Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Islamitische bruiloft.

Pagina's : [1] 2 3

stylieste
23-12-2006, 22:32

Ik ken eigenlijk niemand die een Islamitische bruiloft heeft gedaan. Ik vraag me af hoe het dan in zijn werk gaat en of er wel mensen dan komen opdagen. Ik neem aan dat er dan niet wordt gedanst, maar wat dan wel?? Weet jij het...

maroklady
23-12-2006, 22:37
jawel hoor... je kunt een anacheedbandje nemen... je kunt ook op die muziek dansen .. met vrouwen onderelkaar... koran recitaties beluisteren met zijn allen

stylieste
23-12-2006, 22:41
Dus het is toegestaan om te dansen op Anasheed?? Nee toch

Ben_Tayb_Woman
23-12-2006, 23:03
heb het 2 keer meegemaakt. was niks aan.

stylieste
23-12-2006, 23:11

Hoe gaat het in zijn werk dan.. gaan de gasten na een uur ofzo al weg.. en ga je dus de hele dag naar Koran luisteren en krijg je daarbij een vreedzaam gevoel of dacht je dus echt van noooh moet hier snel weg heb liever een feest waar je kan shaken?

DiamontMarocca
23-12-2006, 23:47
Wat voor gezicht zouden mensen hebben als ze na een uur durven te vertrekken? Alleen al uit respect voor ons geloof (dat is het thema.. als ik het zo even mag noemen... van die avond/bruiloft) zouden mensen geduld op moeten brengen toch... ipv. zomaar ervandoor gaan... En de bruid voor wie zij komen in haar waarde laten... niet te vergeten.. Het idee achter een islamitische bruiloft geven is een etentje geven, koraanresitatie's lezen of wat eerder al gezegt is een anasheed band inhuren.... Of daarop gedanst kan worden durf ik je niet te zeggen... Misschien moet je ook even een topic plaatsen bij Islam & ik.. Respect voor mensen die hun bruiloft op de islamitische manier geven!! :goedzo:

stylieste
23-12-2006, 23:53
Wat voor gezicht zouden mensen hebben als ze na een uur durven te vertrekken? Alleen al uit respect voor ons geloof (dat is het thema.. als ik het zo even mag noemen... van die avond/bruiloft) zouden mensen geduld op moeten brengen toch... ipv. zomaar ervandoor gaan... En de bruid voor wie zij komen in haar waarde laten... niet te vergeten.. Het idee achter een islamitische bruiloft geven is een etentje geven, koraanresitatie's lezen of wat eerder al gezegt is een anasheed band inhuren.... Of daarop gedanst kan worden durf ik je niet te zeggen... Misschien moet je ook even een topic plaatsen bij Islam & ik.. Respect voor mensen die hun bruiloft op de islamitische manier geven!! :goedzo: Zeker respect..

Miss_Bouchiet
24-12-2006, 00:03
Masha'Allah ik heb het 1 malig meegemaakt en dat was me nicht die ging trouwen was zo masha'Allah! Zeker respect ervoor. Het ging als volg zo: De bruidegom was bij de mannen en kwam niet binnen. Bruid was alleen en had een negaffa ingehuurd. Een vrouwelijke anasheed band in gehuurd. Catering ingehuurd. Decoratie ingehuurd. Lezing en er werd koran gereciteerd masha'Allah. En deze meid vraag zich af hoe dat gaat het was voor mij ook super nieuw. Shaken wow dat mag je vergeten want de enne zegt van wel en de andere zegt van niet(dus beter maar zitten zodat je er zeker van bent, want kan toch geen kwaad als je 1 avondje niet shakt.) De gasten/zusters zongen mee met de anasheedband. En natuurlijk vraag je af hoe voelde je! Ik voelde me zo fijn zo astafer'allah ik heb er geen woord(en) voor! Moge allah subahanna wa tahalla ons beschermen insha'Allah! Kusje van mij, Miss_Bouchiet:o

