Bekijk originele versie : Het berouw van een jonge vrouw..
Het berouw van een jonge vrouw
Ik zoek toevlucht bij Allah tegen de vervloekte Shaytaan. In de Naam van Allah, de Erbarmer, de Meest barmhartige. Waarlijk, alle lof behoort toe aan Allah, wij prijzen Hem, wij zoeken hulp bij Hem, en vragen Hem om vergeving. En we zoeken ons toevlucht bij Allah tegen het slechte in onze werken. Wie door Allah wordt geleid; niets of iemand kan hem misleiden, en wie Allah laat dwalen; voor hem is er geen leiding. En ik getuig dat er geen enkele godheid bestaat buiten Allah, Hij is de enige, zonder deelgenoten, en ik getuig dat moehammad Zijn dienaar en boodschapper is. Allah’s zegeningen en Vrede zijn met hem en zijn familie.
Voorts:
Ik ben opgegroeid in een religieus gezin, tussen vrome ouders die Allah swt kenden. Ik was hun enige dochter en zij zorgden ervoor dat ik een goede religieuze opvoeding kreeg. Zij moedigden mij aan om te de bevelen van Allah swt te volgen en vooral het gebed.
Totdat ik de volwassenheid bereikt had, ging ik met de stroom mee en logde de misleidende propaganda en de toen stralende maar achteraf onjuiste leuzen, welke de vijanden op alle mogelijke manieren en met hun volledige inspanning en middelen aan het verspreiden zijn. Toch hield ik door mijn fitrah (natuurlijke aanleg) van goede moraal en goede manieren en ik was verlegen om mijn ogen te richten aan de ogen van mannen. Ik was zeer verlegen en ik had niet veel relaties met mensen.
Helaas nam mijn dwaling en misleiding toe nadat ik trouwde met n verdwaalde man, van wie ik niet vroeg over zijn religie. Hij deed alsof hij moraal had. Hij liet me kennis maken met vele tapes met muziek welke ik voorheen niet kende. En hij gaf mij vele tapes als cadeaus die dat wat van mijn religie nog over was, beëindigden. Mijn oren wenden aan het horen van deze zondige entertainment. Ik trouwde met hem en gedane zaken nemen geen keer. Mijn huwelijk begon al met een grote fitnah, het ging gepaard met muzikale instrumenten, geldverspilling en onzedelijke danseressen die op die dag (trouwfeest) vele mensen het gedenken van Allah lieten vergeten……….
Komt er nog een vervolg? :confused:
welou happy ending :(
I gotta type the whole thing wacht...
Dag na dag terwijl ik met deze man leefde, die de voornaamste reden was van mijn ontsporing, stopte ik volledig met bidden en ik deed mijn hoofddoek af die ik van te voren altijd droeg. En dit is omdat ik de h’adieth van de profeet vzmh niet volgde: “Als iemand naar je komt van wie je zijn religie en moraal goedkeurt, laat hem trouwen.” (At-Tirmidzi) Op deze manier verbrak ik stap na stap de relatie met mijn Heer en als resultaat verbrak Hij de relatie met mij en Hij liet me over aan mezelf. Wat triest voor iemand die in deze situatie verkeert. “…..En gehoorzaam niet degene wiens hart Wij Onze gedachtenis hebben doen veronachtzamen en (die) zijn begeerten volgt: en hij is in overtreding in zijn zaak.” (Soerat Al-Kahf, aayah 28)
Maar ik vond geen geluk, integendeel. Ik was altijd verdrietig en mijn leven was leeg. Ik voelde dit, ondanks alle materialistische zaken om me heen waar mijn man voor zorgde. Deze echtgenoot bracht me naar het diepste punt in mijn leven en dwaling en leidde me van Allah weg. Ik was altijd nerveus, in een slechte stemming en voelde me niet op mijn gemak. Ik was altijd onrustig. Ik hield me niet aan de Islamitische kledingsvoorschriften en de mannen keken naar mij. Min man ging ook achter de andere vrouwen aan en hij was niet trouw tegenover mij betreffende zijn liefde. Hij liet mij alleen en hield zich bezig met andere vrouwen. Hij lief mij alleen en hij liet me lijden aan de pijn van eenzaamheid en dwaling. Ik botste in de donkere tunnel van onwetendheid en dwaling. Ik probeerde vaak zelfmoord te plegen om van dit vreselijke leven af te komen, maar al mijn pogingen mislukte en nu dank ik mijn Heer daarvoor….
