Bekijk originele versie : Wat moet ik doen?
Soussia_Souss
22-12-2006, 18:53
Als hij in frankrijk woont en jij in Nederland? En je weet dat hij de ware is.
Als je geen relatie voor het huwelijk mag, dus niet met elkaar in een restaurant eten, samen een strandwandeling, samen sporten om elkaar beter te leren kennen.
Hij je niet 's avonds of in het weekend kan bellen vanwege je ouders.
Moet je van hem vragen naar NL te komen en alleen je te zien tijdens kantooruren en dan snel wegwezen naar huis om geen ruzie te krijgen en hem verder alleen laten?
Wat moet ik doen?
Als je geen relatie voor het huwelijk mag, dus niet met elkaar in een restaurant eten, samen een strandwandeling, samen sporten om elkaar beter te leren kennen.
Moet je van hem vragen naar NL te komen en alleen je te zien tijdens kantooruren en dan snel wegwezen naar huis om geen ruzie te krijgen en hem verder alleen laten?
Wat moet ik doen?
Tja als het niet anders kan,moet ie het ervoor over hebben.
Anders leer je hem nooit kennen .
Ik zou zowiezo niet willen trouwen uit Frankrijk is te ver
HoneyBee
22-12-2006, 19:01
Als hij echt de ware is zal hij zeker wel komen. Ik zou hem zeker wel een ontmoeten, en daarna kan hij om je hand komen vragen.
Ik en mijn man hebben elkaar ook tijdens onze verloving leren kennen. We hadden elkaar 2 keer ontmoet en daarna is hij om mijn hand komen vragen.
We zijn 2 jaar verloofd geweest en toen we dachten dat we er klaar voor waren zijn we getrouwd.
Het is raar dat er zo weinig tijd word genomen om elkaar te leren kennen ,als je kijkt naar de hoeveelheid scheidingen tegenwoordig .
Soussia_Souss
22-12-2006, 19:20
Ik hoop dat een marokkaanse man er ook zo over denkt, rotterdamse. Misschien wil hij liever gewoon makkelijk met een meisje overal naartoe kunnen en haar kunnen bellen en zien wanneer hij zin heeft tot hij de stap wil zetten.
Als ik met hem zou verloven zou ik niet te lang kunnen verloven. In mijn familie mag je niet met een verloofde weg of alleen zijn. Ze komen er tussen en maken het kapot.
Zou een marokkaanse man van nu die zelf modern is het er echt voor over hebben? zou deze man van wie ik in mijn hart zoveel houd, zou hij die moeite willen nemen om alleen overdag elkaar in nederland te zien? Vraag ik dan teveel en ben ik onredelijk naar hem?
Ik hoop dat een marokkaanse man er ook zo over denkt, rotterdamse. Misschien wil hij liever gewoon makkelijk met een meisje overal naartoe kunnen en haar kunnen bellen en zien wanneer hij zin heeft tot hij de stap wil zetten.
Als ik met hem zou verloven zou ik niet te lang kunnen verloven. In mijn familie mag je niet met een verloofde weg of alleen zijn. Ze komen er tussen en maken het kapot.
Zou een marokkaanse man van nu die zelf modern is het er echt voor over hebben? zou deze man van wie ik in mijn hart zoveel houd, zou hij die moeite willen nemen om alleen overdag elkaar in nederland te zien? Vraag ik dan teveel en ben ik onredelijk naar hem?
Ik vind jou niet onredelijk,maar inderdaad zijn er weinig die willen wat jij vraagt.
hHet zal niet goed zijn als hij veel tijd nodig heeft om jou te leren kennen en daarbij graag wil daten,maar het moet niet te extreem zijn .
Je moet elkaar tenmiste wel een paar keer hebben gezien en gesproken,wil niet zeggen dat je dan elkaar kent.
Elkaar kennen doe je pas als je met elkaar getrouwd bent,maar is wel handig als je alvast de basis dingen van elkaar weet,zo kun je weten wat je met elkaar gemeen hebt .
Wat moet ik doen?
Lieverd, waarom ga je niet met hem samen msnen of via je eigen tel bellen om elkaar beter te leren kennen!
Weet je al hoe hij er ongeveer uit ziet?
HoneyBee
22-12-2006, 19:49
Als hij echt serieus is dan zal hij zeker wel de moeite nemen.
Maar de vraag is of jullie beiden er over na hebben gedacht waar jullie gaan wonen na jullie huwelijk? Dit speelt een belangrijke rol in het geluk vind ik.
Als hij echt serieus is dan zal hij zeker wel de moeite nemen.
Maar de vraag is of jullie beiden er over na hebben gedacht waar jullie gaan wonen na jullie huwelijk? Dit speelt een belangrijke rol in het geluk vind ik.
Maar lieverd, Frankerijk naar Nederland is best wel een pokke-eind rijden. En dat voor een paaruurtjes. Ik zou het zelfs niet eens willen dat hij hier naar toe zou komen. Vind ik wel heel erg sneu voor hem. Misschien voor 1 keertje ofzo maar meer ook niet!!
HoneyBee
22-12-2006, 19:57
Maar lieverd, Frankerijk naar Nederland is best wel een pokke-eind rijden. En dat voor een paaruurtjes. Ik zou het zelfs niet eens willen dat hij hier naar toe zou komen. Vind ik wel heel erg sneu voor hem. Misschien voor 1 keertje ofzo maar meer ook niet!!
Is een idd ver weg, maar het is wel de man met wie je de rest van je leven wilt delen. Ik bedoel, ik zou hem wel willen zien dan.
lady_Samira_020
22-12-2006, 20:00
Lieverd,
het is een verbintenis for ever, ik zou er wel degelijk tijd voor vrij maken vooral omdat je denk dat het de ware is.
Maar meid waar zou je dan willen wonen?
Wat moet ik doen?
Als je hem amper contact met hem hebt gehad, hoe weet je dan dat hij de ware is.
En als je echt overtuigd bent dat hij de ware is, kan hij gewoon komen waar je vader bij is.
Hoe dan ook luister naar je ouders, zij willen je waarschijnlijk behoeden voor zondes.
Miss_Magrebia
23-12-2006, 12:35
Als een man echt serieus is, dan accepteert hij de wetten van de Islam en zal hij deze ook uitvoeren : van dag 1 tot het einde.... Je relatie beginnen met een haramrelatie ( yep, daar komt dat woord weer ) is niet gepast, genoeg manieren om mekaar Halal te leren kenen : Liefde kent geen afstand.
een man die voor het bevestigen van je relatie ( Halal, via verloving / akte ) lekker de hort op wil gaan : ergens wat drinken, cinema pakken : is het voor mij niet waard om de moeite te nemen om ook maar te proberen er iets van te maken
Als een man echt serieus is, dan accepteert hij de wetten van de Islam en zal hij deze ook uitvoeren : van dag 1 tot het einde.... Je relatie beginnen met een haramrelatie ( yep, daar komt dat woord weer ) is niet gepast, genoeg manieren om mekaar Halal te leren kenen : Liefde kent geen afstand.
een man die voor het bevestigen van je relatie ( Halal, via verloving / akte ) lekker de hort op wil gaan : ergens wat drinken, cinema pakken : is het voor mij niet waard om de moeite te nemen om ook maar te proberen er iets van te maken
Ja hier heb je zeker allemaal gelijk in. Maar wat ik allemaal nu hoor is dat mannen eerst je willen leren kennen voordat ze de huwelijksbootje instappen. Vind het wel sneu voor de dames die gewoon het snel en simpel willen doen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.