Bekijk originele versie : Sollicitatie gesprek
_Kawtar_
27-12-2006, 13:52
Salaam dames,
Ik heb hulp nodig, ik ben op zoek naar werk en telkens ik op sollicitatie ga, word het niks :(
Wie heeft er voor mij tips, ik ben vorige week op solliciatie geweest en moest gewoon testen doen en nu moet ik terug komen voor een gesprek :) da is al iets natuurlijk maar ben bang dat het weer fout loopt :(
waar denk je zelf dat het verkeerd gaat?
word je nerveus?
_Kawtar_
27-12-2006, 14:08
Nee niet echt, weet gewoon niet waarom... Misschien is het omdat ik nog nergens gewerkt heb en geen ervaring heb. Maar je moet die toch ergens opdoen..
Wij hebben de afglopen weken veel sollicitanten over de vloer gehad:
ik heb dus goed geluisterd naar het commentaar.. voor in de toekomst:
_Het belangrijkst is dat je enthousiast bent en het ook uitstraalt
_spontaniteit ( dus zelf ook vragen stellen over het bedrijf, het werk, toekomst
ook al weet je het antwoord al!)
_Duidelijk maken wat je eventuele verwachtingen zijn van bedrijf werk!
_Intresse tonen laten zien/merken dat je er echt wilt werken.
_Doe research naar het bedrijf waar je solliciteert, (je wilt toch weten waar je
terecht komt?).
_Jezelf een beetje promoten mag, maar niet te arrogant! je moet jezelf uiteindelijk toch bewijzen en wat je belooft moet je ook kunnen.
Belangrijk! nooit negatieve uitlatingen over je vorige werkgever doen.
Zeg dat je aan uitdaging toe bent, iets nieuws wilt uit proberen, dat er op je vorige werk geen doorgroeimogelijkheden voor jou waren.
Succes, ik hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben...
jalekkeranoniem
27-12-2006, 14:42
Salaam dames,
Ik heb hulp nodig, ik ben op zoek naar werk en telkens ik op sollicitatie ga, word het niks :(
Wie heeft er voor mij tips, ik ben vorige week op solliciatie geweest en moest gewoon testen doen en nu moet ik terug komen voor een gesprek :) da is al iets natuurlijk maar ben bang dat het weer fout loopt :(
maar waarom vraag je niet waarom je wordt afgewezen??
dan kun je daar op letten bij je volgende gesprekken!
Je moet ook nooit te lang nadenken over antwoorden en goed voorbereiden, neem de vacaturetekst, sollicitatiebrief en je cv mee,
dan kun je tegelijk met ze meekijken als ze iets over je werkverleden vragen, doe het wel netjes in een mapje natuurlijk!
en vooral duidelijk zijn:maf2:
Wij hebben de afglopen weken veel sollicitanten over de vloer gehad:
ik heb dus goed geluisterd naar het commentaar.. voor in de toekomst:
_Het belangrijkst is dat je enthousiast bent en het ook uitstraalt
_spontaniteit ( dus zelf ook vragen stellen over het bedrijf, het werk, toekomst
ook al weet je het antwoord al!)
_Duidelijk maken wat je eventuele verwachtingen zijn van bedrijf werk!
_Intresse tonen laten zien/merken dat je er echt wilt werken.
_Doe research naar het bedrijf waar je solliciteert, (je wilt toch weten waar je
terecht komt?).
_Jezelf een beetje promoten mag, maar niet te arrogant! je moet jezelf uiteindelijk toch bewijzen en wat je belooft moet je ook kunnen.
Belangrijk! nooit negatieve uitlatingen over je vorige werkgever doen.
Zeg dat je aan uitdaging toe bent, iets nieuws wilt uit proberen, dat er op je vorige werk geen doorgroeimogelijkheden voor jou waren.
Succes, ik hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben...
HELE GOEIE TIPS! HOOP DAT JE HIER WAT AAN HEBT KAWTAR!
Moslima22
27-12-2006, 15:33
Tijdens een sollicitatiegesprek moet je met een gevoel gaan dat je niets te verliezen hebt. Wees gewoon spontaan, lach en wees vooral jezelf!
Ik ben nog nooit afgewezen ergens waar ik op gesprek mocht komen!! en dat zelfs nu nog met hoofddoek en in belgie! :D Vaak werd me gezegd dat dat onmogelijk was met hoofddoek etc etc.
Wanneer men je uitnodigt betekent het al heel wat, want men is dan geinteresseerd in je... ze willen alleen een gezicht en persoonlijkheid bij die de studies en werkervaringen re-presenteerd!
Wat ik altijd in mijn achterhoofd houd is: Allah is degne die ons ALLEMAAL voorziet dus wanneer je het toch niet wordt, no problem het zal dan niets voor jou zijn geweest en Allah heeft iets beters voor jou in petto ;) Have no fear and be proud.
Succes zuster :kus:
_Kawtar_
27-12-2006, 16:33
Saza heel erg bedankt voor de tips! Hier heb ik zeker wat aan :)
Saza heel erg bedankt voor de tips! Hier heb ik zeker wat aan :)
Graag gedaan! Insha'Allah wordt het wat.
-Zonnestraal-
28-12-2006, 09:10
Als je geen ervaring hebt dan is het al een hele stap om uitgenodigd te worden, blijkbaar zien ze dan toch iets in je waardoor ze je hebben uitgenodigd. Nu is het aan jou om jezelf te presenteren, wees spontaan, zeg dat je leergierig bent en zelfs bereid bent om een cursus of scholing te volgen.
Je kan ook zeggen dat je door levenservaring hebt geleerd om met bepaalde situaties om te gaan, gebruik dus voorbeelden uit het dagelijksleven die ook op je werk zouden kunnen voorkomen. Altijd zeggen dat je goed met mensen om kunt gaan en dat je goed in teamverband of zelfstandig kunt werken..
Meid je kan het heus wel en uitgenodigd worden voor een tweede gesprek is niet niets, als ze je niet zagen zitten dan zouden ze je na het eerste gesprek afgewezen hebben.
Succes! InshaAllah komt alles goed, gewoon op Allah swt vertrouwen en zelfverzekerd zijn! :goedzo:
ChingChing
28-12-2006, 09:29
Nadruk legge op wat ge goe kunt & zelfverzekerd voorkomen.
So? Als ze u nie aanvaarden genoeg andere jobs :maf:
Ik zyn ook werkzoekend maja kvind nix leuks :moe:
_Kawtar_
29-12-2006, 11:15
Bedankt meiden :kus:
_Kawtar_
09-01-2007, 13:29
Dames, ik heb de job!! Elhamdulillah, dus heeeel erg bedankt voor jullie tips, ze hebben geholpen :)
Check jullie hoekje
nasssira
09-01-2007, 13:33
Dames, ik heb de job!! Elhamdulillah, dus heeeel erg bedankt voor jullie tips, ze hebben geholpen :)
Check jullie hoekje
Gefeliciteerd
Check jullie hoekje
gefeliciteeeeeerd!!!!:goedzo:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.