Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Christendom - Heilige Oorlog

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

sword
05-08-2003, 19:57

Paus Urbanus II roept in 1095 op tot de Heilige Oorlog, de strijders in deze oorlog zullen de geschiedenis ingaan als de kruisvaarders. Het aanbod tot de strijd is aanlokkelijk: al wie naar het Heilige Land vertrekt, krijgt een vaste stek in de hemel beloofd en al zijn zonden zullen hen vergeven worden. De beloning is niet alleen hemels maar ook aards. Paus Urbanus besluit in zijn speech van 27/11/1095: Hier waren ze arm en ongelukkig, ginder zullen ze rijk en vrolijk zijn. Niet alleen het verarmde deel van de adel ging op de oproep in, maar ook massa's arme boeren en verworpenen. Een zekere Pieter De Kluizenaar slaagt erin om in zijn eentje 40.000 paupers richting heilige land te doen vertrekken. Dit bont allegaartje van verpauperde godsdienstige fanatiekelingen en arme adel zal een spoor van vernieling en bloed door Europa trekken. In Keulen en het Rijnland vermoorden ze massaal de joden. Hongarije en Bulgarije worden geplunderd. Deze eerste kruistocht bestaat uit vier legers: Fransen uit Toulouse, Vlamingen, Rijnlanders en Lotharingers onder leiding van Godfried van Bouillon. Onder de slogan " Christus wilt het zo' zullen ze de grootste wreedheden begaan. Wanneer ze tijdens de belegering van Antiochië zonder proviand vallen, zullen ze voor het eerst stiekem MENSENVLEES eten. Maar het wordt erger, wanneer ze later, na de val van de stad verder oprukken naar Syrië. Na verovering van Ma'arat al Numan, de geboortestad van de grote filosoof Abu ala Ma'ari, wordt KANNIBALISME niet langer stiekem bedreven! Het MENSENVLEES wordt openlijk op de markt verkocht. Lijken worden in hun geheel geprepareerd: volwassen moslims gekookt, moslimkinderen op spiesen geroosterd !!! Ook de inname van Jeruzalem druipt van het bloed. Alle inwoners worden gemassacreerd, ook zij die hun toevlucht zochten in de Al Aksamoskee. De Europeese paupers dringen het heiligdom binnen en slachtten iedereen af. Het moslimbloed reikt in de moskee tot aan de breidels van de paarden !!! :zwaai: Sword

babyvanbelisma
05-08-2003, 20:05
Sword wat wil je hier precies mee zeggen want ik zie je point niet helemaal....

KoRnOnTheCops
05-08-2003, 20:42
bovendien zijn volgens mij de meeste westerse mensen op dit forum niet christelijk

GangstaLovin
05-08-2003, 20:46
dit is meer als 9 eeuwen gelden gebeurt ... :rolleyes:

sword
05-08-2003, 20:47

hey vikkertje, wat een goedkope uitleg is me dat zeg, je bent toch niet emotioneel aan het worden hé ! :D Sword

KoRnOnTheCops
05-08-2003, 20:49
ik word weer eens genegeerd. HEE, IK WIL OOK AANDACHT!!!!

babyvanbelisma
05-08-2003, 20:58
Okee....korn hier komt ie hoor...jouw moment van aandacht!! Inderdaad, de meeste westerse mensen hier zijn niet christelijk en daarom begrijp ik ook niet wat sword hiermee duidelijk wil maken. Dat er kruistochten zijn geweest dat weet iedereen maar gedane zaken nemen geen keer en verwijten naar de christenen toe zijn een beetje over datum. Op dit forum zijn wel niet-moslims, maar dan nog...wat moeten die mensen met deze info??? Nou, dat was het weer, heb je ervan genoten??? groetjes

KoRnOnTheCops
05-08-2003, 21:04
Origineel gepost door babyvanbelisma Okee....korn hier komt ie hoor...jouw moment van aandacht!! Inderdaad, de meeste westerse mensen hier zijn niet christelijk en daarom begrijp ik ook niet wat sword hiermee duidelijk wil maken. Dat er kruistochten zijn geweest dat weet iedereen maar gedane zaken nemen geen keer en verwijten naar de christenen toe zijn een beetje over datum. Op dit forum zijn wel niet-moslims, maar dan nog...wat moeten die mensen met deze info??? Nou, dat was het weer, heb je ervan genoten??? groetjes Hartelijk dank. Geweldig Ik voel me nu echt hartstikke blij (en dat meen ik)

sword
05-08-2003, 21:07
Hey jacko, goed opgemerkt van je, eindelijk iemand het begrijpt !!! dus mijn lieve islamhatertjes op dit forum krijgen van mij gewoon een koekje van eigen deeg terug en het smaakt hen bitter, geloof me, want ze gaan ervan uit dat het christendom superieur is aan de islam en ik bewijs hen het tegenovergestelde !!! :zwaai: Sword

Heiba
05-08-2003, 21:11
Heb zo het idee dat je hiermee het bewijs wil leveren dat Christenen heidenen zijn...???

an3sdej
05-08-2003, 22:46
Als je in 2003 voorbeelden naäapt uit het jaar 1000, dan ben je toch achterlijk, en dat zijn moslims en de islam toch niet?

