Bekijk originele versie : Wortelkanaalbehandeling
hyIsMynParel
13-12-2006, 18:25
Wie heeft het wel een gehad?
En hoe voelde het toen de tandarts bezig was?? :traan1
hyIsMynParel
13-12-2006, 18:38
heeft niemand het ooit gehad???????
Salaam
Ja ik heb het gehad. Het duurt wel lang. Het is echt preciziewerk je moet heel lang met je mond open liggen met zo een maskertje in je mond omdat je tand helemaal bloot ligt en grondig gespoeld moet worden met ontsmettingsmiddel. daarna moet de tand droog blijven zodat er geen micro organisme in kunnen komen.
Het valt ook te zien hoeveel wortels er vervangen moeten worden bij mij moesten ze allemaal vervangen worden van die tand mijn wortelkanaaltjes waren helemaal verkalkt.
Het is beste manier om je tand te sparen dus een aanrader heb ik nu 3 jaar geleden laten doen en heb er geen spijt van gehad dat ik het gedaan heb ik heb het eigenlijk 2 keer moeten laten doen zat met een fistel.
Het is wel duur ik heb 200 euro betaald voor 1 tand en er wordt niet veel van terugbetaald.
Groetjes
hyIsMynParel
13-12-2006, 18:57
ik ben bang vor de pijn......
deed het erg veel pijn??
het is zoals een tand laten vullen
de behandeling zelf doet niet pijn alleen erg lastig omdat je heel lang met je mond wijdt open moet blijven liggen. bij mij was het extra lastig omdat ik toen verkouden was hahaha
hyIsMynParel
13-12-2006, 19:04
oooooh als het voelt als een tand laten vullen dan valt het wel mee.
ik heb me wijs laten maken dat de behandeling ontzettend veeeel pijn doet.
niet waar hoor
De basis is gewoon het zelfde verdoving,tand open boren daarna wordt masker geplaatst en je tand goed gespoeld en gedroogd daarna wordt het opgevuld met iets die wortel vervangt wordt hard gemaakt met blauw licht en daarna wordt je tand gevuld.
munawwarah
13-12-2006, 19:26
ik heb het ook vorige week gehad, ik was er erg bang voor maar heb echt bijna niks gevoeld maak je maar geen zorgen
hyIsMynParel
13-12-2006, 19:58
bedankt damen,,,, ik ben wel een beetje opgelucht door jullie
hyIsMynParel
13-12-2006, 19:58
pfffffffffff
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.