Bekijk volle/desktop versie : Trouwen en je uiterlijk ‘verwaarlozen’?



Pagina's : [1] 2 3

06-08-2003, 14:38
Volgens mij heeft elke vrouw wel eens een periode dat zij minder aandacht aan haar uiterlijk besteed. Ik heb dat ook, alleen duurt deze periode dit keer wel erg lang…
Voordat ik trouwde zei ik tegen mijn vriendinnen dat het mij opviel dat getrouwde mensen een tijd na hun huwelijk minder op hun uiterlijk gaan letten… daar zei ik altijd steevast bij dat IK dat niet zou doen.

Maar ik moet helaas bekennen dat ik mezelf nu qua uiterlijk ook ‘verwaarloos’ . Begrijp me niet verkeerd het is niet dat ik me niet verzorg, natuurlijk doe ik dat wel!! Bovendien hebben wij alhamdulilah het geloof waarbij at-taharah heel belangrijk is.
Wat ik bedoel is dat ik het vroeger altijd leuk vond om iets met mijn haar te doen of een voetenbad of een maskertje te nemen. Ik gebruikte dagelijks lotion, tonic en crème van Lancome en had een hele rij lekkere luchtjes waar ik uit kon kiezen, ik was gek op tassen en op zilveren sieraden… mouhiem een echte girly girl.
Maar nu… ik draag inmiddels een hoofddoek en daarbij natuurlijk passende ‘mestour’ kleding. Ik vind dat dit een vrouw veel mooier maakt, niet eens qua gezicht of kleding maar puur qua uitstraling. Maar ik heb al in geen maanden iets nieuws gekocht. En aandacht voor accessoires en verwennerij is nu ook ver te zoeken Ik heb nog maar 1 tas die ik ELKE dag gebruik, mijn voeten beginnen op die van mijn moeder te lijken (ruw), voor mijn haar gebruik ik shampoo van het Etos-huismerk, alle geurtjes zijn op of ik heb ze al zo lang in de kast staan dat ze vies zijn gaan ruiken, in plaats van een verzorgingslijn heb ik maar 1 crempje van Nivea die ik eens per week op m’n gezicht smeer. Van leuke zilveren sieraden is ook niks meer over, behalve mijn trouwring en soms een horloge draag ik niets…

Ik kijk nu vol bewondering naar vrouwen waarvan je kan zien dat ze zichzelf echt nog verwennen ondanks dat ze in de 40 zijn en kinderen hebben.
Ik kan het me financieel en moreel niet meer veroorloven om terug te gaan naar de tijd toen ik 18 was toen ik dure spulletjes en leuke (soms strakke) outfits kocht. Maar ik wil ook niet door blijven gaan met deze voortijdige verouderingsfase…

Ik wil graag van getrouwde meiden horen hoe dit bij hun gaat… voel je je lekker in je vel en ben je jezelf blijven verzorgen zoals voorheen of is het toch wat afgenomen? Waar ik vooral naar benieuwd ben is hoe komt het toch dat die aandacht soms zo afneemt? Is het gebrek aan tijd? Is het dat je je geld aan andere (verplichte) dingen uitgeeft? Komt het door de gedachte “ik heb een man die van me houdt zoals ik ben”? Ik weet niet het niet… ik hoor het graag van jullie!!

Groetjes,
Safiya

Nu ik dit zo intyp neem ik mezelf voor om lekker een keer te gaan shoppen met mijn vriendin en allemaal fijne spulletjes voor mezelf ga kopen… I can’t wait!

