Bekijk originele versie : Op Jonge leeftijd trouwen...
SaraZena
05-07-2002, 12:58
Ik vraag me af waarom veel marokkaanse meisjes op vroege leeftijd al willen trouwen.
Wat is hier de reden van? Kan iemand mij dat vertellen?
Ook hier op Yasmina, zijn er veel meisjes van rond de 16 en 17, die alleen maar over trouwen praten, alsof ze zich helemaal aan het voorberreiden zijn voor het huwelijk.
Toen ik zestien was, dacht ik aan hele andere dingen. ;)
Ik hoop reacties hierop te krijgen.
groetjes Sabrin :zwaai:
Hindaatje
05-07-2002, 13:01
sommige meisjes denken dat hun leven dan pas begint....ik zelf denk er heel anders over...
BisSous hindaatje
SaraZena
05-07-2002, 13:01
Origineel gepost door Hindaatje
sommige meisjes denken dan dat hun leven pas begint....ik zelf denk er heel anders over...
BisSous hindaatje
hoe denk jij er over dan, als ik mag vragen?
SaraZena
05-07-2002, 13:04
-of ze zijn harstikke dom of naief (of beide)
dit is een gevaarlijke combinatie :D
ik vind het ook zonde als meisjes op jonge leeftijd trouwen, mijn zus trouwt dit jaar nog in marokko, ze is 20 jaar, niet klaar met haar studie, en ze moet ook nog papieren regelen voor haar man in marokko, ze heeft ook geen vaste baan en ook nog geen woning!! en ik vind het echt heel zonde!!
SaraZena
05-07-2002, 13:09
Origineel gepost door lalla zinna
ik vind het ook zonde als meisjes op jonge leeftijd trouwen, mijn zus trouwt dit jaar nog in marokko, ze is 20 jaar, niet klaar met haar studie, en ze moet ook nog papieren regelen voor haar man in marokko, ze heeft ook geen vaste baan en ook nog geen woning!! en ik vind het echt heel zonde!!
dood zonde!!! :(
echt heel jammer.
Ik vind het ook heel jammer.........maar ja.....wie ben ik om voor haar te beslissen....
SaraZena
05-07-2002, 13:11
Origineel gepost door lalla zinna
Ik vind het ook heel jammer.........maar ja.....wie ben ik om voor haar te beslissen....
als dat haar gelukkig maakt....
Insallah zal het haar gelukkig maken!!
Hindaatje
05-07-2002, 13:17
ik wil graag me studie afmaken...en genieten van me leven..trouwen komt op de laatste plaats voor mij...als ik de ware vind (inshalaah) en klaar ben met me studie en iets van 24/25 ben...waarom niet? maar nu? NO WAY ...ik denk er niet eens aan...
Origineel gepost door rebel
Ik vind dat inderdaad ook heeel dom en naief, want ze geven zichzelf eigelijk als het ware aan iemand die ze niet of nauwelijks kennen, terwijl ze heel jong zijn. Het is hun verlies, want ze zijn meer waard. Maar vaak weten ze niet wat ze waard zijn, naief dus, en de ouders zijn onwetend, want ze denken: hoe eerder, hoe beter...ja, beter voor die "klant", het is in zijn voordeel!
Mijn zus is 20, trouwt dit jaar in marokko, ze kent hem heel goed, en mijn ouders zijn niet ontwetend. en ze denken ook niet van: hoe eerder hoe beter. Want het is haar keuze!!
Origineel gepost door rebel
20 is niet oud, hoor...en hoe kan ze hem nou goed kennen als hij in Marokko woont en zij hier...ze zien elkaar vast alleen tijdens de jaarlijkse zomervakantie's, en binnen zes weken kun je iemand niet goed kennen. En hoe kan dat nou haar echte keuze zijn, als ze er niet helemaal klaar voor is, geen afgemaakte studie, en woning en carriere enzo...alles moet goed op een rijtje staan voordat je met een dergelijke grote stap begint. Maar ja, iedereen moet het maar zelf weten, zolang mijn zusje maar niet zo jong gaat trouwen, want dan weet ik in ieder geval dat ik niet de enige ben die haar tegen zal houden, en dat is omdat wij alleen het beste voor haar willen.
Ze kennen elkaar al 4 jaar lang en hebben al vier jaar lang contact met elkaar.........en alles hangt van al makthab af!
Origineel gepost door Emshoom
wel Sabrinat, zal het jou eens uitleggen, in mensentaal :D
veel jonge meiden willen trouwen omdat ;
-het hen ogedrongen wordt van thuis
-ze zijn benieuwd en stellen zich er "veel" van voor
-ze hebben het zodanig slecht thuis dat ze weg willen
- ze willen vrijheid
-of ze zijn harstikke dom of naief (of beide)
de "slimmere" meiden weten wel beter en zorgen dat ze "rijp" genoeg zijn om die stap te zetten!
Je bent wel echt dom he?
Ik ben getrouwd toen ik bijn 18 was.
Maar om die redenen die je genoemt hebt echt niet!......maar omdat we zo van elkaar houden dat we ons hele leven bij elkaar wilden blijven.
Taz taz en nog een taz ghem!!! :kwaad: :vingers:
SaraZena
05-07-2002, 13:47
Origineel gepost door midaria
Je bent wel echt dom he?
Ik ben getrouwd toen ik bijn 18 was.
Maar om die redenen die je genoemt hebt echt niet!......maar omdat we zo van elkaar houden dat we ons hele leven bij elkaar wilden blijven.
Taz taz en nog een taz ghem!!! :kwaad: :vingers:
heeeeee take it easy girl!!
er wordt niet getazzed op mijn topic :D
fatimael
05-07-2002, 13:56
Geen ruzie maken onder elkaar , girlies, iedereen heeft gewoon een eigen mening........
Ik ben op m'n 21 getrouwd( werd bijna 22), studies afgemaakt, woning gevonden, persoonlijk vindt ik dat wel een geschikte leeftijd, was er ook klaar voor. Dit ligt echt voor iedereen anders. De meeste meisjes willen er echt van geniet voor ze in het huwelijk treden. Veel uitgaan, valalles uitspoken en Allah weet wat meer.... ze hebben in gedachte dat als ze trouwen, gewoon vast zitten, geen leuke dingen meer doen, met andere woorden ze zien er tegen op. Maar dat is gewoon een verkeerde ingesteldheid!!!!! Toch!!!!
Als je er klaar voor bent om te trouwen, en de man van je dromen hebt gewonden, is dat het beste wat je kan overkomen.
enige reacies hierop????!!!!
groetjes
Fatima
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.