I gotta type the whole thing wacht...
aha...ok:)
Jasmin2005
18-12-2006, 15:29
Deze verhaal ken ik, heeft in de blad Wij Moslims gestaan vorig jaar. volgens mij nr. 10
Deze verhaal ken ik, heeft in de blad Wij Moslims gestaan vorig jaar. volgens mij nr. 10
Yup is echt n goede blad, staat van alles in, goed geschreven ook!
islaamparel
18-12-2006, 15:33
zeker,zusjelief is er lid van en ik lees ze ook reglmatig.
zeker,zusjelief is er lid van en ik lees ze ook reglmatig.
jah he ze hebben veel onderwerpen en t leest makkelijk. Ze veratalen wel veel maar dat maakt niet uit.
Ga door ga door ik ben fan:kus: :moe:
waarom typ je het niet eerst helemaal voor je een topic opent :moe:
Jasmin2005
18-12-2006, 15:37
Inderdaad, heb er al een paar jaar een abon op. en staan zulke belangerijke dingen in en ook leuke dingen.
Het blad is gewoon mash''allah'':goedzo:
islaamparel
18-12-2006, 15:38
jah he ze hebben veel onderwerpen en t leest makkelijk. Ze veratalen wel veel maar dat maakt niet uit.
leest juist makkelijk omdat het vertaald is :o
maar jou kennende wil je ze het liefst puur in het engels :hihi:
Inderdaad, heb er al een paar jaar een abon op. en staan zulke belangerijke dingen in en ook leuke dingen.
Het blad is gewoon mash''allah'':goedzo:
Ik zag ze eerst bij iemand en dan bladerde ik er doorheen of leende ze ik ga ook lid worden echt n aanrader. :goedzo:
leest juist makkelijk omdat het vertaald is :o
maar jou kennende wil je ze het liefst puur in het engels :hihi:
:hihi: :hihi:
Totdat Allah swt mij van Zijn Gunsten en Barmhartigheid gaf en ik luisterde naar en Qor-aanrecitatie van Ah’med al-‘Adjmie terwijl hij verzevan van de Qor-aan reciteerde met een stem vol nederigheid. Grote aayaat die mij aan het denken zetten waardoor ik weer hoop kreeg. Ik was heel erg onder de indruk en ik wilde graag de leiding van Allah maar kon deze niet bereiken. Ik haastte mij naar Allah en ik maakte smeekbeden in het laatste deel van de nachten en vroeg Allah om voor mij de deuren naar leiding te openen en de Imaan in mijn hart goed te maken om mij hiervan te laten houden en om mij het ongeloof en de zonden te laten haten. En ik verrichte de smeekbede van al-Khalliel Ibrahiem a.s.: “Mijn Heer, maak mij en mijn nakomelingen onderhouders van de Salaat. Onze Heer, verhoor mijn smeekbeden.”
Allah swt schonk mij de eerste tekenen van hidayah en ik begon het gebed weer regelmatig en op tijd te verrichten en ik deed de Islamitische h’idjaab weer aan en kreeg meer kennis over mijn religie doordat ik meer ging lezen. Ik las regelmatig in de Qor-aan alsook de overleveringen van de profeet saw en zijn mooie biografie en andere nuttige boeken. Tevens nam ik ook deel van de da’wah activiteiten. Al dit goeds gebeurde nadat ik mijn dwalende echtgenoot had verlaten die zijn gebed verwaarloosde, ondanks mijn liefde voor hem. Maar ik gaf er de voorkeur aan om dichtbij de aanbidding van mijn Schepper te zijn. Er is niets goeds in een man die mij altijd weerhield van het gedenken van Allah swt. Degene die iets verlaat omwille van Allah, Allah zal hem vergoeden met iets beters.
En hier ben ik nu – alle lof is voor Allah – ik leef nu het licht dat effect heeft op mijn hart en gezicht. Dit is wat zusters in de Islam over mij zeggen. Zij vertelde me dat er licht komt uit mijn gezicht en dit is een gunst van Allah swt. En ik vraag Allah om mij en de rest van de moslims standvastig te laten zijn in Zijn religie.
A.A.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.