07-08-2003, 10:19


Lieve Meid,

Ik wil hier graag op reageren

Ik ben zoals je waarschijnlijk al weet ook een getrouwde vrouw
maar ik heb dat wat jij beschreven hebt juist absoluut niet, ik merk juist dat ik er nu veel meer voor doe om er leuk uit te zien voor mijn man als ie thuiskomt, anders voel ik me niet lekker, mijn schoonzus zegt altijd als je thuis bent kun je gewoon lekker in je pyama lopen, nou dat doe ik dus echt niet, juist als ik thuis ben wil ik me aantrekkelijk maken, want buiten kan dit niet omdat ik net als jij hijaab draag en me passend kleed

ik denk dat ik dit van mijn moeder heb meegekregen, zij is nu 41 heeft drie kinderen 22 (ik) en twee jongens van 18 en 14
ze werkt heel hard, wel zeker 50 uur per week en als ik haar zie ben ik zo trots op haar, ze is zo'n sterke vrouw met zo'n mooie jonge uitstraling, vreemde mensen denken nog steeds dat we zussen zijn

Wat ik wel merk, is dat wanneer ik mijn maandelijkse periode heb, ik in een dipje terecht kan komen, maar dit duurt maar ff en daarna voel ik me weer helemaal toppie

ik hoop dat je hier wat aan hebt, als je nog vragen hebt, zijn ze welkom!

Liefs Safia

07-08-2003, 11:01
ik heb dat ook niet ik merk dat ik nu veel meer tijd besteed aan mijn uiterlijk. dan vroeger ik wil altijd op mijn mooist zijn, voor mijn man ik bezoek ook 1 keer in de 4 weken een beautysalon om me extra te verwennen. Maar ik denk dat je gewoon meer tijd voor jezelf moet nemen en niet je zelf alijd als laatst laten. als ik b.v. op een dag dat ik het druk heb niet extra aandacht aan mezelf besteed merk ik dat ik me helemaal neit lekker voel.

08-08-2003, 22:30
de eerste jaar van mijn huwelijk besteedde ik echt veel tijd aan mijn uiterlijk. nadat mijn zoontje is geboren werd dat wat minder, maar dat heeft meer te maken met het feit dat mijn zoontje een moeilijk kind was en ik dus al blij was als hij in slaap viel en het huishouden snel kon doen. (laat staan nog wat aan mijn uiterlijk doen). nu hij twee jaar is, en heel makkelijk is, heb ik veel vrije tijd, dus ik wil er dan altijd goed uitzien. voor mijn man en voor mezelf, dan voel ik me veel beter.

en wat de financiele kant betreft, de verzorgingsprodukten hoeven niet duur te zijn.

13-08-2003, 16:35


Hoi Safiya,

Ik vind dat je blij moet zijn dat je niet meer in die tijd zit die jij hebt beschreven. Ik was vroeger ook zo, dat was echt een tijd waar ik me nu voor schaam als ik mijn foto's terug zie. Maar een vrouw met een hijab kan nog altijd zichzelf verzorgen en verwennen. Als je kinderen hebt zul je er helaas niet meer veel tijd voor overhouden. Ik merk het als ik ergens heen ga met mijn man en dochtertje, mezelf eigenlijk wat dat betreft een beetje in de steek laat. Kleren van je man strijken, dochtertje verschonen en haar kleertjes aantrekken, en dan is het tijd om te vertrekken. Maar dat is helemaal niet erg hoor, als je dat maar niet altijd toestaat.
Neem gewoon lekker eens een keer in de week de hele dag de tijd voor jezelf, en gan lekker in bad liggen met een maskertje, verzorg je lichaam met lotion, en spuit de lekkerste geurtjes die hebt op, ik weet zeker dat je dan weer een paar dagen lekker vooruit kan.

13-08-2003, 16:37
He dames, weet je wat zo leuk is. Wij zijn nog jong, getrouwd en sommige van ons hebben gezinnetjes. Dit is al iets om van te genieten.

13-08-2003, 19:48
Dit onderwerp doet me denken aan een gesprek met een neef van mij..hij maar klagen meskien..zegt ie ja mijn vrouw als ze naar feesten gaat maakt ze zich wel mooi en voor haar man loopt ze hier in huis maar rond in haar pyjama en pantoffels
Hij kon er gelukkig zelf ook om lachen

17-08-2003, 17:23
Interessante topic..

