Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Meer Actie Nu Ondernemen, Anders Wordt Het Niks!

Pagina's : [1] 2

paleisje
26-12-2006, 23:23

Ik heb heel goed nagedacht, en ik ga vanaf nu af aan mijn leefwijze veranderen. Geen gelui meer, maar er voor vechten voor wat ik wil! - Inchallah- - Proberen mijn verdomde diploma te halen! En serieus aan het werk, minder met klasgenoten praten. Maar doorwerken. - Een autootje gaan halen! Dat zeg ik al jarennnn maar nog steeds geen 1tje. Dus opzoek naar kleine auto. - Sparen!!!!!! Vreselijk, dit zeg ik al jaren maar is moeilijk! ik ga nieuwe goedkope abbonement afsluiten, en mijn belmin bij houden, minder shoppen en geld uitgeven aan ETENNNNNNNN en permaand ga ik 200 a 300 euro of meer sparen!! - 'n volgend jaar moet ik gewoooooon naarrrr marokko gaan, kan me niet schelen hoe ik ga, als ik maar ergens plek heb!! - Bijbaantje zoeken ergens bij mij in de buurt!!! Waarom kan ik nou niks vinden - Mij zelf praktiseren in de islaam! dus opstaan met lfadjr meer koran lezen en kennis opdoen overal!!!!! berouw tonen! - Meer arabisch gaan leren! spreek het wel maar niet zo denderend, dus daar wil ik verandering in gaan brengen!!!! - Mijn kleine administratie goed bijhouden anders loopt alles in de soep!! - Mijn ouders vaker geld geven of kadootjes!!!!! (vorige maand nog pas gedaan , maar ik moet meer kadootjes geven want het zijn toch mijn schatjes~!) - Leren Koken!!!!! ik kan niet zo goed koken. vreselijkkkkkk dat als een jongedame hasjoema3lik paleisje!! Zodra ik nog meer weet dan meld ik dat. Nou mensen kan jij me zeggen hoe ik dit allemaal goed kan aanpakken??!! Is wel makkelijk om het zo te typpen maar ik moet het wel goed aanpakken.

Medinah_2006
27-12-2006, 10:39
Lijkt wel alsof je mijn gedachtes kan lezen alleen ben ik hamdolilah wel iets verder :o Werk en auto heb ik al. Sparen ben ik eindelijk mee begonnen en zoals je zei gewoon minder shoppen minder bellen en minder buiten eten bij mij helpt dat echt. Ik ga nu niet bij elke vrije dag met vriendinnen afspreken maar blijf af en toe thuis. Bellen doe ik gewoon als het noodzakelijk is echte vriendinnen kunnen jou ook bellen iedereen werkt dus bel ze ook njiet meer moet van beide kanten komen. Resultaat rekening is naar beneden :hoera: Wat koken betreft ik heb daar 1 dagje in de week voor en das de maandag ik zie het als een dagje kookles en heb het prima volgehouden al heb ik af en toe geen zin :o Euhmz voor de rest gaat het goed hamdolilah Grootste probleem hier is dat ik teveel achter de pc & internet zit :moe:

bubelgirl
27-12-2006, 11:09
een paar punten wil ik ook behalen wat betreft me diploma das geen probleem dat is iets waar ik echt voor ga en wat ook gemakkelijk gaat omdat ik het gewoon echt wil behalen. Mijn grootste probleem is het geld voor er helemaaaal ziek van :moe: verdien vrij goed voor een studente en sta ttoch elke maand 1000 euro rood en ik moet nu echt beginnen met sparen want ik ga trouwen in oktober dus het moet nu echt gebeuren kan wel huilen :huil: heb nog niks nada rien walou!!!!!!!!!!! Ik ga van de zomer naar marokko dus daar heb ik ook geld voor nodig maar heb al 2 baantjes en loop 32 uur per week stage waar ik geen moer krijg maar goed dus ik moet het echt doen met hetgeen wat ik nu heb en heb totaal geen vaste lasten alleen die verdomde telefoon en me verzekering dus een totaal (als ik er niet overheen ga) van 200 euro aan vaste lasten THATS IT. DAMES HEB HULP NODIG

Medinah_2006
27-12-2006, 11:22
een paar punten wil ik ook behalen wat betreft me diploma das geen probleem dat is iets waar ik echt voor ga en wat ook gemakkelijk gaat omdat ik het gewoon echt wil behalen. Mijn grootste probleem is het geld voor er helemaaaal ziek van :moe: verdien vrij goed voor een studente en sta ttoch elke maand 1000 euro rood en ik moet nu echt beginnen met sparen want ik ga trouwen in oktober dus het moet nu echt gebeuren kan wel huilen :huil: heb nog niks nada rien walou!!!!!!!!!!! Ik ga van de zomer naar marokko dus daar heb ik ook geld voor nodig maar heb al 2 baantjes en loop 32 uur per week stage waar ik geen moer krijg maar goed dus ik moet het echt doen met hetgeen wat ik nu heb en heb totaal geen vaste lasten alleen die verdomde telefoon en me verzekering dus een totaal (als ik er niet overheen ga) van 200 euro aan vaste lasten THATS IT. DAMES HEB HULP NODIG Als je echt wil sparen dan moet je minder bellen desnoods neem je tijdelijk prepaid en zorg je ervoor dat je alleen gebeld kan worden ik had dat ook te hoge rekeningen maar nu hou ik het netjes 2 maal 30 per maand en in jan is de ene abbo afgelopen.. Vanaf nu bellen als het noodzakelijk is. Ik eet weinig buiten deed dat wel eerst heel veel maar neem nu of eten mee of ik eet eerst voordat ik ergens heen ga :hihi: Klinkt wel gierig allemaal :haha: maar ik werk al 4 jaar en niets noppes nada gespaard en dat is te erg :eek: Ik heb ong 500 euro aan vaste lasten :moe:

