Bekijk originele versie : wie leest graag boeken...
miss_arif
05-08-2003, 12:15
Ik lees heel graag boeken,liefst van Arabische auters,
ik heb net het boek "Ferdaoes" gelezen,van Nawal El Saadawi,tis wel een redelijk kort verhaal,maar echt mooi,kreeg er bijna tranen van.
wie leest er ook graag boeken van dat genre?Kent iemand soms nog mooie verhalen,laat me iets weten,
XxX
:zwaai:
PACINOchick
05-08-2003, 15:52
:nerd:ik lees veel maar meer thrillers :maf: de jury /advocaat van de duivel/het vonnis/de laatste don/godfather :bril:
PACINOchick
05-08-2003, 15:53
:cool: alleen maar john grihams en mario puzzo :)
BeautifulLady
05-08-2003, 21:52
Ik lees boeken van Steven King. Die vind ik echt spannend:wow:
Vreemdeling
06-08-2003, 08:48
Origineel gepost door miss_arif
Ik lees heel graag boeken,liefst van Arabische auters,
ik heb net het boek "Ferdaoes" gelezen,van Nawal El Saadawi,tis wel een redelijk kort verhaal,maar echt mooi,kreeg er bijna tranen van.
wie leest er ook graag boeken van dat genre?Kent iemand soms nog mooie verhalen,laat me iets weten,
XxX
De volgende schrijvers zijn best wel intressant om voor te lezen,
Tayyib Salih ( Soedaneese schrijver):
- Seizoen van de trek naar het noorden
- Bandar Shah
- De roep van de Nijl
Deze boeken zijn vertaald in het nederlands, engels, duits en frans en oorspronkelijk in het arabisch zijn geschreven.......echt top!
Amin Malouf (libaneese):
- Samarqand
- De rots van tanyos
- Christen honden (gaat over de kruistochten)
- Leo de afrikaan (gaat over een arabische ontdekkingsreiziger in de nadagen van de Moren in Spanje)
- De tuinen van licht
Deze boeken zijn oorspronkelijk in het frans zijn geschreven maar wel vertaald te verkrijgen.
Daarnaast vind ik de Albaneese schrijver Ismael Kadre een topper in al zijn boeken!!
Veel plezier ;)
SoulDiva
06-08-2003, 17:06
wie kent "De gevangene" van Malika Oufkir,dit is wel een biografie,ik weet nie als jullie de familie kennen,maar normaal wel,haar vader was de rechterhand van de koning Hassan II,na een mislukte staatsgreep was hij geexecuteerd en zijn gezin leefde 20 jaar in ballingschap,malika was toen maar 19 nu 43,de jongste was 3 en nu is hij 23 ofzo,ik kan hier nie veel over vertellen anders blijf ik ma plakken,echt een mooie boek,een aanrader.ook heel ontroerend,nu ik deze boek heb gelezen heb ik een heel andere beeld gekregen van de koning,ik dacht wel nie dat die zoooo was?!
fidjoest
06-08-2003, 18:43
Origineel gepost door SoulDiva
wie kent "De gevangene" van Malika Oufkir,dit is wel een biografie,ik weet nie als jullie de familie kennen,maar normaal wel,haar vader was de rechterhand van de koning Hassan II,na een mislukte staatsgreep was hij geexecuteerd en zijn gezin leefde 20 jaar in ballingschap,malika was toen maar 19 nu 43,de jongste was 3 en nu is hij 23 ofzo,ik kan hier nie veel over vertellen anders blijf ik ma plakken,echt een mooie boek,een aanrader.ook heel ontroerend,nu ik deze boek heb gelezen heb ik een heel andere beeld gekregen van de koning,ik dacht wel nie dat die zoooo was?!
ja heb die boek gelezen: prachtig boek trouwens.
Voor de rest lees ik meer romans en waargebeurde verhalen
ook lees ik graag boeken als t over marokanen ofzo gaat
fidjoest
06-08-2003, 18:44
Origineel gepost door Dounia28
Er zijn een heleboel nieuwe arabische auteurs bijgekomen de laatste jaren, maar ik heb nog niets zoveel van hen gelezen.
ik kan je deze auteur aanraden, ik heb heel veel boeken van haar gelezen en ik krijg er echt niet genoeg van Danille Steel.
veel leesplezier
Ja heb ook veel boeken gelezen van danielle steel,
ze schrijft wel mooie boeken.
Sammietje
08-08-2003, 17:07
Zohra zaraouli is ook een goede auteur.
ze heeft de volgende boeken geschreven:
amel
amel en faysal
sanea
doel voor ogen
dit zijn echt boeken die de moeite waard zijn om te lezen
Lady_moi
08-08-2003, 19:28
Origineel gepost door BeautifulLady
Ik lees boeken van Steven King. Die vind ik echt spannend:wow:
taz a leugenaarster moest da waar was dan kon ge zijn naam al zekers type
tis STEPHEN KING
tar tar "Steven" :jammer:
en elaba meiske jahhh klees ook graag boeke
Zohra zaraouli is echt :goedzo: wayo die verhaal van haar "amel" zo schoon :traan1:
Renee Swartenbroeckx kan ook echt schone verhalen schrijven
en sommige leden hier op marokko.nl bij het verhalenrubriek :D
fidjoest
08-08-2003, 21:27
Origineel gepost door Lady_moi
taz a leugenaarster moest da waar was dan kon ge zijn naam al zekers type
tis STEPHEN KING
tar tar "Steven" :jammer:
en elaba meiske jahhh klees ook graag boeke
Zohra zaraouli is echt :goedzo: wayo die verhaal van haar "amel" zo schoon :traan1:
Renee Swartenbroeckx kan ook echt schone verhalen schrijven
en sommige leden hier op marokko.nl bij het verhalenrubriek :D
touche
maar wie weet leest ze ze wel echt maar kan ze gewoon niet goed spellen. :giechel: :giechel:
miss_arif
09-08-2003, 19:02
Origineel gepost door Vreemdeling
De volgende schrijvers zijn best wel intressant om voor te lezen,
Tayyib Salih ( Soedaneese schrijver):
- Seizoen van de trek naar het noorden
- Bandar Shah
- De roep van de Nijl
Deze boeken zijn vertaald in het nederlands, engels, duits en frans en oorspronkelijk in het arabisch zijn geschreven.......echt top!
Amin Malouf (libaneese):
- Samarqand
- De rots van tanyos
- Christen honden (gaat over de kruistochten)
- Leo de afrikaan (gaat over een arabische ontdekkingsreiziger in de nadagen van de Moren in Spanje)
- De tuinen van licht
Deze boeken zijn oorspronkelijk in het frans zijn geschreven maar wel vertaald te verkrijgen.
Daarnaast vind ik de Albaneese schrijver Ismael Kadre een topper in al zijn boeken!!
Veel plezier ;)
shoukran meid!!
miss_arif
09-08-2003, 19:07
okéé,heeeeeeel erg bedankt allemaal.
Ik hoop dat het mooie verhalen zijn...zoniet ontvang je wel een pm van mij :D
hahaha,nene
shoukran
xxx beslama :zwaai:
Vreemdeling
09-08-2003, 19:34
Origineel gepost door miss_arif
shoukran meid!!
ik wist niet dat ik een meid ben :kwaad:
Lady_moi
09-08-2003, 19:44
Origineel gepost door fidjoest
touche
maar wie weet leest ze ze wel echt maar kan ze gewoon niet goed spellen. :giechel: :giechel:
jaja ze veraad haar eige
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.