Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Gezond eten?HELP!!!

Pagina's : [1] 2 3 4

selefie_sister4
12-12-2006, 18:52

AsSalaamoe 3alaikom dames! Wat is er gezond? Ik wil gezond eten, Niet om af te vallen ofso, heb een top figuur: D Maar voor me gezondheid. Ik eet gwn zo SLECHT! Ik hou van vettig eten, niet omdat ik t kan hebben, maar hou er gwn van. Tussen de middag eet ik broodje Doner, in de avond meestal weer, kom ik thuis van me werk, heb ik meestal geen honger, maar rond die 10uur weer en dan ga ik van alles en nog wat eten, chipz, snoep, ik hou niet van sap en drink alleen maar prik, het liefst cola anders redbull. Ja jullie zien dus ongeveer wat voor een persoon ik ben qua eten: ( Ik wil dus gezonder gaan eten, maar weet me geen raad. Wat is er nou gezond? Ik moet er wel vol van zitten en niet van dat droge eten. Het moet dus ook lekker zijn. Tips? Ik eet meestal in de middag rond half 1 , 1uur en dan rond 6uur en in de avond. Achter de pc prop ik me met alles en nog wat vol:Hihi: Helppppp Wa AsSalaam, s_s4

KrOelenbOl__
12-12-2006, 18:57
Vééél fruit, probeer eerst maar zoet fruit aangezien je van snoep houdt. :hihi: Uhmm.. verder weet 'k niks, ben geen expert. Maar check http://www.voedingscentrum.nl/voedingscentrum/

selefie_sister4
12-12-2006, 19:11
Hmmm is cool! BarakaAllaahoe fieki! Ja ik ben GEK OP SNOEP. Ik zei een tijdje altijd: Lekker vet eten, heerlijk!! Hahaha, maar tis niet goed voor me gezondheid man: (

Our_NTmazight
12-12-2006, 19:31
Bruin volkorenbrood bij ontbijt, elke dag twee soorten fruit en alvast beginnen met minder prik, in plaats van prik kruidenthee en veeeel water (zuiverend). En je kan alvast minderen in zoetigheid en snacks. Succes.

wortelsapje
12-12-2006, 22:13

Vezels zijn ook heel gezond. Vind je in bruin volkorenbrood en musli. Ik ontbijt met musli van noten en vruchten van zonnatura in volle yoghurt. En dan doe ik er een klein beetje siroop in van roosvice voor de smaak. Groente en fruit. Vooral broccoli, tomaat, druiven, wortels en kiwi. En de groente moet je niet te lang laten bakken, anders gaan de vitamines eruit. Het beste is om ze te stomen. En als je ze bakt, kun je ze het beste in olijfolie bakken. Olijfolie is echt heel gezond. Zuivel is ook belangrijk. Af en toe kaas, melk, smoothie, yoghurt of kwark. En eiwitten heb je ook nodig. Die vind je bijv in kip of vis. Oh jaa, zalm is echt heel gezond. Probeer in plaats van prik toch sapjes en kruidenthee te drinken zonder suiker of anders met een beetje honing. Bv vers geperste sinaasappelsap en rooibosthee. En water natuurlijk. En als je water niet lekker vind, kun je er bijv een beetje citroen in doen of een beetje roosvice (is siroop) voor de smaak. En probeer tussen de middag bijv een schaaltje yoghurt te nemen en een broodje gezond in plaats van een broodje donner. Als tussendoortje kun je beter een cracker met kaas nemen of een appel in plaats van chips. En in plaats van een snoepje kun je beter een dadel of een handje vol met walnoten nemen. Dadels zijn van nature zoet maar ze zijn wel heel gezond. Het is niet zo moeilijk om gezond te eten. Ik denk dat je van de meeste producten wel weet of het gezond is of niet. Maar af een toe een broodje donner of een keertje naar de mac kan geen kwaad, je moet er alleen geen gewoonte van maken door het dagelijks te doen. :maf: Nou succes! En ik wil wel een poentje. :ego:

