Bekijk originele versie : Wat staat je nog bij van toen je nog jong was?
Ik weet nog dat ik van mijn Nederlandse buurjongen speelgoed auto'tjes achterover drukte.
Op mijn 13e jaar zat ik op een Nederlandse MAVO (1 negro en 2 Marokkanen en de rest was allemaal blank) hier heb ik mijn eerste goudmijntje gesticht. Ik kocht zakjes chips en de flippos verkocht ik voor een kwartje. Op een gegeven moment heb ik hier zoveel geld mee gemaakt dat ik officieel Flippo dealer werd genoemd. Op een gegeven moment had ik alle flippo's en verkocht ze stuk voor stuk voor een juiste prijs (naar de zeldzaamheid van de kaart). Naarmate de populariteit van Flippo's begon af te zwakken heb ik iets nieuws geintroduceerd.
Iedereen kon bij mij geld lenen van kwartjes tot guldens en zelfs 5 gulden of 10 gulden. Het kon allemaal. Het viel mij namelijk op dat Hollanders altijd op maandags zakgeld kregen en dat het op woensdag al op was. Ze konden dus op woensdag, donderdag en vrijdag niets kopen. Ik kon ze zoveel geld lenen als ze zelf wouden hebben. Het enigste wat ik daar tegenover stelde was een rentepercentage van 25% per dag, twee dagen 50% en drie dagen 100% (weekend telde ik niet mee). Zo kreeg ik op maandag altijd standaard ongeveer 20 gulden van leerlingen en dit geld leende ik later op de week weer aan hun uit. Een prachtsysteem waardoor ik een vast inkomen had, veel respect kreeg en enorm populair was onder de leerlingen.
Zo gebeurde het dat ik in mijn laatste jaar op de Mavo van een jongen 2.900.750.000,- gulden kreeg. Hij had een gulden geleend ergens aan het begin, maar hij kon niet betalen en door de sneloplopende rente was het binnen een week al niet meer te doen voor hem. Ik bleef de rente maar doorberekenen in mijn boekje. In dat laatste jaar ging ik mijn geld bij zijn ouders ophalen. Ze geloofden me niet en gingen naar de directeur. Een hele drama, maar ik hield vol dat ik in mijn gelijk stond en dat ik het zwart op wit had. Uiteindelijk betaalde de directeur 12,50 en de ouders van die jongen 12,50 en kreeg ik dus 25 gulden terugbetaald. Ik weet nog dat ik hevig teleurgesteld was en dat ik echt op de miljarden had gerekend.
saidaaatje
07-08-2003, 23:28
wat me bijstaat, is dat ik een leuk, gezellig en zorgenloos leventje had.....
BerberLayD
07-08-2003, 23:28
:giechel::eek::hihi:
dat ik boesboes en dommel keek:D
lilmaroc
07-08-2003, 23:33
wuahahahahahahahaha :lol:
en toen werd je wakker:D
Princess001
07-08-2003, 23:37
ik herinner me dat ik pak rammel kreeg van ba omdat ik de video als parkeergarage gebruikten voor mijn auto's
nee barbies daar speelde ik niet mee!
Danoontje
07-08-2003, 23:38
ik vond waspoeder en zan erruuuuuuuuuug lekkah :D
Origineel gepost door lilmaroc
wuahahahahahahahaha :lol:
en toen werd je wakker:D
Wollah is waar :)
lilmaroc
07-08-2003, 23:50
Origineel gepost door Da_flow
Wollah is waar :)
dus je wilt nu zeggen dat je miljoenair bent? (2.900.750.000,- )
Hey laat de klasiekers horen, ik geloof er niets van dat jullie zo rustig zijn geweest.
Hier nog eentje van mij:
Ik had iets op school geflikt waardoor ik niet mee mocht naar Parijs voor straf zehma. Ik wou echt graag gaan maar de directeur had al tegen mij gezegd dat ik een recidivist was (na 30X vroeg ik hem wat het woord betekende, het bleek een woord te zijn voor diegene die in herhaling van fouten vallen) wel grappig want het klonk best stoer. Mouhim ik vond het zo erg dat ik niet mee mocht dat ik een list verzon. Ik ging naar mijn scheikunde leraar (een gevoelige oude seniel) en begon met hem te ouwehoeren. Op een gegeven moment bracht ik vakantie ter sprake. Ik vertelde hem dat ik nooit buiten mijn stad gekomen was en dat mijn ouders nooit op vakantie gaan en als ze gaan ze mij nooit meenamen. Het klonk echt meheyeg bedroevend. Toen begon ik over Parijs, dat ik er al 2 jaar naartoe leefde en dat ik het zakgeld voor de reis na 9 maanden sparen eindelijk bij elkaar had gekregen. Ik vertelde hem dat ik dagen niet kon slapen toen de directeur had gezegd dat ik voor straf niet meemocht en dat ik soms huilend wakker werd. Mouhim hij geloofde het helemaal en hij werd woest op de directeur. Het enigste wat ik nog meekreeg was dat hij razend naar het kantoor toeliep en toen die terugkwam hij mij met een blij gezicht vertelde dat ik meemocht en dat de directeur zich onmenselijk had gedragen. Hij nam me mee en ik kreeg excuses van de directeur en hij zei dat dit een verkeerde vorm van straffen was. Zand erover en toch lekker naar Parijs geweest.
Origineel gepost door lilmaroc
dus je wilt nu zeggen dat je miljoenair bent? (2.900.750.000,- )
Nee daar had ik recht op. Ik kreeg in totaal 25,- en daar moest ik het mee doen. Vandaar die teleurstelling.
Maar vertel jij eens wat van vroeger :D
Danoontje
07-08-2003, 23:57
:hihi: gataaaaaaaaarlijk!!
miss_nadiaatje
08-08-2003, 00:02
wat ik me kan herinneren is dat ik altijd de schuld van alles kreeg. :(
IK VOELDE ME ALTIJD EENZAAM!!!
:verdriet:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.