Bekijk volle/desktop versie : Ikram B. 'werd weer de duivel'



Pagina's : [1] 2 3

14-12-2006, 03:28
SCHOKKEND VERHAAL OVER VERSLAVING, MISHANDELING, DEPRESSIE EN VERWAARLOZING, WAAR EEN VIJF MAANDEN JONG MEISJE SLACHTOFFER VAN WERD[/SIZE]

[SIZE="2"]Het gebeurde tijdens één van haar woedeaanvallen. Ikram B. werd 'de duivel', en mishandelde het vijf maanden oude dochtertje van haar vriendin zodanig dat zij een paar dagen later overleed.

B. hoorde gisteren drie jaar en tbs tegen zich eisen. Het ging al langer niet goed met de toen 33-jarige vrouw toen ze begin dit jaar in Noord haar oppasbaby Douae hard door elkaar schudde, sloeg, aan haar hoofdhaar omhoog trok en aan de enkels heen en weer slingerde, waarbij haar hoofdje hard B.'s knieën raakte.

B. was depressief en verslaafd aan cannabis en ze had vaak woede-uitbarstingen. Ze was agressief jegens haar eigen drie kinderen, en een gezinsvoogd van Jeugdzorg hield reeds toezicht op de situatie. B. deed al eens, hoogzwanger, een zelfmoordpoging.

En B., die zelf zowel door familie als door partners ernstig werd mishandeld, kon geen nee zeggen, omdat ze graag door iedereen aardig werd gevonden. Dus stemde ze steeds toe op te passen op Douae, het eerste kindje van haar vriendin. Die werkte zes dagen per week, in de hoop zo genoeg inkomen bij elkaar te schrapen om haar man in Marokko in aanmerking te laten komen voor een verblijfsvergunning.

Ook op de ochtend van 27 januari van dit jaar werd Douae bij B. gebracht, hoewel B. tegen de moeder had gezegd dat het slecht uitkwam. Zij moest naar verplichte Nederlandse les. ''Maar zij bleef maar zeggen alsjeblieft, alsjeblieft, alsjeblieft,'' aldus B. B. stalde de baby vervolgens tijdens de les bij een vriendin.

Die hele gang van zaken leverde haar een flinke dosis stress op, die in de loop van de dag enkel toenam. Weer thuis maakten haar kinderen veel ruzie. Ze schreeuwden, het huis was een rotzooi. ''Iedereen huilt, iedereen zeurt,'' zei B. gisteren. De vrouw was vrijwel de hele zitting aan het huilen; Douaes moeder zat in de zaal.

Toen Douae tot twee keer toe haar flesje had geweigerd, werd B. 'een andere ik'. Ze kreeg warme oren, een bonzend hoofd - zoals altijd bij een woedeaanval. ''Ik ben helemaal de controle kwijtgeraakt.''

In de rechtszaal was gisteren een opname te zien van een politieverhoor. Daarin doet B. met een pop voor hoe ze Douae mishandelde. Ze stopte toen de baby niet meer huilde. Het meisje was bewusteloos geraakt door de klap van haar hoofd tegen B.'s knie.

B. probeerde Douae nog bij te brengen door wat water op haar gezicht te sprenkelen, maar toen dat niet werkte, rende zij, op haar pantoffels, naar de huisarts. Die reed vervolgens met de baby en B. naar het ziekenhuis. Een paar dagen later overleed Douae, onder meer door hersen- en darmletsel.

B., die eerst had gezegd dat het kindje was flauwgevallen, bekende later. Haar kinderen zijn ondergebracht in pleeggezinnen.

Aanklaagster J. de Boer stelde dat sprake is van doodslag. Weliswaar wilde B. niet dat het meisje zou overlijden - 'en haar spijt komt uit de grond van haar hart' - maar zij had wel van te voren kunnen weten dat haar handelingen daarop zouden kunnen uitlopen.