Ilovecabonegro
24-12-2006, 00:04
hmmmm ik vind het raar als oppeens normale mensen een islamitische bruilofd gaan geven die gwn in het dagelijkse leven erbij lopen als normale mensen en muziek luisteren die niet toegestaan is, maar ik weet meestal wat de redenen zijn van het geven van zo'n feest uit geldnood Ik heb 1 echt islamitische bruilofd meegemaakt toen ik in Tanger was van echte ikhwaniyen waarvan de vrouw niqaab droeg en haar dochters allemaal een hijaab droegen als je had gezien hoe hun hun bruilofd gaven dat was wel mooi ze lieten het netjes en ze hadden geen anasheed band dat is een trend in Nederland maar niet in marokko want ik heb begrepen dat een anasheed band alleen word gedaan als iemand is overleden maar goed ze hadden alles netjes ze hadden een groot huis en de bruidje ging op haar mooie bankje zitten er werd geen koran aangedaan pas in het begin doen ze dat eventjes en daarna gaat de bruid zitten en dan doen ze de koran uit en dan gaan ze netjes bij elkaar zitten en dan worden de koekjes en de thee geserveerd de rest van de ceremonie die erbij hoort heb ik niet meegemaakt maar dat er continu koran recitaties bij hoort dat is echt niet waar

Fatima_24
24-12-2006, 00:35
Je kan wel dansen maar niet uit je dak gaan zoals je bij een band of dakka zou doen :hihi:

DiamontMarocca
24-12-2006, 00:48
hmmmm ik vind het raar als oppeens normale mensen een islamitische bruilofd gaan geven die gwn in het dagelijkse leven erbij lopen als normale mensen en muziek luisteren die niet toegestaan is, maar ik weet meestal wat de redenen zijn van het geven van zo'n feest uit geldnood Ik heb 1 echt islamitische bruilofd meegemaakt toen ik in Tanger was van echte ikhwaniyen waarvan de vrouw niqaab droeg en haar dochters allemaal een hijaab droegen als je had gezien hoe hun hun bruilofd gaven dat was wel mooi ze lieten het netjes en ze hadden geen anasheed band dat is een trend in Nederland maar niet in marokko want ik heb begrepen dat een anasheed band alleen word gedaan als iemand is overleden maar goed ze hadden alles netjes ze hadden een groot huis en de bruidje ging op haar mooie bankje zitten er werd geen koran aangedaan pas in het begin doen ze dat eventjes en daarna gaat de bruid zitten en dan doen ze de koran uit en dan gaan ze netjes bij elkaar zitten en dan worden de koekjes en de thee geserveerd de rest van de ceremonie die erbij hoort heb ik niet meegemaakt maar dat er continu koran recitaties bij hoort dat is echt niet waar Wat vind jij normaal? Een moslim is een moslim schat.. Hoe kun je daar nou onderscheid in maken? We interpreteren het allemaal alleen op onze eigen manier. Maar dat betekent niet dat bijv. een vrouw die normalitair geen hoofddoek draagt haar bruiloft niet op de islamitische manier kan of mag geven. Dat is JUIST mooi! En niet gaan oordelen als je niet zeker bent van bepaalde zaken. Laat dat aan Allah swt. over aub. Hoe weet je nou of ze het uit geldnood doen? Heb je t ze gevraagd of kan jij toevallig in hun hart kijken... en dat je dan ziet dat hun gevoel voor de islaam niet bestaat??? :confused:

oem_assiya
24-12-2006, 09:27
Wat vind jij normaal? Een moslim is een moslim schat.. Hoe kun je daar nou onderscheid in maken? We interpreteren het allemaal alleen op onze eigen manier. Maar dat betekent niet dat bijv. een vrouw die normalitair geen hoofddoek draagt haar bruiloft niet op de islamitische manier kan of mag geven. Dat is JUIST mooi! En niet gaan oordelen als je niet zeker bent van bepaalde zaken. Laat dat aan Allah swt. over aub. Hoe weet je nou of ze het uit geldnood doen? Heb je t ze gevraagd of kan jij toevallig in hun hart kijken... en dat je dan ziet dat hun gevoel voor de islaam niet bestaat??? :confused: :goedzo:

