Bekijk originele versie : huwelijk
habiba23
05-08-2003, 15:11
hoi
IK vraag mij af hoe het komt dat de verhouding tussen vrouw en man in de marokkaanse cultuur soms niet gelijk is. hoe komt volgens je?
zie huwelijk aanpassing voor poll telling
hey habiba,
ken jij een cultuur waar de verhouding tussen man en vrouw wel gelijk ligt?
:zwaai: Sword
missroses_nadia
05-08-2003, 17:21
wollah hillah ik kan zo ff niet bedenken waar dat wel gelijk is :o
Omdat een Man een Man is en een Vrouw een Vrouw
Dit moet je samen in balans houden om een goed huwelijk te hebben
Liefs Safia
Origineel gepost door habiba23
hoi
IK vraag mij af hoe het komt dat de verhouding tussen vrouw en man in de marokkaanse cultuur soms niet gelijk is. hoe komt volgens je?
Kun je voorbeelden geven,..?
;)
Guadaloupe
05-08-2003, 18:05
een man met 10 wijven is stoer, een vrouw met 10 mannen is een h.oer
dat is voor zover ik weet overal zo
Origineel gepost door Guadaloupe
een man met 10 wijven is stoer, een vrouw met 10 mannen is een h.oer
dat is voor zover ik weet overal zo
Voor mij zijn het allebei h.o.e.r.e.n,..
ik zie geen verschil... ;)
Maar ik begrijp wel wat je bedoelt,... ;)
babyvanbelisma
05-08-2003, 20:45
Een man heeft kwaliteiten die hij beter kan uitvoeren dan een vrouw en andersom is dat precies zo. Ik zou als vrouw bijvoorbeeld niet staan te springen om allerlei technische dingen te moeten gaan doen. Laat mij maar strijken, om eens even een banaal voorbeeld te noemen. Volgens mij is dat in elke cultuur nog wel in een bepaalde mate terug te vinden.
Greetings
GangstaLovin
05-08-2003, 20:47
Hmm ik heb dat juist andersom ...Ik repareer liever iets dan dat ik bijvoorbeeld ga strijken :maf:
babyvanbelisma
05-08-2003, 20:53
dan moet je dat overleggen met je man. Gaat hij lekker strijken, maar let dan wel op je kleding....hihi
Origineel gepost door habiba23
hoi
Ik ben Marokkaans, mijn man is Marokkaans, toch zijn we elkaars gelijken, in alle opzichten!
Ik denk dat dat een vooroordeel is!
ZieNador
05-08-2003, 21:54
gelijk terwijl man en vrouw niet gelijk zijn. is goeie!
ZieNador
05-08-2003, 21:56
is gewoon een of ander hype of mode verschijnsel. emancipatie is niet dat man en vrouw gelijk zijn.
Origineel gepost door ZieNador
is gewoon een of ander hype of mode verschijnsel. emancipatie is niet dat man en vrouw gelijk zijn.
Dag Soulgirl!
Alles goed?
Willemien
05-08-2003, 22:28
Origineel gepost door ZieNador
gelijk terwijl man en vrouw niet gelijk zijn. is goeie!
gelijkwaardig ...dat ze niet hetzelfde zijn is de meesten op dit forum al wel 'es opgevallen hoor ..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.