Bekijk originele versie : Henna-->goed of slecht?
Hoi,
Ik hoor verschillende dingen over henna. De één zegt dat het goed is en de ander zegt van niet. Ik gebruik het zo nu en dan, maar dan als masker en niet een al te sterke variant.
Wie weet hier meer over?
Mizz_Ouarzazate
19-12-2006, 11:31
Het is goed, men moet het alleen niet combineren met geverft haar.
En de henna niet te lang laten intrekken.
Ok, een kapster heeft ooit gezegd dat het slecht voor je haar is, omdat je haar er niet door ademt. Maar goed, ze zal wel ongelijk hebben, anders waren er niet zoveel hennaproducten en hadden veel marokkaanse vrouwen niet zulk prachtig haar (tbarkallah)
Farkoessa
20-12-2006, 11:40
Ok, een kapster heeft ooit gezegd dat het slecht voor je haar is, omdat je haar er niet door ademt. Maar goed, ze zal wel ongelijk hebben, anders waren er niet zoveel hennaproducten en hadden veel marokkaanse vrouwen niet zulk prachtig haar (tbarkallah)
idd... Mits je het in je haar doet met olijfolie en de kruiden die erin horen. Ook moet je, zoals eerder hier verteld, niet je haar geverft hebben. Krijg je strohaar van en daar wordt niemand blij van
sousou_s
20-12-2006, 14:48
idd... Mits je het in je haar doet met olijfolie en de kruiden die erin horen. Ook moet je, zoals eerder hier verteld, niet je haar geverft hebben. Krijg je strohaar van en daar wordt niemand blij van
ik heb twee weken geleden henna in gedaan, ik heb nu tot mijn spijt stro/droog haar, het is veschrikkelijk....
wie weet wat ik hier aan kan doen???:traan1:
dus lieve dames geen henna als je haren pas hebt geverfd:(
Farkoessa
20-12-2006, 14:51
ik heb twee weken geleden henna in gedaan, ik heb nu tot mijn spijt stro/droog haar, het is veschrikkelijk....
aah maskiena... ik leef met je mee.. Laat het een wijze les zijn en tot die tijd veel olijfoliemaskers gebruiken.. :kus:
doremifasola
22-12-2006, 10:33
Oei, als je haar echt beschadigd is, dan is knippen de enige optie.
Succes ermee!
laatmijmetrust
22-12-2006, 13:12
ik heb dames al gewaarschuwd hierzo...als je je haar heb geverfd en henna erin doet word het echt stro!
en henna is trouwens echt goed voor je haar hoor.
door henna is mijn haaruitval gestopt en heb ik dikker haar gekregen;)
berkaniia_Ahlam
05-01-2007, 00:11
ik had in de zomer me haar geverft is het nu slegt als ik henna er overheen zet..?
Denhaagia
05-01-2007, 10:24
Inderdaad, ik gebruik het nu 4 x, één keer in de week doe ik henna, ik slaap er zelfs mee.
ik doe, een scheutje olijfolie, honing en eiergeel....
heb ook henna voor zwart haar gebruik
resultaat: geweldig! ik krijg echt complimenten over mijn haar.
dat het zo erg glanst en de kleur is mooi.
de ene keer gebruik ik gewone henne ( kleur rood ) en dan voor zwart haar, echt heb een mooi natuurlijke kleur:goedzo:
Hoeveel honing en hoeveel eiergeel doe je erin :o?
laatmijmetrust
07-01-2007, 17:13
ik had in de zomer me haar geverft is het nu slegt als ik henna er overheen zet..?
Wacht nog een paar weekjes je mag het een halfjaar later doen
Denhaagia
07-01-2007, 18:46
1 eetlepel honing.
1 of 2 eieren, maar dan het geel daarvan.
Okeejj shoukran :sjans:.
casaouia_m
07-01-2007, 18:51
Ik heb net mijn henna eruit gewassen.. het is een mooie bruine kleur geworden.. Ik heb mijn haar nog nooit geverfd.. en om de paar maanden doe ik henna in mijn haar.. Het bevalt me tot nu toe erg goed:D
laatmijmetrust
08-01-2007, 00:07
wat doe jy in henna voor die bruine kleur?
ook kofiie
casaouia_m
08-01-2007, 16:15
jaa, koffie maar k laat het er zoiezo niet zo lang inzitten max. 5 uur..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.