Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Bewogen leven

Pagina's : [1] 2

Tarifith25
07-08-2003, 16:47

Wie heeft gisteren deze docu gezien op Canvas? Het ging over Iraanse meiden die in een tehuis zijn opgevangen na mishandeling/verkrachting etc. van o.a. familieleden :traan1: De families kregen de meisjes pas terug na het ondertekenen van een overeenkomst, vraag me af of het werkt....

babyvanbelisma
07-08-2003, 16:49
Mensen die kwaad willen zullen altijd een manier vinden om hun zin te krijgen. Maar het is wel goed dat er in ieder geval iets aan gedaan wordt. Je moet tenslotte ergens beginnen...

ibtisamc
07-08-2003, 19:26
Origineel gepost door Tarifith25 Wie heeft gisteren deze docu gezien op Canvas? Het ging over Iraanse meiden die in een tehuis zijn opgevangen na mishandeling/verkrachting etc. van o.a. familieleden :traan1: De families kregen de meisjes pas terug na het ondertekenen van een overeenkomst, vraag me af of het werkt.... Ik heb de documentaire gezien!!Wel ik vond de docu heel slapjes en ongeloofwaardig!!!Door zo'n meisjes wordt de islam in een slecht daglicht gesteld!!Een vb: Als een belg zo'n docu ziet gaan ze automatosch zeggen die verdomde moslims altijd 'tzelfde met hun terwijl het helemaal geen moslims zijn !!! :kwaad:

Tarifith25
07-08-2003, 20:36
Zulke dingen worden gebeuren ook in niet islamitische landen en worden ook door niet-moslims gepleegd en Belgie is zeker geen uitzondering en een slim iemand ziet dit soort dingen los van religie Je kan het ook anders bekijken, ik vond dat de vrouwen die in dat tehuis werkten wel goed werk deden, ze probeerden ze weer een bestaan te geven door werk voor ze te zoeken etc.

alcharif
07-08-2003, 20:48

wat voor overeenkomst? dat de ouders vanaf die dag hun dochter vastbinden aan de tafel met 3 meter snoer?

ibtisamc
07-08-2003, 21:25
Origineel gepost door Yaminake Jij hebt ook een antwoord op alles he ;) :goedzo: I like the way you think girl!!! :Iluvu: Lol haha thx :)

imanexxx
08-08-2003, 03:22
Die docu klopt langs geen kanten, het zou me ni verbazen moesten dat allemaal acteurs zijn!!

imanexxx
08-08-2003, 03:25
Origineel gepost door Tarifith25 Zulke dingen worden gebeuren ook in niet islamitische landen en worden ook door niet-moslims gepleegd en Belgie is zeker geen uitzondering en een slim iemand ziet dit soort dingen los van religie Je kan het ook anders bekijken, ik vond dat de vrouwen die in dat tehuis werkten wel goed werk deden, ze probeerden ze weer een bestaan te geven door werk voor ze te zoeken etc. Slimme mensen zouden het normaal los van religie moeten zien, maar de meeste mensen zien/horen/lezen het woord Islam of iets dat met islam te maken heeft en ze leggen al een link, mensen zitten nu eenmaal vol vooroordelen en denken vaak op de verkeerde wijze!!

Tarifith25
08-08-2003, 09:48
Ik denk niet dat ze over zoiets in Iran zouden acteren, wat schieten ze daarmee op? Nogmaals, dit was nu toevallig in Iran maar zulke dingen gebeuren overal ter wereld. Het is dat je zelf nu die link legt met de Islam Imanexxx, want niemand had het daarover, ook niet in die docu. En je moet je niet druk maken om mensen met vooroordelen, dat is water naar de zee dragen, zolang je zelf maar weet hoe het echt zit.

imanexxx
08-08-2003, 16:32
Origineel gepost door vikker En jij maakt daarop geen uitzondering...lees maar eens aandachtig je eigen tekst na...en je behoort tot de mensen. Dus imanexxx... Ik zeg ook niet dat ik een uitzondering ben hé vikkertje! Of heb jij dat ergens gelezen of gedroomt mss? :D weg met die vooroordelen. ;) Zie wie spreekt! :rolleyes:

imanexxx
08-08-2003, 16:35
Origineel gepost door vikker Ik begrijp je reactie niet helemaal. Ik betwijfel of jij wel IETS begrijpt :D

imanexxx
08-08-2003, 16:40
Origineel gepost door Tarifith25 Ik denk niet dat ze over zoiets in Iran zouden acteren, wat schieten ze daarmee op? Nogmaals, dit was nu toevallig in Iran maar zulke dingen gebeuren overal ter wereld. Het is dat je zelf nu die link legt met de Islam Imanexxx, want niemand had het daarover, ook niet in die docu. En je moet je niet druk maken om mensen met vooroordelen, dat is water naar de zee dragen, zolang je zelf maar weet hoe het echt zit. Ik erger me gewoon dood aan de manier hoe ze die docu hebben laten zien, het is alsof de islam verantwoordelijk is met wat die vrouwen hebben gedaan! Het waren nu toevallig moslims, en je hebt gelijk, het kan overal gebeuren, maar waarom laat de media nooit eens iets positiefs zien over de islam? Altyd maar willen zwart maken!!

tonk
08-08-2003, 16:41
Origineel gepost door ibtisamc Ik heb de documentaire gezien!!Wel ik vond de docu heel slapjes en ongeloofwaardig!!!Door zo'n meisjes wordt de islam in een slecht daglicht gesteld!!Een vb: Als een belg zo'n docu ziet gaan ze automatosch zeggen die verdomde moslims altijd 'tzelfde met hun terwijl het helemaal geen moslims zijn !!! :kwaad: Dus omdat de documentaire de islam in een slecht daglicht zou kunnen stellen, moet dergelijke problemen maar verzwegen worden? Of trek ik nu een te snelle conclusie. Ik heb 1000X liever dat de problemen wel getoond worden en dat die meiden goede hulp krijgen en dat de islam misschien een wat slechter imago krijgt, dan dat de boel in de doofpot gaat, die meiden het zelf maar moeten uitzoeken en dat de islam geen deukje oploopt.

babyvanbelisma
08-08-2003, 17:12
Als je genoeg dinn in je hart hebt dan weet je dat er beter een oplossing moet komen dan dat alles in de doofpot wordt gestopt om de goede naam van de Islam te bewaken. Natuurlijk is het goed als de Islam een goede naam overal ter wereld krijgt, maar jouw eigen geloof hangt toch niet af van imago???

imanexxx
08-08-2003, 17:42

Origineel gepost door vikker Ach..immanexxxx heeft last van achtervolgingswaanzin en ziet overal spoken die de islaam ten van willen brengen. Imanexxx gebruikt liever de borstel om alles onder de mat te vegen. Het is een steeds weer terugkerend refrein. :rolleyes: Lieve vikker, scroll eens terug naar boven, als ik me niet vergis heeft Tonk niet gereageerd op mijn bericht maar op dat van Ibtisamc...........Heb je griep ofzo? Ijlen? Ben je zo bezeten dat je alleen mijn naam nog ziet staan? :D :D :D :zwaai:

Pagina's : [1] 2