20-08-2003, 11:52

Citaat:
Origineel gepost door Tarifith25
Dit onderwerp doet me denken aan een gesprek met een neef van mij..hij maar klagen meskien..zegt ie ja mijn vrouw als ze naar feesten gaat maakt ze zich wel mooi en voor haar man loopt ze hier in huis maar rond in haar pyjama en pantoffels
Hij kon er gelukkig zelf ook om lachen
Hahahhaa.....dit klinkt me ook bekend in de oren, 'k hoor het nl. ook van mijn zwager Meskien

20-08-2003, 12:00
Sallaam Dames, ik ben ook onlangs getrouwd, en het bevalt me prima, het is zo dat ik nu pas meer aandacht besteed aan me uiterlijk dan voorheen, nu ben je getrouwd en wil je je mooi maken voor je man, niks mis mee, want dat is halal. dus dames als je getrouwd bent dan hoeft dat niet te betekenen dat je uiterlijk gaat verwaarlozen hoor, nee integendeel.


Wa Sallaam Alikoum

20-08-2003, 12:30

Citaat:
Origineel gepost door Safia21
Lieve Meid,

Ik wil hier graag op reageren

Ik ben zoals je waarschijnlijk al weet ook een getrouwde vrouw
maar ik heb dat wat jij beschreven hebt juist absoluut niet, ik merk juist dat ik er nu veel meer voor doe om er leuk uit te zien voor mijn man als ie thuiskomt, anders voel ik me niet lekker, mijn schoonzus zegt altijd als je thuis bent kun je gewoon lekker in je pyama lopen, nou dat doe ik dus echt niet, juist als ik thuis ben wil ik me aantrekkelijk maken, want buiten kan dit niet omdat ik net als jij hijaab draag en me passend kleed

ik denk dat ik dit van mijn moeder heb meegekregen, zij is nu 41 heeft drie kinderen 22 (ik) en twee jongens van 18 en 14
ze werkt heel hard, wel zeker 50 uur per week en als ik haar zie ben ik zo trots op haar, ze is zo'n sterke vrouw met zo'n mooie jonge uitstraling, vreemde mensen denken nog steeds dat we zussen zijn

Wat ik wel merk, is dat wanneer ik mijn maandelijkse periode heb, ik in een dipje terecht kan komen, maar dit duurt maar ff en daarna voel ik me weer helemaal toppie

ik hoop dat je hier wat aan hebt, als je nog vragen hebt, zijn ze welkom!

Liefs Safia
Dachten alle vrouw maar zo. Inderdaad: buiten moet je bedekt rondlopen. Maar thuis kun je gerust iets moois, iets spannends voor je man aantrekken.

20-08-2003, 15:22
Nou Najib, hier nog 1 hoor, ik maak me ook alleen maar mooi voor me man, maar niet voor de buitenwereld of op me werk, ik ga gewoon net als normaal naar me werk, met lange kleding en mijn hijaab that's it, maar thuis moet je wel de spanning inhouden hé en kan je gerust je mooi maken voor je man.


Wa Sallaam Alikoum

20-08-2003, 17:41



Citaat:
Origineel gepost door Najib26
Dachten alle vrouw maar zo. Inderdaad: buiten moet je bedekt rondlopen. Maar thuis kun je gerust iets moois, iets spannends voor je man aantrekken.

ja najib waren ze allemaal maar zo dan was er geen alfasad helaas

ik zelf was met een gertrouwd geweest maar die verzorde zich alleen maar als ze buiten gaat .

helaas zijn zulke vrouwen moeilijk tegen te komen.

21-08-2003, 20:57
en mannen ook hun vrouw

21-08-2003, 20:57
lijkt me idd ook leuk om je thuis lekker op te doffen voor je mannetje

Pagina's : [1] 2 3