oem_assiya
24-12-2006, 09:33
De laatste jaren heb ik alleen maar islamitische feesten meegemaakt. Maar echt echt echt islamitisch heb ik maar 1 keer meegemaakt. En dat was van een nederlandse zuster die het mashaAllah heeft gedaan.... Dat is ook tevens de mooiste bruiloft die ik ooooit heb meegemaakt. Ze heeft het klein gehouden, we hebben samen gegeten en gezongen...om de beurt koran gereciteerd.....en aan het eind een hartvescheurende doeá, heel emotioneel allemaal maar met een tevreden gevoel en inshaAllah met de zegening van Allah Ta'ala zijn we weg gegaan. Krijg kippevel als ik er weer aan terug denk. Met anasheed is niks mis, of het nou een band of cd is maakt niet uit, mits het maar islamitisch is. Instrumenten zijn niet toegestaan maar toch hoor je vaak anasheed MET instrumenten, of dat de bruidegom toch binnenkomt in de zaal van vrouwen, dat is ook niet islamitisch... Aan de andere kant denk ik dat het onwetendheid is of door druk van familie die het anders willen toch beetje bezwijken.....Allahoe a'lem Maar waar het om gaat is dat deze mensen tenminste een poging doen en inshaAllah is hun intentie juist.

Amal_fessia
24-12-2006, 10:55
hmmmm ik vind het raar als oppeens normale mensen een islamitische bruilofd gaan geven die gwn in het dagelijkse leven erbij lopen als normale mensen en muziek luisteren die niet toegestaan is, maar ik weet meestal wat de redenen zijn van het geven van zo'n feest uit geldnood Iedereen loopt op deze wereld als een normaal mens laten we dat even uit de wereld helpen.En als ik jouw stukje lees dan weet ik niet wat ik ervan moet denken.Ik vind niet dat jij het recht hebt om te zeggen dat mensen die in het dagelijkse leven muziek luisteren en uiteindelijk ervoor kiezen een islamitische bruiloft geven dit doen uit GELDNOOD???? Is het ooit bij je opgekomen dat misschien deze mensen het LICHT hebben gezien en weten wat de betekenis is om een islamitische bruiloft te geven en zich in hun verdere leven als echtpaar ook zo islamitisch mogelijk willen gedragen?En een islamitische bruiloft kost ook geld dus sprake van geldnood is helemaal niet aan de orde. Groetjes;)

conquistadora
24-12-2006, 11:24

asalaam elikoem warahmatolah wabarakatoho! er is niets zo mooi dan een bruiloft meetemaken dat vol zegeningen is en waarbij je het ook voel!! subhanallah er word hier opeens gesproken van normale mensen en dus ook de anormale mensen die anasheed doen! wel zuster zal het jou eens meteen uitleggen die normale mensen (in jou termen) die muziek draaien waarvan de bruidegom naar binnen kom etc deze hebben huwelijken waarin de shayatiens( duivels) aanwezig zijn die alle maliekat (engelen)wegjagen en deze hebben een bruiloft waarvan de zegeningen eruit worden gehaald en spreek ook voor zich!!! subhanallah en die anormale mensen (in jou termen) die anasheed doen of niks doen zijn mensen die allah's tevredenheid boven de tevredenheid van de mensen kiezen (omdat ze anders niet kunnen danse) en deze mensen zijn de mensen die allah gehoorzamen in alle zaken en die allah hun dankbaarheid tonen om hetgeen waarmee hij hun mee begunstigd heeft (het huwelijk)) subhanallah al adeeem vrees jou heer in alle zaken beste zusters!! en denk niet dat een huwelijk pas geslaagd is als er haram aanwezig is wa a3oedoebillah!!! hoe kun je allah juist dan ongehoorzaam zijn terwijl je hem jou dankbaarheid moet tonen voor hetgeen waamee hij jou mee begunstigd heeft (het huwelijk) !!!! en een meest gezegend huwelijk is er één dat begint op de weg van allah subhanaho wataela vol overgave aan hem!!!! ff een voorbeeld heb een bruiloft meegemaakt waar er een lezing was en was echt mashalllah!!!! en de bruid had ook zelf gereciteerd !! en verder op anasheed mag je niet dansen want op anasheed dat voldoet aan de islamitsche normen hou het in dat ze allah lofprijzen en op allah's lofprijzingen mag je zowiezo niet dansen!!! en allah weet het beste! en boven ieder wetende is er de alwetende

Pagina's : [1] 2 3