Bekijk originele versie : kan niet koken
dounia83
25-12-2006, 16:53
salam iedereen,
ik ben 22 en kan niet koken, ik vind het zelf echt
een schande. ik weet niet eens hoe je marmita
moet maken. wie heeft dit ook of kan me tips geven
ik wil het echt leren, ik denk dat het ook komt omdat
me moeder vaak in de keuken staat. En ik nooit hoef
mee te helpen (ik denk dat ik te verwend ben) ik hoop
dat ik serieuze reacties krijg
x_Suhaila_x
25-12-2006, 17:43
Sta een keertje met je moeder in de keuken en kijk goed hoe zij het doet. Maak eventueel ook notities. En vraag een keer aan je moeder of jij het een keer mag proberen, in haar bijzijn uiteraard zodat ze je helpt.
Als dit gelukt is, probeer je het nog een keer, maar dan wel zonder hulp. Todat je het goed onder de knie krijgt.
Eten maken is echt niet moeilijk. Het is alleen een kwestie van proberen en leren van je fouten.
Veel succes meid! ;)
ga naar het forum van cuisine
ouardanijntje
25-12-2006, 19:47
esiyaa was me voor maar inderdaad ga eens naar die site en verras je ma dan
Op vrije dagen, probeer je iets lekkers te maken voor de hele Familie.
Maar wel met je ma aan je zijde.
Probeer het zovaak te oefenen. Koken is echt belangrijk voor een vrouw, maar ook voor een man.
gedurende de tijd dat jouw moeder in de keuken staat, kan je er gewoon even bij staan ook al is het om kleine dingetjes te doen...gewoon goed opletten en goed bij de les blijven :hadj: . geloof me maar je piekt onbewust veel dingen op die later goed van pas komen.
en het is ook mijn persoonlijke ervaring, ik zelf haatte koken, maar dankzij mijn lieve mama die mij altijd mee sleep, kan ik nu el hamdoullilah goed koken, zelfs couscous die ik altijd moeilijk vond :D
meisje_99
26-12-2006, 00:29
Inderdaad het is gewoon een kwestie van je moeder helpen in de keuken, en dan niet de afwas doen elke keer, maar ook het ''echte werk''.