grendel
05-08-2003, 23:00
Origineel gepost door Nibazat En het is sindsdien nooit meer opgehouden.... http://unix.rulez.org/~calver/pictures/worldconspiracy.jpg Nibby, I am a sucker for conspiracy's,..... Dus geef me wat verse info, en geen Rozekruizers, Freemasons, Illuminati, Zwarte Loge's, Kabbalisten, enz enz........ ;)

Willemien
05-08-2003, 23:07
Origineel gepost door grendel http://unix.rulez.org/~calver/pictures/worldconspiracy.jpg Nibby, I am a sucker for conspiracy's,..... Dus geef me wat verse info, en geen Rozekruizers, Freemasons, Illuminati, Zwarte Loge's, Kabbalisten, enz enz........ ;) ... hoe vaker ik 'm zie, hoe geweldiger ik 'm vind ... :ergleuk:

haileselassie
05-08-2003, 23:56
dat ding is wel cool, he, ik zie nog donald rumsfeld op tv, in een interview, waarin hem de vraag werd gesteld, hoe het kon dat de irakies protesteerden tegen de amerikaanse soldaten, want " ze zouden toch blij moeten zijn". En wat was er dan mis gegaan, daar ging het over! Zegt Rumsfeld met een grijns op z'n gezicht; " that's democracy, working!". En zo is het, je kunt kankeren op de states wat je wil, maar je kunt je bek er open trekken, zeggen wat je wil, zonder in de bak te belanden of weg te rotten in de kerkers van de koning, en je hebt ook nog Ophrah Winfry; wie doet hun dat na? maar daar ging het nu ff niet om, het ging om waarden. waarden veranderen in de loop van de tijd; waarom is de RK kerk leeggelopen? Sword voelt de islam aangevallen en verdedigt zich, met het verleden, prima, maar onjuist. want wat is Islam? kijk nu eens naar die topic over bruidjes en bruiden( marokkaanse zomer-huwelijken-topic); speelt daarbij de Islam een belangrijke faktor? Welnee, die marokkaanse nederlanders zitte in een rijk land, en niet in ethiopie, dus bijna al die wijfies en mannetjes daar in marokko willen graag het beter hebben in Nederland. Logies, welk nederlands meisje of jongen trouwt met een sloeber, een zwerver, een vuilnisman; zie je jezelf al zeggen in dance-valley tegen een leuke meid; wat ben je van beroep, vraagt ze! en jij zeg eerlijk " vuilnisman ", ik vis wel een jurkkie voor je uit grofhuisvuil! Wedden dat ze aan je kleren ruikt, of het nog stinkt, en je daarna links laat leggen; geen vooruitzichten!!!!!!!!!!! Dus.............niks moslims, aan al die huwelijken; poen en gewillige doosjes, daar gaat het om, en de afgunst bij de buren. hun dochter wel, en onze niet. Het graantje meepikken zit er bij iedereen in, 99,999%. Die andere 0,001 % is oprecht gelovig, en denken in termen van slecht en goed, ongelovig en gelovig. in hun simplisties wereldbeeld is amerika de mammon, shaytaan, en is alles letterlijk geoorloofd, onschuldige slachtoffers incluis. En natuurlijk kun je dan zeggen; vietnam! Maar dan moet je ook durven zeggen; oost-duitsland 1953 (volks-opstand wreed neergeslagen door russische tanks), Hongarije 1956, Tsjecho-slowakye 1967, waar de wil van het volk naar vrijheid werd neergeslagen met militair geweld. Angst voor het kommunisme, de misdaden van stalin, de wrede culturele revolutie in China( zwaaien met het rode boekje van mao), die miljoenen honger slachtoffers veroorzaakte. Tijdsbeelden, en gebeurtenissen uit die tijd, kun je niet zomaar even als voorbeeld plaatsen NU.

sword
06-08-2003, 09:49

Origineel gepost door jacko Ik denk dat je niet helemaal goed geinformeerd bent. In de hele westerse wereld zijn uberhaupt niet meer zoveel christenen te vinden. Bijna alle mensen weten inmiddels wel wat jijzelf alleen maar denkt te weten. De Inquisitie, Kruistochten Jodenvervolgingen en de roof van Afrika en Zuid-Amerika, allemaal bekend en (zelf-) schuldig bevonden. Maar wat nu? In de hele westerse wereld zijn het nog allemaal christenen hoor ! Het is niet omdat het kerkbezoek dramatisch is teruggevallen en weinigen nog hun geloof praktiseren dat men mag spreken van een niet-christelijke Westerse wereld. Natuurlijk zijn de mensen op hoogte van bovengenoemde wandaden maar weinigen kennen de wreedaardige details over deze gebeurtenissen. Vooral de Kruistochten worden zelfs in het officiële onderwijs en sommige media verkeerd weergegeven als zijnde een nobele christelijke poging om het Heilige Land te bevrijden van de heidenen(moslims)!!! Dus het zielige geleuter van enkele leden over enkele wantoestanden binnen de Islamitische wereld is gewoon wansmakelijk, deqoutant en getuigt van een verschrikkelijke arrogante navelstaarderij !! :zwaai: Sword

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8