bubelgirl
27-12-2006, 11:27

Als je echt wil sparen dan moet je minder bellen desnoods neem je tijdelijk prepaid en zorg je ervoor dat je alleen gebeld kan worden ik had dat ook te hoge rekeningen maar nu hou ik het netjes 2 maal 30 per maand en in jan is de ene abbo afgelopen.. Vanaf nu bellen als het noodzakelijk is. Ik eet weinig buiten deed dat wel eerst heel veel maar neem nu of eten mee of ik eet eerst voordat ik ergens heen ga :hihi: Klinkt wel gierig allemaal :haha: maar ik werk al 4 jaar en niets noppes nada gespaard en dat is te erg :eek: Ik heb ong 500 euro aan vaste lasten :moe: nou kijk ik kan nooit thuis eten dit is hoe me weekschema eruit ziet Van maandag tot donderdag stage lopen van 9 tot 5 Dindsdag en donderdag avond werken van 17.30 tot 21.30 en zaterdag van 10 tot 16.00 En 1 keer in de 2 weken op een vrijdag naar school. DUS DRUK DRUK DRUK wat ik doe is eten aan eht begin van de week kopen en gewoon op me stage laten maar tussen de midddag ga ik weer eten kopen voor de lunch en savonds op me werk ook ik wordt er helemaaaaal ziek van. Plan nm 1 is om van die rood af te komen als die weg is ga ik het meteen afzeggen wil het niet meer gewoon klaar. Dan moet ik papa nog terug betalen 700 euro :moe: en dan pas kan het sparen beginnen!! :verdriet:

Medinah_2006
27-12-2006, 11:33
Ik haat schulden dus rood staan heb ik zo gedaan dat het niet kan. Begin er ook niet aan anders wordt het steeds meer en meer.. Sparen kan ik zelf niet dus maak het geld over naar de bankrekening van mijn zus want anders haal ik het er zelf weer vanaf :moe: heb haar gezegd dat ze mij niet mag lenen ook al ga ik op mijn knieen :haha: Das echt een probleem dat eten he :kwaad: Ik heb budget opgesteld trek dat aan het begin van de maand er allemaal af wat ik aan vasten lasten heb resterend geld schrijf ik snel over.. Zo kan ik niets extra's doen en 1 keer in de zoveel tijd dan ga ik wel lekker shoppen en zoals vroeger elke dag :moe:

bubelgirl
27-12-2006, 11:43
Ik haat schulden dus rood staan heb ik zo gedaan dat het niet kan. Begin er ook niet aan anders wordt het steeds meer en meer.. Sparen kan ik zelf niet dus maak het geld over naar de bankrekening van mijn zus want anders haal ik het er zelf weer vanaf :moe: heb haar gezegd dat ze mij niet mag lenen ook al ga ik op mijn knieen :haha: Das echt een probleem dat eten he :kwaad: Ik heb budget opgesteld trek dat aan het begin van de maand er allemaal af wat ik aan vasten lasten heb resterend geld schrijf ik snel over.. Zo kan ik niets extra's doen en 1 keer in de zoveel tijd dan ga ik wel lekker shoppen en zoals vroeger elke dag :moe: oke ja ik dacht aan bijvoorbeeld 120 euro per maand aan het eten ofzo dus gewoon 30 euro per week en winkelen dat mag zoiezo niet meer dan wil ik gewoon een spaarrekening openen waar ik een paar maanden niet aan mag komen en daar lke maand een vast bedrag op storten minstens 500 euro anders red ik het niet!!

