Bekijk originele versie : kan niet koken
dounia83
25-12-2006, 16:53
salam iedereen,
ik ben 22 en kan niet koken, ik vind het zelf echt
een schande. ik weet niet eens hoe je marmita
moet maken. wie heeft dit ook of kan me tips geven
ik wil het echt leren, ik denk dat het ook komt omdat
me moeder vaak in de keuken staat. En ik nooit hoef
mee te helpen (ik denk dat ik te verwend ben) ik hoop
dat ik serieuze reacties krijg
x_Suhaila_x
25-12-2006, 17:43
Sta een keertje met je moeder in de keuken en kijk goed hoe zij het doet. Maak eventueel ook notities. En vraag een keer aan je moeder of jij het een keer mag proberen, in haar bijzijn uiteraard zodat ze je helpt.
Als dit gelukt is, probeer je het nog een keer, maar dan wel zonder hulp. Todat je het goed onder de knie krijgt.
Eten maken is echt niet moeilijk. Het is alleen een kwestie van proberen en leren van je fouten.
Veel succes meid! ;)
ga naar het forum van cuisine
ouardanijntje
25-12-2006, 19:47
esiyaa was me voor maar inderdaad ga eens naar die site en verras je ma dan
Op vrije dagen, probeer je iets lekkers te maken voor de hele Familie.
Maar wel met je ma aan je zijde.
Probeer het zovaak te oefenen. Koken is echt belangrijk voor een vrouw, maar ook voor een man.
gedurende de tijd dat jouw moeder in de keuken staat, kan je er gewoon even bij staan ook al is het om kleine dingetjes te doen...gewoon goed opletten en goed bij de les blijven :hadj: . geloof me maar je piekt onbewust veel dingen op die later goed van pas komen.
en het is ook mijn persoonlijke ervaring, ik zelf haatte koken, maar dankzij mijn lieve mama die mij altijd mee sleep, kan ik nu el hamdoullilah goed koken, zelfs couscous die ik altijd moeilijk vond :D
meisje_99
26-12-2006, 00:29
Inderdaad het is gewoon een kwestie van je moeder helpen in de keuken, en dan niet de afwas doen elke keer, maar ook het ''echte werk''.
Ik heken het heel sterk, ik hoefde ook nooit mee te helpen, maar ik ben in de loop van de tijd, zelf steeds meer gaan doen. Zoals zelf recepten opzoeken en gewoonweg uit poberen!
Succes meid, nodig je ons wel uit als de couscous is gelukt:hihi:
R_dammer
26-12-2006, 00:45
Ik kan ook niet koken, maar wil het wel leren:)
Ik woon alleen dus ik kan ook bij niemand meekijken:(
Ik wil het ook leren:jammer:
Inderdaad het is gewoon een kwestie van je moeder helpen in de keuken, en dan niet de afwas doen elke keer, maar ook het ''echte werk''.
Ik heken het heel sterk, ik hoefde ook nooit mee te helpen, maar ik ben in de loop van de tijd, zelf steeds meer gaan doen. Zoals zelf recepten opzoeken en gewoonweg uit poberen!
Succes meid, nodig je ons wel uit als de couscous is gelukt:hihi:
:hihi: :hihi:
Ik kan ook niet koken, maar wil het wel leren:)
Ik woon alleen dus ik kan ook bij niemand meekijken:(
Ik wil het ook leren:jammer:
wat sieleg nou :(
je kan hier bij het hoekje cuisine kijken...er staan onwijs veel recepten met foto`s en duidelijke uitleg
succes :goedzo:
K kan ook niet koken maar als k een recept heb lukt t (meestal) wel. K vind t helaas niet leuk om te doen! Heb er geen geduld voor en schande? Waarom? De een kan koken, de ander weer winkelen tec :haha:
Maar als je t egt wilt leren, gewoon uit recepten! Be3da dat vind k beter dan bij me moeder in de keuken staan. Meestal maken onze ouders eten die wij niet een, twee, drie zullen maken!! Succes meid!!!
ahlam-85
26-12-2006, 20:07
is helemaal geen schande, ik ken er genoeg meiden die het ook niet kunnen en 1 is mijn zusje :hihi:
maar als je met je ma in de keuken staat leer je dat heel snel en het is niet zo moeilijk als het lijkt.
suc6
dounia83
26-12-2006, 22:01
bedankt allemaal voor jullie reactie, en als ik leer
koken nodig ik jullie allemaal uit voor een heerlijk
diner hihihihi
bedankt allemaal voor jullie reactie, en als ik leer
koken nodig ik jullie allemaal uit voor een heerlijk
diner hihihihi
daar hou ik je aan he :hadj:
typisch_ikke
26-12-2006, 22:26
salam iedereen,
ik ben 22 en kan niet koken, ik vind het zelf echt
een schande. ik weet niet eens hoe je marmita
moet maken. wie heeft dit ook of kan me tips geven
ik wil het echt leren, ik denk dat het ook komt omdat
me moeder vaak in de keuken staat. En ik nooit hoef
mee te helpen (ik denk dat ik te verwend ben) ik hoop
dat ik serieuze reacties krijg
uit je verhaal herken ik me zeker in. ben namelijk ook 22 jaar en paar jaar terug kon ik nixx maar dan ook helemaal nix. maar nu omdat ik hoe ouder ik werd hoe meer ik aan de toekomst dacht dus ik maakte juist zorgen over mijn kookkunst:confused: maar goed darbij heb ik vaak in de keuken gestaan met mijn ma en heb ik stap voor stap beetje kunnen leren en nu ik kan zelfs mamita maken (is best wel makkelijk) en binnekort insha'allah couscous:D
Hopelijk komt het met jou ook goed gwoon oefen en natuurlijk leer je ook van je fouten en gaat het met koken steeds gemakkerlijk (wat ik zelf ook gemerkt heb ;) ) :goedzo:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.