Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Is Marokkaanse Liefde Anders ?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

camjo
06-07-2002, 20:38

Salaam Allemaal.. Ik respecteer alle mensen van alle nationaliteiten die hier op yasmina zijn.. Omdat de meeste mensen van Marokkaanse originie zijn.. Is mijn vraag..Wat is Marokkaanse liefde volgens jullie.. Kun je het vergelijken met de Westerse liefde.. Hoe dan ook..de Islam heeft een impact op de liefde en de relatie van een Marokkaanse koppel.. Zou volgens jou er iets aan moeten veranderen..zoals bijvoorbeeld dat de schoonmoeder van de jongen of het meisje meer afstand moeten doen. Is Marokkaanse Liefde Anders..

loubna170
06-07-2002, 20:42
nee hoor ik denk zelf dat het precies dezelfde is maar de vraag is hoe zo een persoon mee omgaat uit hij/zij de liefde die hij voelt voor die persoon , is de liefde wederzijds en zo zijn er denk ik nog meer redenen die ik zo snel niet kan opnoemen

najwa
06-07-2002, 20:43
ja ik denk van wel, want iedereen heeft een andere kijk op liefde en uit het anders uit.

Chaimae
06-07-2002, 20:48
ik ben nooit verliefd geweest dus dit is de eerste topic waaraan ik niet mee kan praten snik snik vind je wel leuk he mojo maarja ik blijf wel rondhangen misschien dat ik iets leer

Chaimaa
06-07-2002, 20:54

het is degelijk wel anders...niet omdat ik me totaal aangetrokken voel tot het marokaanse ras en dat ik de rest maar koudbloedig vind...maar als ik op mijn eigen soort verliefd word zit daar echt GEVOEL in... :verliefd: t is heel moeilijk onder woorden te zetten...maar sommigen zullen het wel begrijpen

Chaimae
06-07-2002, 20:55
Origineel gepost door Chaimaa het is degelijk wel anders...niet omdat ik me totaal aangetrokken voel tot het marokaanse ras en dat ik de rest maar koudbloedig vind...maar als ik op mijn eigen soort verliefd word zit daar echt GEVOEL in... :verliefd: t is heel moeilijk onder woorden te zetten...maar sommigen zullen het wel begrijpen ik vind marokanen inderdaad leuker ik weet niet hoe dat komt maar ik vind andere rassen zo saai maarre ik heb het nou alleen over leuk vinden

camjo
06-07-2002, 20:56
Origineel gepost door chemie ik ben nooit verliefd geweest dus dit is de eerste topic waaraan ik niet mee kan praten snik snik vind je wel leuk he mojo maarja ik blijf wel rondhangen misschien dat ik iets leer chemie..je kan wel meepraten..en je gevoelings hier proberen te verwoorden.. Zit in een Marokkaanse relatie ook romantiek..ik zal het anders stellen.. Wat maakt de Marokkaanse relatie zo uniek en speciaal??

Chaimae
06-07-2002, 20:57
Origineel gepost door Mohammed Justice chemie..je kan wel meepraten..en je gevoelings hier proberen te verwoorden.. Zit in een Marokkaanse relatie ook romantiek..ik zal het anders stellen.. Wat maakt de Marokkaanse relatie zo uniek en speciaal?? de marmita??? weet ik veel

camjo
06-07-2002, 20:58
Origineel gepost door Chaimaa het is degelijk wel anders...niet omdat ik me totaal aangetrokken voel tot het marokaanse ras en dat ik de rest maar koudbloedig vind...maar als ik op mijn eigen soort verliefd word zit daar echt GEVOEL in... :verliefd: t is heel moeilijk onder woorden te zetten...maar sommigen zullen het wel begrijpen Chaimaa..probeer het toch onder de woorden te brengen, please..

Chaimaa
06-07-2002, 20:58
het gevoel...ik heb geen idee mo hoe ik dit moet verwoorden maar..... :confused:

Chaimaa
06-07-2002, 21:01
ik zal er ff over nadenken ik ga nu ff weg me broertje wil ff msnen...je hoort nog van me ciao ;)

GoudenGids
06-07-2002, 21:49
Ik denk dat de westerse liefde té geemancipeerd is....De deuren worden niet meer opengehouden voor dames. Ladies moeten zelf maar kleine dingetjes in huis repareren....terwijl dit (volgens mij...don't shoot me) bij de marok. niet zo is. Vandaag hield er een ned. jongen op mn werk de deur voor me open...ik wist niet wat ik meemaakte!!!Ik moest eerst uit mn shock-toestand voordat ik verder kon lopen. Dit was de eerste keer in 2 jaar dat ik dat heb meegemaakt op mn werk :eek: ...terwijl ik het gewend ben van de 'buitenl' mensen op mn werk. Je zou kunnen zeggen dat marok. liefde romantischer is,,,in de kleine dingetjes. Dat kaarslicht aansteken dat kan iedereen nu wel :D :zwaai:

camjo
17-07-2002, 20:30
Origineel gepost door GoudenGids Ik denk dat de westerse liefde té geemancipeerd is....De deuren worden niet meer opengehouden voor dames. Ladies moeten zelf maar kleine dingetjes in huis repareren....terwijl dit (volgens mij...don't shoot me) bij de marok. niet zo is. Vandaag hield er een ned. jongen op mn werk de deur voor me open...ik wist niet wat ik meemaakte!!!Ik moest eerst uit mn shock-toestand voordat ik verder kon lopen. Dit was de eerste keer in 2 jaar dat ik dat heb meegemaakt op mn werk :eek: ...terwijl ik het gewend ben van de 'buitenl' mensen op mn werk. Je zou kunnen zeggen dat marok. liefde romantischer is,,,in de kleine dingetjes. Dat kaarslicht aansteken dat kan iedereen nu wel :D :zwaai: Een deur openhouden voor een dame is toch heel normaal..en elke man zou dat moeten doen..

BlueEye
17-07-2002, 21:28
Ik denk dat liefde niks heeft te maken met van welke cultuur, marokaanse of westerse of weet ik wat nog meer je afkomstig bent. Liefde komt uit je hart en kijkt niet van welke cultuur je bent. BE

fatimael
18-07-2002, 11:56

In onze cultuur gaat het er inderdaad anders aan toe. ik zal een paar voorbeelden geven, (je hebt natuurlijk altjd wel uitzonderingen hééé). Wij hebben niet de gewoonte om je partner op staat te tongzoenen, of in de super markt terwijl je aanschuift bij de kassa, of dat hij jouw bij je achterwerk vasthoud. Zo'n soor dingen laten we liever thuis, en dat doen wij ook niet. Terwijl in de westerse cultuur dat allemaal maar heel gewoontjes is. Ook denk wij (Marokkanen) veel passie , liefde voor elkaar hebben. Wij zijn veel vuriger..... misschien zit het in ons bloed, i don' t know..... Kortom, ik denk dat de meeste wel begrijpen waarover ik het heb of niet. in ieder geval , this is my opinion....

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7