Medinah_2006
27-12-2006, 11:50
oke ja ik dacht aan bijvoorbeeld 120 euro per maand aan het eten ofzo dus gewoon 30 euro per week en winkelen dat mag zoiezo niet meer dan wil ik gewoon een spaarrekening openen waar ik een paar maanden niet aan mag komen en daar lke maand een vast bedrag op storten minstens 500 euro anders red ik het niet!! 120 euro aan eten? Vet veel joh probeer daar wat uit te sparen juist... Koop voor de hele week ipv elke dag geloof mij dat helpt :hihi: Open een 2e rekening heb ik ook want met sparen krijg je rente en dat mag niet... Wil je toch wel wat zegeningen in je geld anders hou je helemaal niets over :o

bubelgirl
27-12-2006, 11:54
120 euro aan eten? Vet veel joh probeer daar wat uit te sparen juist... Koop voor de hele week ipv elke dag geloof mij dat helpt :hihi: Open een 2e rekening heb ik ook want met sparen krijg je rente en dat mag niet... Wil je toch wel wat zegeningen in je geld anders hou je helemaal niets over :o ja maar hoe doe je dat dan met die 2de rekening daar storrt je de helft op ofzo :confused: ik krijg bijvoorbeeld van allerlei kanten geld dat ik gewoon een andere rekening doorgeef aan me werk ofzo

Medinah_2006
27-12-2006, 12:01
ja maar hoe doe je dat dan met die 2de rekening daar storrt je de helft op ofzo :confused: ik krijg bijvoorbeeld van allerlei kanten geld dat ik gewoon een andere rekening doorgeef aan me werk ofzo Ik heb postbank daarvan weet ik wel dat je een 2e rekening kan openen en reden je zegt gewoon dat je geen rente wil klaar. Je kan je werkgever dan die rekeningnr geven en het pasje heb ik doormidden gedaan :hihi: alleen dat helpt niet bij mij :moe: dus ik schrijf het naar de rekening van mn zus over :o

bubelgirl
27-12-2006, 12:04
Ik heb postbank daarvan weet ik wel dat je een 2e rekening kan openen en reden je zegt gewoon dat je geen rente wil klaar. Je kan je werkgever dan die rekeningnr geven en het pasje heb ik doormidden gedaan :hihi: alleen dat helpt niet bij mij :moe: dus ik schrijf het naar de rekening van mn zus over :o " hahahaha zo erg nee bij mij is dat geen probleem ik weet dat hoelanger ik over het geld doe om bij elkaar te krijgen hoe langer het duurt voordat ik samen met me schatje kan zijn dus ik wil het gewoon echt ik heb daarna nog genoeg tijd om te shoppen en alles te doen wat ik wil dus das geen probleem maar ik heb abn kan ik dan gewoon bij rabo eentje openen en dat dan doorgeven?

Medinah_2006
27-12-2006, 12:07
" hahahaha zo erg nee bij mij is dat geen probleem ik weet dat hoelanger ik over het geld doe om bij elkaar te krijgen hoe langer het duurt voordat ik samen met me schatje kan zijn dus ik wil het gewoon echt ik heb daarna nog genoeg tijd om te shoppen en alles te doen wat ik wil dus das geen probleem maar ik heb abn kan ik dan gewoon bij rabo eentje openen en dat dan doorgeven? Ja zo erg is het bij mij :stoned: ben blij dat mn zus er is anders kon ik het wel schudden met het sparen :moe: Ja gewoon bij een andere bank openen ik heb bijna alle banken gehad vind de abn niets en rabo ook niet ik raad je postbank aan maar moet je zelf weten :kus: Allaah ie kemel gel gayr inchallah ;)

bubelgirl
27-12-2006, 12:10
Ja zo erg is het bij mij :stoned: ben blij dat mn zus er is anders kon ik het wel schudden met het sparen :moe: Ja gewoon bij een andere bank openen ik heb bijna alle banken gehad vind de abn niets en rabo ook niet ik raad je postbank aan maar moet je zelf weten :kus: Allaah ie kemel gel gayr inchallah ;) maar hoezo is postbank beter ik heb zoiets van ik heb verder niks met die bank te maken voor mij lijken ze allemaal hetzelfde me geld komt er binnen en klaar :hihi:

Medinah_2006
27-12-2006, 12:17
maar hoezo is postbank beter ik heb zoiets van ik heb verder niks met die bank te maken voor mij lijken ze allemaal hetzelfde me geld komt er binnen en klaar :hihi: Ik kreeg van de abn altijd van die gare actie's thuis en qua internetbankieren vind ik het tov postbank echt beroerd mohim gewoon een rotbank :hihi: En Rabo idemdito elke keer papieren thuis van zus en zo werd er gek van vind het onoverzichtelijk.. Bij postbank geen gezeur krijg alleen mn rekening thuis en interntebankieren is heel makkelijk.. MAAR je moet t zelf weten :hihi:

bubelgirl
27-12-2006, 12:24

Ik kreeg van de abn altijd van die gare actie's thuis en qua internetbankieren vind ik het tov postbank echt beroerd mohim gewoon een rotbank :hihi: En Rabo idemdito elke keer papieren thuis van zus en zo werd er gek van vind het onoverzichtelijk.. Bij postbank geen gezeur krijg alleen mn rekening thuis en interntebankieren is heel makkelijk.. MAAR je moet t zelf weten :hihi: oke ja ik heb dat niet maar misschien ga ik die extra rekening bij postbank openen ik mag er toch niet aan komen dus maakt in principe niet echt uit waar ik hem open! Wat moet je eigenlijk mee nemen als je rekening gaat openen , ik moet er gewoon achterna geen uitstel gedrag meer klaar!! ACTIE ONDERNEMEN.

Pagina's : [1] 2