De Boer noemde het een 'wonder' dat het bij B., gezien haar problematische achtergrond, niet eerder tot een geweldsuitbarsting met zulke gevolgen was gekomen. B. lijdt onder meer aan een ernstige persoonlijkheidsstoornis, veroorzaakt door verwaarlozing, agressie en gevoelens van onveiligheid in haar jeugd. Ze is sterk verminderd toerekeningsvatbaar.

De Boer meende bovendien dat B. de baby al eerder had mishandeld. Bij sectie bleek dat het meisje ook ouder hersenletsel had, maar het is niet duidelijk wanneer dat is toegebracht. B. heeft wel toegegeven dat zij Douae een paar dagen voor het incident in haar bedje heeft gegooid.

Advocaat M. van Riet voerde aan dat niet onomstotelijk is vast te stellen dat het incident van 27 januari tot de dood van het meisje heeft geleid. Zij stelde dat zij al ziek was, door het eerdere letsel, waarvan het echter de vraag is wanneer zij het heeft opgelopen. Bovendien kan het darmletsel zijn veroorzaakt door het inbrengen van een maagsonde in het ziekenhuis.

Zij wees er verder nog op 'zonder haar te willen beschuldigen', dat Douaes moeder ook een verantwoordelijkheid had. ''Zij moet hebben geweten van de hoeveelheid joints en de zelfmoordpogingen.''

Uitspraak over twee weken.

Bron Het Parool

14-12-2006, 05:26


triest, zulke moeders verdienen geen kinderen.

14-12-2006, 07:09
zulke mensen zijn zelf t slachtoffer geweest van geweld heel zielig dus

14-12-2006, 09:11

Citaat door AMAR___420:
zulke mensen zijn zelf t slachtoffer geweest van geweld heel zielig dus


Die zouden als geen ander kunnen weten hoe het niet moet dus, of zou men alle mensen die slachtoffer zijn geweest moeten verbieden om kinderen te krijgen dit wordt ook vaak gebruikt als excuus bij de rechter. Het blijft een walgelijke moord op een onschuldig kind, daar mag een hoge straf voor komen met een nog langere behandeling..

14-12-2006, 13:50



Citaat door SUPER_MAROC:
SCHOKKEND VERHAAL OVER VERSLAVING, MISHANDELING, DEPRESSIE EN VERWAARLOZING, WAAR EEN VIJF MAANDEN JONG MEISJE SLACHTOFFER VAN WERD[/SIZE]

[SIZE="2"]Het gebeurde tijdens één van haar woedeaanvallen. Ikram B. werd 'de duivel', en mishandelde het vijf maanden oude dochtertje van haar vriendin zodanig dat zij een paar dagen later overleed.

B. hoorde gisteren drie jaar en tbs tegen zich eisen. Het ging al langer niet goed met de toen 33-jarige vrouw toen ze begin dit jaar in Noord haar oppasbaby Douae hard door elkaar schudde, sloeg, aan haar hoofdhaar omhoog trok en aan de enkels heen en weer slingerde, waarbij haar hoofdje hard B.'s knieën raakte.

Bron Het Parool


Gatverdamme

14-12-2006, 13:55

Citaat door AMAR___420:
zulke mensen zijn zelf t slachtoffer geweest van geweld heel zielig dus
Dan zou je juist moeten weten dat geweld \mishandelling niet de oplosing is.

14-12-2006, 21:26
tegen een baby durft ze wel...

14-12-2006, 21:52

Citaat door stip_nl:
Die zouden als geen ander kunnen weten hoe het niet moet dus, of zou men alle mensen die slachtoffer zijn geweest moeten verbieden om kinderen te krijgen dit wordt ook vaak gebruikt als excuus bij de rechter. Het blijft een walgelijke moord op een onschuldig kind, daar mag een hoge straf voor komen met een nog langere behandeling..






helaas wel ja, wat willen ze ermee bereiken dan


echt gruwelijk wat ze heeft gedaan...

15-12-2006, 19:01
Ik vind het ook gruwelijk wat ze gedaan heeft...

