Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Lees dit aandachtig mensen..langdurig stress kan kanker veroorzaken.

camjo
05-08-2003, 20:09

05/08 Chronische stress kan kanker veroorzaken Chronische stress kan de groei van kankergezwellen bevorderen. Dat blijkt uit een studie van Duitse onderzoekers. Kankercellen hebben de neiging om samen te klitten in bepaalde delen van het lichaam. Ze worden naar die plek in het lichaam gelokt door adrenaline, aldus het onderzoek. Adrenaline is de stof die vrijkomt wanneer mensen emotioneel of fysiek gestresseerd zijn. De onderzoekers observeerden het gedrag van kankercellen en neurotransmitters in het labo. "Onze bevindingen tonen aan dat kankercellen niet zomaar toevallig in het lichaam voorkomen, maar dat neurotransmitters hen naar een bepaalde plaats brengen", aldus Kurt Zenker, hoofd van het instituut voor Biowetenschappen in Witten. Neurotransmitters, zoals bijvoorbeeld adrenaline, zijn de boodschappers van ons centrale zenuwstelsel. "Afhankelijk van hun aard kunnen ze de verspreiding van kankercellen verhinderen of bevorderen", aldus Zenker. "En stress verhoogt de mogelijkheid van de neuro-transmitters om kankercellen te verspreiden". Volgens de onderzoekers bestaat een volgende stap er nu in om te achterhalen hoe ook positieve neuro-transmitters, die de groei van tumoren verhinderen, kunnen gestimuleerd worden.

Heiba
05-08-2003, 21:40
schokkend nieuws!!! :eek:

camjo
05-08-2003, 22:22
Origineel gepost door jacko Als ik dat zou lezen zou ik in de stress raken en dus kanker krijgen..... Nou...het gaat wel over LANGDURIG stress hebben..en niet éénmalig ;) :D

Willemien
05-08-2003, 22:26
Origineel gepost door Mohammed Justice 05/08 Chronische stress kan kanker veroorzaken Chronische stress kan de groei van kankergezwellen bevorderen. Dat blijkt uit een studie van Duitse onderzoekers. Kankercellen hebben de neiging om samen te klitten in bepaalde delen van het lichaam. Ze worden naar die plek in het lichaam gelokt door adrenaline, aldus het onderzoek. Adrenaline is de stof die vrijkomt wanneer mensen emotioneel of fysiek gestresseerd zijn. De onderzoekers observeerden het gedrag van kankercellen en neurotransmitters in het labo. "Onze bevindingen tonen aan dat kankercellen niet zomaar toevallig in het lichaam voorkomen, maar dat neurotransmitters hen naar een bepaalde plaats brengen", aldus Kurt Zenker, hoofd van het instituut voor Biowetenschappen in Witten. Neurotransmitters, zoals bijvoorbeeld adrenaline, zijn de boodschappers van ons centrale zenuwstelsel. "Afhankelijk van hun aard kunnen ze de verspreiding van kankercellen verhinderen of bevorderen", aldus Zenker. "En stress verhoogt de mogelijkheid van de neuro-transmitters om kankercellen te verspreiden". Volgens de onderzoekers bestaat een volgende stap er nu in om te achterhalen hoe ook positieve neuro-transmitters, die de groei van tumoren verhinderen, kunnen gestimuleerd worden. ... niet veel drinken en veel roken tegelijk .... dat schiet veel beter op :(

camjo
05-08-2003, 22:38

Origineel gepost door Willemien ... niet veel drinken en veel roken tegelijk .... dat schiet veel beter op :( Te veel drinken en Te veel roken = gekkenwerk En gewoon roken is al dom.. ;)

an3sdej
05-08-2003, 22:43
Dit is al heel lang bekend hoor!

camjo
05-08-2003, 22:48
Origineel gepost door an3sdej Dit is al heel lang bekend hoor! sinds wanneer dan..het is pas vandaag op internet verschenen http://www.gva.be/nieuws/wetenschap/default.asp Het zou kunnen hoor...maar voor mij is dit nieuw..en zeer slecht nieuws :(

IVAN
07-08-2003, 21:07
Dit is niets nieuws. Een aantal jaren geleden werd dit al door onderzoekers beweerd en gepubliceerd. Zelfs zouden introverte mensen meer risico lopen dan extraverte. Onderzoekers zijn het echter lang niet altijd met elkaar eens. Zo ook niet in dit geval. De laatste tijd komen er berichten dat er absoluut geen verband is aan te tonen tussen langdurige stress en kanker. Zoek eens via Google op: +stress +kanker. Je kunt dan zelf lezen dat het niet allemaal kommer en kwel is. :zwaai:

alcharif
07-08-2003, 21:08
in Nature staat een artikel dat regelmatig masturberen goed is tegen prostaatkanker bij mannen. als je het niet gelooft, koop een copie.

IVAN
07-08-2003, 21:25
Heb ik ook iets over gelezen. Van masturbatie zou je echter doof worden. :confused: :D

alcharif
07-08-2003, 21:29
Origineel gepost door IVAN Heb ik ook iets over gelezen. Van masturbatie zou je echter doof worden. :confused: :D als dat zo is zet ik een fabriek op in Marokko en open ik in de randstad een giga-store met maar 1 artikel: gehoorapparaatjes. binnen de kortste tijd ben ik binnen. (sword, als je dit leest: het is een g-r-a-p-j-e. niet naar de kvk morgen)