, volgens de islam mag het, maar als je dat zou doen in onze belachelijke cultuur, zouden ze de westerse wereld de schuld geven van dit zo-genoemd-emancipatie-beslissing, ik heb een nicht 33jaar, goeie opleiding en alles..maar nog niet getrouwd...als ik de mensen hoor praten...hoor ik sommige als excuss gebruiken dat ze hoogopgeleid is..en sommige zeggen dat het een schande is dat ze nog niet getrouwd is omdat niemand haar wil....wat moet zo'n meisje als haar dan doen? alles is toch elmektab, stel dat ze nog niet wilt trouwen..zie je hoe onze cultuur is het is belachelijk hoe meisjes onder druk worden gezet, maar ok..waarschijnlijk zal zij degene zijn die naar een jongen toe zal stappen..en waarschijnlijk word dat de haram-manier, want iemand ten huwelijk vragen zou ze naar mijn opvatting over haar mening niet durven in onze cultuur
Origineel gepost door Najib26
Kun je nagaan wat wij mannen allemaal moeten doorstaan :)
Maar tegenwoordig worden ook vrouwen afgewezen. Heb er ook afgewezen. En dat is erger dan zelf afgewezen worden.
Jep...:(
Maar ik ben gewoon zwak als het bij dat soort dingen aankomt.. :(
Ik zou de stap niet durven nemen....Doodsbang voor afwijzing en teleurstelling....Ik hoop nooit iemand af te wijzen..Lijkt me ook nie erg fijn.. :(
nour_el_3oejoen
08-08-2003, 22:12
Origineel gepost door Mohammed Justice
Je kan toch niet altijd pech hebben..incha'allah zul je geluk hebben..amin.
shoekran agie.....amien....
Origineel gepost door Mohammed Justice
Fatima..wil je meepraten, hou je dan aan de regels alstublieft..en hou mijn familie buiten dit forum.
Ik hoop dat je met respect behandeld wilt worden.
:D
Omdat je het zo lief vraagt!
sweetflower
08-08-2003, 22:14
Het ontbreekt mij dan echt aan het lef om zoiets te doen....mischien omdat men het idee heeft dat je dan erg makkelijk of hopeloos bent, wat natuurlijk onzin is. maja kzie het mezelf inderdaad niet doen......en was ik echttt geinteresseerd dan heel sneaky via via....erg he :D
het is wel zonde als je gaat wachten op de toeval...nietwaar?
Is er hier toevallig een meisje die het heeft gedurfd??
:zwaai:
Origineel gepost door Faatima
:D
Omdat je het zo lief vraagt!
Het was meer een eis dan een vraag..
Maar top van je :goedzo: thanks
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.