Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : IK BEN wanhopig

Pagina's : [1] 2

ambition
03-08-2003, 22:05

IK weet niet wat ik moet doen...help me ajb..ik heb net al een topic geopend........er komt iemand om mijn hand vragen maar ik weet niet hoe dat allemaal in zijn werking gaat???Beste Yasmina leden.. Ik heb een serieuze vraag en hoop dat jullie (DAMES) mij hierbij kunnen helpen.Het zit als volgt: Stel iemand is van plan om je hand te komen vragen.. 1: wat moet je de eerste keer aan als hij samen met zijn familie langskomt om kennis te maken. 2: wat doe je aan als ze officieel om je hand komen vragen? 3:Is het gebruikelijk dat je jezelf voegt bij de gasten de eerste keer? Eigenlijk wil ik weten hoe het bij de verloofde/getrouwde dames is gegaan..of hoe dit bij jullie word gedaan wat zijn jullie tradities en gewoontes. alvast vriendelijk bedankt.

MariamaMslma
03-08-2003, 22:12
Kijk, ik heb het zelf nog nooit gehad en ik heb geen zussen. maar pasgeleden zijn ze de hand van mijn beste vriendin komen vragen, en ik was daar natuurlijk bij. Bij hun was het zo dat de vrouwen in een aparte kamer zaten en de mannen in de huiskamer. En mijn vriendin heeft er wel bij gezeten maar stond ook af en toe op om te helpen in de keuken of wat dan ook nodig was. Maar misschien komen ze met heel weinig mensen, en kunnen jullie allemaal bij elkaar zitten(dat lijkt me eng zeg) Je kunt je wel gaan verstoppen maar je schoonmoeder gaat toch om je vragen dus ga er maar meteen bijzitten(later de kamer inlopen lijkt me nog enger)

ambition
03-08-2003, 22:15
weet je ook wat ze aanhad ??? alvast bedankt...heeeft die schoonmoeder nog enge dingen aan haar gevraagd? :zwaai:

ambition
03-08-2003, 22:16
Origineel gepost door lemia_lemia 1 je kan een marokkaanse jurk aandoen(kandoera)of gewoon een lange rok met een blous,geen broek 2 kaftan 3 ja zeker moet je er bij gaan zitten,en helpen met de thee brengen en de koekjes,en mee kletsen vooral met de schoonmoeder Ik draag geen hoofdoek weet je hoe ik het anders kan dragen? :confused:

MariamaMslma
03-08-2003, 22:18

Origineel gepost door ambition weet je ook wat ze aanhad ??? alvast bedankt...heeeft die schoonmoeder nog enge dingen aan haar gevraagd? :zwaai: Nou ze zijn 2 x gekomen.....eerste x was gewoon vragen, en 2e x was omdat ze accepteerde(vriendin wist het niet gelijk) Maar de 1e x had ze gewoon een leuke outfit aan zoals altijd.....pantalon met jurkje erover en hoofddoek. 2e x had ze alleen onderstuk van een kaftan aan(die kanje gewoon zo dragen) maar dat deed ze enkel omdat haar schoonmoeder dat graag wou. Wat betreft enge vragen....iedereen in het huis was berbers behalve ik, dus ik heb niet veel van de gesprekken begrepen :D

praatjes
03-08-2003, 22:20
Veel succes!!

MariamaMslma
03-08-2003, 22:21
Je kunt je haar ook gewoon netjes opsteken of wat jij mooi vind staan bij jezelf. Ik hou zelf niet van dat opgestoken bruiloft kapsel(tenzij het op een bruiloft is) doe gewoon wat jij mooi en netjes vind staan

ambition
03-08-2003, 22:21
Origineel gepost door lemia_lemia waar staat hoofddoek? heo bedoel je?

ambition
03-08-2003, 22:25
Origineel gepost door praatjes Veel succes!! Shoekran goeya...ik ga niet binnenkort verloven mar over een tijdje, maar ik wil wel voorbereid zijn :o

es_nadia
03-08-2003, 22:25
lieve meid, het is best wel een moeilijke situatie! ik ben zelf nog niet verloofd of getrouwd maar het lijkt mij best wel moeilijk! ik heb wel gezien hoe dat gaat toen mijn zus ging verloven! het in elk gezin anders natuurlijk! bij ons bijvoorbeeld zijn de mannen en de vrouwen apart zitten dus in twee verschillende ruimtes. je moet je alleen netjes kleden en niet veel je opmaken gewoon licht opgemaakt! ik hoop dat allles goed en naar wens zal verlopen en heel veel succes en geluk toegewenst! liefs nadia

Lady_moi
03-08-2003, 22:28
ahja gewoon efkes koekjes zetten bij de meneeren en de vrouwen effe kletsen en weg zijn ze en dan u antwoord geven aan u papie en die geeft het dan wel door aan de man zijn ouders :D is niks engs hoor

es_nadia
03-08-2003, 23:59
heb je het al meegemaakt???

Lady_moi
04-08-2003, 00:07
who me? :D vaak ja :D

es_nadia
04-08-2003, 00:10
ervaring rijk joh

es_nadia
04-08-2003, 00:15

leuk hoor! hee meid welterusten en tot gauw weer ik vond het leuk met je te hebben gepraat

Pagina's : [1] 2