Bekijk originele versie : Buigen voor de koning
Guadaloupe
02-08-2003, 21:06
Gister op het nieuws zag ik dat de koning voor een heel groot groep mensen stond. vraag me nie wie, waar.
Maar waar ik mij echt aan stoorde is dat de eerste 2 of 3 rijen voor de koning gingen buigen....stagfiroelah...voor zover ik weet is geen enkel mens waardig om voor te buigen. stagfiroelah.
kijk dat ze zijn hand kussen moeten ze zelf weten....maar buigen (roekoe3 )
Stagfiroellah ou Sellam
ik vind het ook nergens op slaan dat ze gaan buigen, zelfs zijn hand kussen gaat mij te ver. maar ja het komt omdat wij misschien weinig met de koning te maken krijgen ik bedoel we wonen nu eenmaal hier, en die mensen daar houden blijkbaar heel erg veel van hun koning.
Behalve dat zijn de meeste Marokkanen (de staat vooral)
Niet zo erg Moslim als ze zich voordoen.
Vrouwen hebben NIETS te zeggen.
2 vrouwen tellen wettelijk als 1 man volgens de sharia'ah, als het om getuigingen gaat.
In Marokko is dat niet zo. Alleen mannen kunnen getuigen!!!!
:boos:
Guadaloupe
02-08-2003, 21:17
Origineel gepost door Baby Boo
ik vind het ook nergens op slaan dat ze gaan buigen, zelfs zijn hand kussen gaat mij te ver. maar ja het komt omdat wij misschien weinig met de koning te maken krijgen ik bedoel we wonen nu eenmaal hier, en die mensen daar houden blijkbaar heel erg veel van hun koning.
dat kan best zo zijn, maar het feit dat ik hier woon wil nie zeggen dat ik houd van de koningin.
buigen mag je alleen doen voor Allah SWT, de koning heeft geen macht...nada, niente noppes....konden ze dat maar op zn minst begrijpen!!!
Guadaloupe
02-08-2003, 21:22
Origineel gepost door _CUTEY_
Behalve dat zijn de meeste Marokkanen (de staat vooral)
Niet zo erg Moslim als ze zich voordoen.
Vrouwen hebben NIETS te zeggen.
2 vrouwen tellen wettelijk als 1 man volgens de sharia'ah, als het om getuigingen gaat.
In Marokko is dat niet zo. Alleen mannen kunnen getuigen!!!!
:boos:
Soubhannallah, ze maken hun eigen regeltjes...stagfiroullah ou sellam. maar laat ze maar denken en doen...op een Dag komen ze zichzelf wel tegen InshaAllah
Origineel gepost door Guadaloupe
dat kan best zo zijn, maar het feit dat ik hier woon wil nie zeggen dat ik houd van de koningin.
buigen mag je alleen doen voor Allah SWT, de koning heeft geen macht...nada, niente noppes....konden ze dat maar op zn minst begrijpen!!!
dat is inderdaad zo.
maar er zijn heel veel mensen die zeggen dat ze moslim zijn, maar er in werkelijkheid er niets van af weten, of er niets van af willen weten.
Guadaloupe
02-08-2003, 21:51
Origineel gepost door Baby Boo
dat is inderdaad zo.
maar er zijn heel veel mensen die zeggen dat ze moslim zijn, maar er in werkelijkheid er niets van af weten, of er niets van af willen weten.
Allah ou a3lam, k ga niet generaliseren...we kunnen ook nie in andermans harten kijken...God weet wel wat ze denken...en iedereen wordt toch beloond naar zn daden...goed of slecht...je beloning/bestraffing krijg je.
Kortom, regering is een zooitje, koning is een zooitje....die nerd van een koning heeft iets gedaan waardoor k hem nu helemaal niet meer mag!!!
dat was in tetouan heb ik ook gezien,moet wel zeggen marokko heeft echt mooie kledij en echt aparte tradities dat is pas cultuur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! VIVA LA MAGHREB
Guadaloupe
02-08-2003, 21:59
Origineel gepost door fawzia
dat was in tetouan heb ik ook gezien,moet wel zeggen marokko heeft echt mooie kledij en echt aparte tradities dat is pas cultuur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! VIVA LA MAGHREB
kledij is zekers mooi..petje af daarvoor...maar cultuur....jammer dat er dingen zijn die tegenstrijdig zijn met de islam....zo zie je maar weer waar ze meer waarde aan hechten :jammer:
lay7fedna ou sellam
Volengs mij zijn er maar weinig hollandse Marokkanen die een positief beeld hebben van de koning vann Marokko
Origineel gepost door rebel
en terecht!
Is dat zo?
Guadaloupe
02-08-2003, 22:34
Origineel gepost door rnaj
Volengs mij zijn er maar weinig hollandse Marokkanen die een positief beeld hebben van de koning vann Marokko
dat dnek je hoor, de marokkanen in maroc, die k ken dan, vinden de koning ook niets...het is maar dat zij dat niet mogen uiten....want hee...de koning en de regering is heiliger dan de Islam....stagfiroellah
tis daar echt gevaarlijk om iets te zeggen, overal chekema (spionnen) vandaar denk je misschien dat zij wel een geod beeld hebben van de koning
Zoals elk leger een eigen ziekenhuis heeft, zo heeft ook de marokkaanse leger een ziekenhuis. wonder boven wonder mogen vrouwen er ook werken. mijn nicht zocht een stageplek...om zo haar studie geneeskunde af te ronden, mouhim,, zij draagt een hijaab en werd dus niet toegelaten. later was ze er achtergekomen dat het geen regel van het ziekenhuis is, maar van de regering ondertekend door de koning....
allah (swt) heeft de moslim de waardigheid gegeven , voor niemand anders te buigen dan voor de heer zelf , de schepper ...
de koning laat het toe , hij laat het gebeuren
als amir al moeminien ( hoofd van de gelovigen ) moet hij beter weten , en moet hij de mensen verbieden zijn hand te kussen of voor hem te buigen
vroeger verbood onze profeet (vzmh) de mensen hem te aan bidden , hij zei jullie moeten niet mij aanbidden , maar allah (swt)
overigens dit gebeurt ook in saudi-arabie , irak(toen) etc etc
Guadaloupe
03-08-2003, 19:25
Origineel gepost door Yaminake
Ik vind het een heel mooi gebaar naar hun koning toe!!! Konig Mohamed vooral!!!!!!! Hij maakt het leven voor de Islamietische vrouw beter!!! Dus waarom niet weet je wat de koning voor die personen heeft gedaan? Ik denk het niet dus knn wij ook niet oordelen over hoe ze de koning groeten!!!
PS koning Mohamed wordt in heel veel landen gerespecteert door Islamieten en niet Islamieten dus waarom zou zijn eigen volg daar geen voorbeeld aan nemen!!
Ik zeg niet dat je een dag op voorhand aan de snel weg moet gaan staan voor hem dan een seconden te knn zien maar ik zou het wel eerder voor hem doen dan een één of andere R&B zanger
Xxxx
:rolleyes: waarom wel? hij mag dan wel koning zijn van een islamitisch land, maar dan zou hij het rijkdom van t land wel beter mogen verdelen!
zoals al eerder is gezegd, geen enkel mens is het waard om voor te buigen dan je Schepper...zonder Allah had de koning ook niks...de uiteindelijke bronnen liggen toch bij Allah SWT.
k respecteer elk mens, maar om voor een mens te buigen, dat nooit....k begrijp niet hoe jij het een mooi gebaar kan vinden?
KoRnOnTheCops
03-08-2003, 21:38
ik buig niet voor iemand die net als ik moet schijten
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.