Bekijk originele versie : wat zijn de kosten voor het laten besnijden?
wie weet wat de kosten in Nederland zijn??
ik moet 635 euro betalen hier en vind het echt veel, er word niks vergoed helaas..
wat hebben julie er voor betaald?
Moslima27
12-12-2006, 19:51
wie weet wat de kosten in Nederland zijn??
ik moet 635 euro betalen hier en vind het echt veel, er word niks vergoed helaas..
wat hebben julie er voor betaald? wij hebben er 225 euro voor betaald en ook bij ons is het niet vergoed.maar 635 euro vind ik van de zotte:moe: beter al zoek je hier een klinik en dan je zoon besnijden:kus:
ja wij vinden het belachelijk veel maar goed we hebben geen keus..
dounia ik ben indd laat vind het zo zielig en heb het steeds uitgesteld maar nu staat de datum vast
kindly_mom
12-12-2006, 19:59
ikwil t ook wel weten ja..
UP.:)
Je komt toch binnenkort naar je moeder? Ewa maak hier dan een afspraak dan ben je goedkoper uit..
ik ga indd binnenkort naar mijn moeder, maar ik denk niet dat je zo snel terecht kan of wel?
ik bel morgen effe naar de kliniek om te kijken wat daar de kosten zijn
want 635 is gewoon te erg voor worden:jammer:
oud_lid2
12-12-2006, 20:18
Hier in nl kan je wel snel terecht denk ik hoor als je nu belt al over paar weken, ik zou het gewoon proberen ga ff google op besnijdeniscentrum. ben je stuk goedkoper uit, ik moet me zoontje ook nog laten besnijden
Kosten en vergoeding
Een besnijdenis bij een jongen in een van onze centra kost met ingang van 1 januari 2006 € 225,-. Deze kosten dienen voorafgaand aan de besnijdenis te worden voldaan.
Een besnijdenis bij een volwassen man kost met ingang van 1 januari 2006 € 295,-.
De minister van Volksgezondheid heeft bepaald dat met ingang van 1 januari 2005 besnijdenissen die uitgevoerd zijn in een ziekenhuis niet meer mogen worden vergoed uit het basispakket. De kosten van ziekenhuisbesnijdenissen onder algehele narcose bedragen tussen de € 800,- de € 1.200,-.
Een aantal zorgverzekeraars vergoedt religieuze besnijdenissen uitgevoerd in onze centra geheel of gedeeltelijk vanuit de aanvullende verzekering. Wij adviseren u bij uw ziektekostenverzekeraar te informeren of in uw aanvullende verzekering een vergoedingsregeling voor besnijdenissen is opgenomen.
Agis zorgverzekeringen vergoedt aan verzekerden met de comfortpolis 75% van de kosten van een besnijdenis met een maximum van € 150,- en aan verzekerden met de compleetpolis 50% van deze kosten met een maximum van € 150,-.
Achmea (Zilveren Kruis, Groene Land, PWZ, Interpolis) vergoedt aan verzekerden met een aanvullende verzekering € 165,- van de kosten van een religieuze besnijdenis.
Zorg en Zekerheid vergoedt aan verzekerden met de AV totaal polis € 150,- en aan verzekerden met de AV-top polis €115,- van de kosten van een religieuze besnijdenis.
Aan de hierbovenstaande informatie over vergoedingsregelingen van zorgverzekeraars kunnen geen rechten worden ontleend.
roemaisa78
12-12-2006, 20:41
ik heb volgens mij 230 euro betaald. mijn zoontje is in rotterdam besneden. gewoon op de marokkaanse manier. dus gewoon het piemeltje verdoofd en een knip erdoor. en een paar hechtingen.
dus niet met smartklamp. ik heb op een woensdag gebeld en kon zaterdag al terecht.
en ik hoefde niet meer terug te komen. want de hechtingen vielen er zelf uit.
nasiha_2140
12-12-2006, 20:57
amai dat is duur hier in belgie word alles terugbetaald.Maar ze willen het hier ook veranderen en niks meer terugbetalen omdat het zogezegd geen medisch maar estetisch ingreep is.
oum7oudayfa
12-12-2006, 21:09
ik ga mijn zoontje zaterdag insha Allah laten besnijden in het besnijdingskliniek NL kost rond de 250 en ik krijg het wel vergoedt van de verzekering inshaAllah
NadoRiffia
12-12-2006, 21:58
wij hebben er 225 euro voor betaald en ook bij ons is het niet vergoed.maar 635 euro vind ik van de zotte:moe: beter al zoek je hier een klinik en dan je zoon besnijden:kus:
Salam ou alaikom,
Mag ik vragen waar je het hebt laten doen?:o
Alaikom wa salam!:kus:
Moslima27
12-12-2006, 22:16
Salam ou alaikom,
Mag ik vragen waar je het hebt laten doen?:o
Alaikom wa salam!:kus: in het besnijdenis centrum van rotterdam:kus:
maar hoe gaat dat dan in zijn werking? want hier is het wel onder volledige narcose, en aymen laat dat nooit toe een prik en dan een knip aymemaaaaa dit doet zo een pijn in mijn hart om dit te lezen :huil:
NadoRiffia
12-12-2006, 22:42
in het besnijdenis centrum van rotterdam:kus:
Djazzak Allah Ou Gairan, Oughtie!:kus:
Bij een besnijdenis dient de voorhuid verwijderd te worden ten einde de eikel van de penis te ontbloten. Het is wel niet nodig dat de totale lengte en breedte van de voorhuid verwijderd wordt. De taak om de besnijdenis uit te voeren dient toevertrouwd te worden aan iemand die gekwalificeerd is voor deze taak. Als de toestand of de gezondheid van de jongen het niet toelaat om de besnijdenis uit te voeren, dient ze uitgesteld te worden naar een later tijdstip. Het is aangeraden dat ook volwassen personen die zich bekeerd hebben tot de Islam, de besnijdenis laten uitvoeren, met uitzondering wanneer de gezondheid het niet toelaat. Niettemin moet het advies van een dokter ingewonnen worden indien er medische redenen zouden zijn om de besnijdenis niet te laten uitvoeren. Over het algemeen vinden moslims dat de besneden man gezonder is en dat in feite de besnijdenis hem zal beschermen tegen bepaalde ziekten. De verwijdering van de voorhuid betekent immers een verkleining van de kans tot vervuiling of ontsteking.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.