Bekijk originele versie : Zwangerschap en Sport.....wie doet hier aan
powerfull
13-12-2006, 10:22
~Dames,
Jij ben zwanger en doe jij dan wat aan sport-beweging.
Zoja wat doe je
Zonee waarom niet
Zelf loop ik eeeeeeeeeeeeeeeerug veel.
Loop ruim een uur buiten, dat is zo lekker, samen met mijn buurvrouw!!
khaltoum
cuisinetje
13-12-2006, 10:38
~Dames,
Jij ben zwanger en doe jij dan wat aan sport-beweging.
Zoja wat doe je
Zonee waarom niet
Zelf loop ik eeeeeeeeeeeeeeeerug veel.
Loop ruim een uur buiten, dat is zo lekker, samen met mijn buurvrouw!!
khaltoum
Is erg gezond!! Maar hangt natuurlijk wel af van de sport:hihi:
Lopen doe ik ook veel, laat de auto liever staan nu en ga te voet, vroeger deed ik alles met de wagen, omdat ik 3x per week ging trainen.
Is goed voor de bloedsomloop en zorgt voor verse aanvoer van zuurstof, erg goed voor de ontwikkeling van je ongeboren kind.
:kus:
powerfull
13-12-2006, 11:10
zijn er nog meer dames die tijdens het zwangerschap sporten of zijn begonnen, om klachten te voorkomen bv bekkenproblemen of of
wanneer ben je begonnen en was het op advies of puur vanuit je zelf
in welke maand begon je
hoe ver kan je gaan zonder enige risico te lopen lajihstar
bij ons op de tae bo (gevorderden) hebben we een vrouw die 14 weken zwanger is.
ze kon gewoon mee blijven doen, alleen moest ze oppassen met buikspieren want die moeten nu juist slapper worden om de groei aan te kunnen
powerfull
13-12-2006, 11:22
bij ons op de tae bo (gevorderden) hebben we een vrouw die 14 weken zwanger is.
ze kon gewoon mee blijven doen, alleen moest ze oppassen met buikspieren want die moeten nu juist slapper worden om de groei aan te kunnen
dat is pittig noona
zelf denk ik achteraf had ik maar veel meer gedaan aan beweging
ben enorm aangekomen, hamdolilah heel licht pijn in mijn rug
dames, kom op, doet er werkelijk niemand aan goede beweging en hoe ver kan men gaan, wat is de grens in sport voor je lichaam
Robericht
13-12-2006, 11:31
dat is pittig noona
zelf denk ik achteraf had ik maar veel meer gedaan aan beweging
ben enorm aangekomen, hamdolilah heel licht pijn in mijn rug
dames, kom op, doet er werkelijk niemand aan goede beweging en hoe ver kan men gaan, wat is de grens in sport voor je lichaam
Ik moet me nog bij een puffclubje voegen:maf:
Ik ga wel regelmatig zwemmen en dat is best lekker. Voel je je lekker licht in het water. Het is dat mijn moeder ook altijd gaat en mij over de streep trekt.
Lekker ontspannen...
powerfull
13-12-2006, 12:09
Ik moet me nog bij een puffclubje voegen:maf:
Ik ga wel regelmatig zwemmen en dat is best lekker. Voel je je lekker licht in het water. Het is dat mijn moeder ook altijd gaat en mij over de streep trekt.
Lekker ontspannen...
ik begrijp de pufclub echt niet
zwemmen is inderdaad een optie.
heb je ook zwempakken voor de zwangeren of bikini
Robericht
13-12-2006, 12:47
ik begrijp de pufclub echt niet
zwemmen is inderdaad een optie.
heb je ook zwempakken voor de zwangeren of bikini
Ik prop mezelf nog in mijn bikini, maar dat gaat niet langer meer:hihi:
Ik kan alleen geen leuke zwampak vinden. En het lijken voor mijn gevoel net juten zakken.
powerfull
13-12-2006, 16:43
Ik prop mezelf nog in mijn bikini, maar dat gaat niet langer meer:hihi:
Ik kan alleen geen leuke zwampak vinden. En het lijken voor mijn gevoel net juten zakken.
:hihi:
lina2000
13-12-2006, 17:36
ik loop en fiets veel.
ik heb me opgegeven voor zwangerschapsgym..........binnenkort ga ik t doen inshaallah..........ik probeer te lopen maar ben zo lui geworden.
Hallo, ik ben 8 weken zwanger en doe aan aerobic, alleen doe het wel op eigen tempo en voor de rest spring ik niet. ik weet niet of ik nog door ga, want kan het nauwelijks meer bijhouden.
b_karima
17-12-2006, 12:27
Salaam aleykoum ik wil ook graag sporten maar ik ben zo bang dat i iets verkeerd doe of iets te hard van stapel loop dat ik mijn kindje verlies laihfed, wat voor sport kan je dan bijvoorbeelddoen, mijn man heeft een trainingskamer ingericht met een boxzak (i love that) voor de rest eigenlijk alleen maar mannendingen maar ik kan bijvoorbeeld fietsen? en hardlopen?
Mij n moeder kende een vrouw die pijn ad in haar rig maar ze wist niet dat ze zwanger was, de dokter raadde haar aan om te gaan dsat deed ze en toen had ze een miskraam gehad ik weet qadr allah, maar dat klijkt em zo vreselijk!
bnioukilya
17-12-2006, 13:54
Zwemmen schijnt heel goed te zijn voor zwangeren en natuurlijk heel veel stappen.
Ik stapte heel veel en was me eigenlijk niet echt bewust van mijn zwangerschap, behalve als ik naar mijn uitstekende buik keek. Ik heb ook wat last als ik overdrijf en te lang rechtsta, dan heb ik spierpijn.
Maar, sinds twee weken mag ik niets meer doen, helemaal niets.
Op de 27ste week kreeg ik weeën, iedere 5 min kreeg ik er één. Toen ik dan naar het ziekenhuis ging, zeiden ze dat mijn baarmoederhals al heel week was, de baarmoeder was al ingezakt van een normaal 4cm naar 2,75 cm en ik had al 1,5cm ontsluiting. Mijn buik zit ook al heel laag, zo laag als die normaal gezien in de laatste week voor de bevalling is.
Ik heb nu dinsdag controle en ben bang dat er meer ontsluiting is, dan is er kans dat ik binnen moet.
Ik zie dat echt niet zitten.
bnioukilya
17-12-2006, 13:57
Salaam aleykoum ik wil ook graag sporten maar ik ben zo bang dat i iets verkeerd doe of iets te hard van stapel loop dat ik mijn kindje verlies laihfed, wat voor sport kan je dan bijvoorbeelddoen, mijn man heeft een trainingskamer ingericht met een boxzak (i love that) voor de rest eigenlijk alleen maar mannendingen maar ik kan bijvoorbeeld fietsen? en hardlopen?
Mij n moeder kende een vrouw die pijn ad in haar rig maar ze wist niet dat ze zwanger was, de dokter raadde haar aan om te gaan dsat deed ze en toen had ze een miskraam gehad ik weet qadr allah, maar dat klijkt em zo vreselijk!
Rustig fietsen, ok, maar hardlopen :confused:
Dat kan toch nooit goed zijn voor de baby.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.