Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Annuleringskosten die betaald moeten worden bij annulering. Iemand ervaring hiermee

bant_nass
19-12-2006, 11:27

Hallo mensen, Ik heb iets gekocht, heb er nu spijt van, degene voor wie ik het gekocht is er niet blij mee.. Nu wil ik de bestelling annuleren alleen moet ik 30% van het aankoopbedrag betalen..(is echt veel!!!) . kan de verkoper mij hiertoe dwingen?????Ben ik verplicht om dit te betalen??? Wat moet ik doen??? graag reacties van mensen die hier echt verstand van hebben... ben echt hopeloos../.

hassans85
19-12-2006, 11:52
wat heb je dan gekocht

bant_nass
19-12-2006, 12:52
wat heb je dan gekocht een complete slaapkamer voor mijn ouders..

MR_AKER3IE_BE33
19-12-2006, 13:20
ik weet niet, tegenwoordig lullen ze allemaal.. net als bij incassokosten.. kwam laatst ook op tv.... dat ze zomaar bedragen neertellen... en dat je gwn naar de rechter moet stappen...

mv500
19-12-2006, 13:40

heb je iets ondertekent met hun een contract of een bon etc............ als je niets hebt ondertekent dan kunnen ze je niks maken

Hermania
19-12-2006, 13:41
was dat van tevoren afgesproken?

Moezika
19-12-2006, 13:56
je gaat tog geen slaapkamer kopen voor je ouders... pfffffffffffffff maar ze hebben het recht om dat te vragen

MR_AKER3IE_BE33
19-12-2006, 14:02
ze hebben nergens recht op joh.. is gwn bullshit... niet betalen als jouw was..... als consument heb je altijd recht om je product terug te brengen en geld terug te kirjgen (als het product nog in verpakking zit) jij hebt alleen een bestelling geplaats meer niet.. dus je hoeft geen cent te dokken.. en als ze zeggen ja we hebben heel de slaapkamer al ingekocht bla bla bullshit niet intrappen.. pas wanneer jij een aanbetaling doet dan pas gaan ze daadwerkelijk jouw bestelde slaapkamer bestellen...

MR_AKER3IE_BE33
19-12-2006, 14:03
neem contact op met kassa.. die kunnen je wel wat meer raad geven,, http://kassa.vara.nl/portal

Hasna_real
21-12-2006, 15:10
Heb je al een aanbetaling gedaan? Zo nee, laat ze dan lekker stikken. Zo ja, zeg dat je gewoon je geld wil. Als dat niet helpt, helpt het wel eens om 3 brede marokkanen of negers mee te nemen naar de winkel. Ik had een keer een bed besteld bij Beter Bed en ik had meteen aanbetaald. Ik moest 6 weken wachten. Kwam eindelijk de bestelling, bleek deze niet compleet te zijn. Dus zegt de verkoper, ja u moet er weer 6 weken op wachten. Dus ik zeg dat ik dat te lang vind, dus dat ik de bestelling wil annuleren, zegt die dodo, is goed, maar u bent wel 30% kwijt. Ben ik naar huis gegaan, heb ik mijn man, vader en broer meegenomen. Die verkoper wist niet hoe snel hij mijn geld terug moest geven en hij heeft me nog 2 hoofdkussens gratis gegeven voor al het ongemak!

Parfummetje
21-12-2006, 20:00
Ik zie weer dat er hier veel uit de nek gekletst wordt, maar niemand weet waar hij het over heeft. Als consument heb je niet het recht om altijd je spullen terug te brengen. Koop=koop. Het feit dat je die lelijke t-shirt of te kleine spijkerbroek bij de H&M mag ruilen of terugbrengen is iets wat veel grote winkels als extra service aan de consument bieden (om ervoor te zorgen dat je snelle aankopen doet) maar wettelijk gezien zijn ze nergens toe verplicht. Nog een fabeltje uit de wereld helpen, is dat je iets getekend moet hebben. Een mondelinge koopovereenkomst is even bindend als een schriftelijke. Als die verkoper getuigen heeft dat jij die slaapkamer hebt gekocht, dan kom je er echt niet zomaar onderuit. Bewijstechnisch heb je dan wel een voordeel. Je zult inderdaad annuleringskosten moeten betalen wanneer blijkt dat je een koopovereenkomst hebt gesloten en dit een spijtaankoop betreft. Ik neem aan dat je de slaapkamer in de winkel hebt gekocht? Via Internet kopen (koop op afstand noemt men dat) gelden namelijk andere regels. Je moet even in de algemene voorwaarden kijken (heb je die uberhaupt wel gezien of gekregen bij de koop?) naar de annuleringsvoorwaarden. Maar als ik jou 30% hoor zeggen, dan denk ik dat je hier te maken hebt met CBW voorwaarden. Wordt lastig om er dan onderuit te komen. Hoe oud ben je eigenlijk? Ik bedoel, ik neem aan dat je ouder dan 18 bent? Volgende keer goed kijken. En voor je rechten als consument kun je ook kijken op www.consuwijzer.nl. Ik weet niet of ik de link hier mag plaatsen, maar het is een overheidsorganisatie. Succes.

bant_nass
22-12-2006, 11:23
DAnk jullie wel voor de reacties, Ik heb inderdaad een overeenkomst getekend waarin staat dat bij annulering 30% betaald moet worden. Ik heb verder het een en ander uitgezocht en kom er niet onderuit helaas!!Koop is koop ! Maar ben wel blij dat ik een goede afspraak gemaakt heb met de desbetreffende winkel, ik mag 10% betalen i.p.v. 30% ben ik allang heel blij mee!!!