Bekijk originele versie : Topic voor meiden zonder hoofddoek
Meiden zonder hoofddoek..
Wat is de reden dat je geen hoofddoek draagt en ben je van plan hem inscha allah nog te gaan dragen?
Mocrodiddlina
27-12-2006, 18:39
Op nummer 1 staat zeker:
Ik ben er nog niet klaar voor :moe:
MissAlgerina
27-12-2006, 18:42
Op nummer 1 staat zeker:
Ik ben er nog niet klaar voor :moe:
Ja idd..
Als ik inchallah een hoofddoek ga dragen dan is het direct op de juiste manier, dus geen knotjes en tierlantijntjes!
En ik vind een hoofddoek wel een grote aanpassing, in je omgeving en al je moet ook meer letten op je kledij etc ..
dus ja, ik ben er nog niet klaar voor ;)
Mocrodiddlina dank je wel voor je reactie...
Deze topic is er niet om mensen die geen hoofddoek belagelijk te maken, maar juist te inspireren...
en wil graag verschillende meningen horen van meiden...
Ja idd..
Als ik inchallah een hoofddoek ga dragen dan is het direct op de juiste manier, dus geen knotjes en tierlantijntjes!
En ik vind een hoofddoek wel een grote aanpassing, in je omgeving en al je moet ook meer letten op je kledij etc ..
dus ja, ik ben er nog niet klaar voor ;)
ja dat zeg ik ook altijd, als ik klaar ben met de dingen die ik wil bereiken (dit klinkt misschien dom:jammer: ) maar ik bedoel opleiding, stage, rijbewijs halen. Dan zou ik echt graag een hoofddoek willen dragen, en dan goed!
ik bedoel ik kleed me nu ook goed en netjes, niet strak en niet kort, en wil graag zo verder gaan.
Ik heb vandaag een gesprek gehad met mijn oudere zus overdat en zij zegt dat ik het gewoon moet doen...
MissAlgerina
27-12-2006, 18:50
ja dat zeg ik ook altijd, als ik klaar ben met de dingen die ik wil bereiken (dit klinkt misschien dom:jammer: ) maar ik bedoel opleiding, stage, rijbewijs halen. Dan zou ik echt graag een hoofddoek willen dragen, en dan goed!
ik bedoel ik kleed me nu ook goed en netjes, niet strak en niet kort, en wil graag zo verder gaan.
Ik heb vandaag een gesprek gehad met mijn oudere zus overdat en zij zegt dat ik het gewoon moet doen...
ja voila je hebt gelijk!
Een hoofddoek dragen is wel een grote stap , kzal niet zeggen een grooote verandering in je leven maar toch !
En nee dat klinkt niet dom, het is zo.. Later zal ik ook zeker een hoofddoek dragen inchallah!
Ja nu kleed ik mij ook netjes, nooit blote buik of armen etc.. In een bikini zul je mij ook nooit zien enzo , ben blij dat ik zo opgevoed ben!:) Want er zijn redelijk veel meisjes die zich echt bloot kleden , dan is dat waarschijnlijk een nog een grotere stap om een hoofddoek te gaan dragen..
nee, mij zou je ook nooit zo zien.
Maar mijn zus heeft me echt geinspireerd, dat de hoofddoek je van veel dingen beschermt, waaronder jaloezie van andere vrouwen etc.
riffialady17
27-12-2006, 19:06
Leuke topic!
InshaAllah zal iedereen het op de juiste manier dragen!
Ik draag ook hijaab maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn kleding niet islamitisch is. Ik bedoel dus lange en wijde kleding.
Ja ik draag altijd iets over mijn kont, meestal tot mijn knieeen en altijd een nette broek of rok (net als de meeste hijaabdragende meiden), maar laten we eerlijk zijn dat is ook niet de juiste manier
Ithran_ogena
27-12-2006, 20:06
Ik draag mijn hoofddoek nu een paar daagjes.. Hamdoulilah.!!!
Ik ben echt blij dat ik eindelijk die stap heb durven te nemen. Ik wilde het al lang dragen. Maar ik was te mieterig om 'm op te zetten.
Het is wel wennen.. Nu merk ik er nog niet zoveel van omdat ik vakantie heb.
Ik ben wel een tikkie nerveus om ermee naar school te gaan enzo. De reacties van mijn docenten en alle andere hollanders op mijn werkvloer werken mij op mn zenuwen. Dat ze racistisch zijn was al overduidelijk maar nu ik met een hoofddoekkie en een lange jas daar aan kom. Daar gaan ze zeker nog vreemder van opkijken.
Ik heb vertrouwen in Allah swt, die mij zal bijstaan..
Mocrodiddlina
27-12-2006, 21:17
Oewp!!
MissAlgerina
28-12-2006, 16:46
Ik draag mijn hoofddoek nu een paar daagjes.. Hamdoulilah.!!!
Ik ben echt blij dat ik eindelijk die stap heb durven te nemen. Ik wilde het al lang dragen. Maar ik was te mieterig om 'm op te zetten.
Het is wel wennen.. Nu merk ik er nog niet zoveel van omdat ik vakantie heb.
Ik ben wel een tikkie nerveus om ermee naar school te gaan enzo. De reacties van mijn docenten en alle andere hollanders op mijn werkvloer werken mij op mn zenuwen. Dat ze racistisch zijn was al overduidelijk maar nu ik met een hoofddoekkie en een lange jas daar aan kom. Daar gaan ze zeker nog vreemder van opkijken.
Ik heb vertrouwen in Allah swt, die mij zal bijstaan..
Ah dat is ech goed van je meid! Macha'allah !Moge Allah je belonen inchallah !
Nja idd, we zijn nog altijd in Europa, en een hoofddoek word niet altijd positief opgenomen hier..:jammer:
mevr0uwtjelief
28-12-2006, 18:58
Het is iets groots.
En als ik om me heen kijk dan zie ik dat sommige het als accesoires dragen.
Ik denk dat de meeste niet eens weten waarom een hoofddoek gedragen moet worden.
Als ik mezelf vraag waarom ik het niet draag..?
Tja het is echt een grote aanpassing..
In je omgeving enz.
En ik ben er gewoon nog niet klaar voor.
Een ding weet ik wel zeker..
Als ik het inshalllah ga dragen..
Dan ga ik het ook echt goed doen..
Misschien zijn er hier ook meiden die domweg geen moslima zijn?
gelijk heb jullie allemaal.hoofdoek is een groote verantwoordlijkheid en geloof me hoofdoek is niet alleen doekje op je hoofd voor versiering en aandachten zoals wat de meeste doen.als je een hoofdoek draagt ,draag het goed dan.ik draag zelf geen hoofdoek maar insallah komt wel.
en waarom draag ik het niet ? omdat ik nog niet klaar voor.;)
inscha allah zal de tijd snel voor me komen
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.