Wel belangrijk om ons te realiseren dat als een vrouw mishandeld wordt dat ze helemaal kan door draaien en aan de drugs verslaafd kan raken, en dan blijkbaar in staat is om dit soort verschrikkelijke dingen te doen

15-12-2006, 19:59
Gewoon aan haar haren naar buiten slepen en een kogel door haar gestoorde harses jagen.

15-12-2006, 20:49
Verschrikkelijk, dat ze een 5 maanden oude baby iets kan aandoen . Ik leef mee met de 3 kinderen van die gestoorde vrouw en de moeder van de vermoorde baby.

15-12-2006, 21:30
Opsluiten die handel voor de rest van haar leven...dan mag ze daar verder duivels zijn waar ze niemand tot last kan zijn!!!
Dat soort mensen moet je samen met Saddam opsluiten.

16-12-2006, 00:32



Citaat door stip_nl:
Die zouden als geen ander kunnen weten hoe het niet moet dus, of zou men alle mensen die slachtoffer zijn geweest moeten verbieden om kinderen te krijgen dit wordt ook vaak gebruikt als excuus bij de rechter. Het blijft een walgelijke moord op een onschuldig kind, daar mag een hoge straf voor komen met een nog langere behandeling..


Mee eens. Geen medelijden voor kindermoordenaars.

16-12-2006, 01:01
ik vind het zelf heel erg triest voor de moeder van de overleden Doua(Allah hiRahmoe) .Maar uit het krantenartikel kan ik een beetje opmaken dat het B.haar bedoeling niet was om het meisje wat aan te doen, nou wil ik het niet goed praten want dat dat kan bij iets zo afschuwelijks als dit niet.

Ik denk dan ook dat iemand die zo mishandeld is in haar verledenniet beter weet dan dat het zo hoort.

Al bij al vind ik het heel zielig, ik vind ook niet dat die vrouw alleen maar een opsluiting verdiend en ze verdiend al helemaal geen kogel door haar hoofd, wat ze wel verdiend en dus ook moet krijgen naar mijn mening is goede hulp. \want dat is wat haar uiteindelijk zal helpen inscha Allah. Ze moet ook zeker ook gestraft worden voor wat ze heeft gedaan maar dan moet het wel zo gebueren dat ze er ook wat van leert.

17-12-2006, 16:50

Citaat door mishoceima:
ik vind het zelf heel erg triest voor de moeder van de overleden Doua(Allah hiRahmoe) .Maar uit het krantenartikel kan ik een beetje opmaken dat het B.haar bedoeling niet was om het meisje wat aan te doen, nou wil ik het niet goed praten want dat dat kan bij iets zo afschuwelijks als dit niet.

Ik denk dan ook dat iemand die zo mishandeld is in haar verleden niet beter weet dan dat het zo hoort.

Al bij al vind ik het heel zielig, ik vind ook niet dat die vrouw alleen maar een opsluiting verdiend en ze verdiend al helemaal geen kogel door haar hoofd, wat ze wel verdiend en dus ook moet krijgen naar mijn mening is goede hulp. \want dat is wat haar uiteindelijk zal helpen inscha Allah. Ze moet ook zeker ook gestraft worden voor wat ze heeft gedaan maar dan moet het wel zo gebueren dat ze er ook wat van leert.

Ja schat ik begrijp wat je bedoelt, het is een goed doordachte mening die je geeft, maar toch vind ik het ook een beetje té idealistisch gesteld.

Ze blijft wel zelf verantwoordelijk voor haar daden, ook al is ze in haar verleden zelf ook mishandeld. Er zijn toch immers ook mensen met een verleden met mishandeling, verslaving, etc. die niet helemaal doordraaien en dit soort dingen doen.

Het kan ook weer niet zo zijn dat als je zelf mishandeld bent dat het een excuus kan zijn voor dit soort gruwelijke acties.

Ik vind wel dat een discussie over de effecten van mishandeling belangrijk is, want dit soort dingen komen nu eenmaal niet altijd in de pers openbaar, en het is wel een heel duidelijk voorbeeld dat het besproken moet kunnen worden hoe vreselijk de gevolgen van het mishandelen van vrouwen kunnen zijn.

Pagina's : [1] 2 3