ChingChing
12-12-2006, 22:25
Ik was eerlyk gezegd ook zo nu lees ik alles by wat ik koop of er geen slechte stoffen in zitten :ego: :maf: Ik heb mn snoep vervangen in iets gezonders & wat ik lekker vind. Persoonlyk ben ik gek op aardbeien & kersen, dus achter de pc prop ik my met dat in :Iluvu: Of sinaasappelschyven met kaneel & suiker mmmmmmmm vooral als het yskoud is. In de middag maak ik meestal een broodje dan doe ik er tonyn in, sla, tomaatjes maar zonder mayo. Of gewoon kaas & als ik in een snack zit neem ik iets vegetarisch of gewoon kip & als ik friet neem dan neem ik als drank water. Geen fruitstap ofzo. En als ik kook gebruik ik geen boter maar olyfolie, by alles olyfolie of het nu lekker is of niet. :stoned: Met boter smaakt alles veel beter maar olyfolie is veel gezonder. En ken je dat Vie? http://www.knorr-vie.be/be-fr/images/img_prod_banana.jpg Als je daarvan eentje drinkt heb je al 50% binnen van u dagelykse behoefte aan groenten & fruit binnen. Ik vind deze van banaan lekker maar er zyn ook andere smaken. :D Das ook gezond. Ik moet eerlyk zegge ik heb ook schyt aan dieet of wat dan ook, er was een tyd dat ik alleen ongezond at om by te komen, maar zelfs dat lukte my niet, dus het is toch belangryk da ge zo ne beetje controle houd over u lichaam :D Alé bonne chance!

ChingChing
12-12-2006, 22:27
En ketchup is gezonder dan mayo :maf: ff als bijlage :hihi: http://www.knorr-vie.be/be-nl/getting_enough.html

lalla_nadoria
12-12-2006, 23:09
had ik dus ook net nodig heb precies hetzelfde probleem eet alleen ongezonde dingen en bijna nooit fruit !! :jammer:

nana_
12-12-2006, 23:28
AsSalaamoe 3alaikom dames! Wat is er gezond? Ik wil gezond eten, Niet om af te vallen ofso, heb een top figuur: D Maar voor me gezondheid. Ik eet gwn zo SLECHT! Ik hou van vettig eten, niet omdat ik t kan hebben, maar hou er gwn van. Tussen de middag eet ik broodje Doner, in de avond meestal weer, kom ik thuis van me werk, heb ik meestal geen honger, maar rond die 10uur weer en dan ga ik van alles en nog wat eten, chipz, snoep, ik hou niet van sap en drink alleen maar prik, het liefst cola anders redbull. Ja jullie zien dus ongeveer wat voor een persoon ik ben qua eten: ( Ik wil dus gezonder gaan eten, maar weet me geen raad. Wat is er nou gezond? Ik moet er wel vol van zitten en niet van dat droge eten. Het moet dus ook lekker zijn. Tips? Ik eet meestal in de middag rond half 1 , 1uur en dan rond 6uur en in de avond. Achter de pc prop ik me met alles en nog wat vol:Hihi: Helppppp Wa AsSalaam, s_s4 :hihi: groente fruit en vezels:hadj:

OumSayfoellah
13-12-2006, 10:22
hahahhahaha, jij en gezond ete?????????? gaat je never-nooit-lukke 'e mattie!!!! maar weet je wat je kan doen, als ontbijt? ik vind boterham als ontbijs niet echt lekker, dus ik doe musli+joghurt (met aarbbei siroop erdoor heen, heb je bij de c1000 : D) moet je proberen, is LEKKER + GEZOND!!!!! Assalamoe 3alaikom warahmatoellah (L)

Modesty
13-12-2006, 10:27
http://eettest.voedingscentrum.nl/www/scripts/intro.php doe de eettest daar komt een analyse uit waardoor je kan zien wat wel goed voor je is, :)

MAJDOLINA
13-12-2006, 10:29
weet je wat je moet doen u wit brood vervangen door volkorenbrood :D, weet je wat voor een spijsvertering je erna hebt je moet dagelijks naar wc om u grote boodschap te doen dat is vrij gezond en heel reinigend voor u lichaam. ik luste dat in het begin ook niet maar heb het leren eten en ik moet toegeven mijn huid is ook veel gezonder geworden :o.

MAJDOLINA
13-12-2006, 10:40
ik heb die test gedaan en heb dit als antwoord Eet jij volgens de Schijf van Vijf? Oordeel Antwoord 1. Gevarieerd Redelijk Je bent er bijna! Je varieert goed door uit alle groepen van de Schijf van Vijf te kiezen, maar je eet er net niet altijd voldoende van. Probeer nog iets gezonder te eten door je dagelijkse porties te vergelijken met de aanbevolen hoeveelheden. Zorg ervoor dat je wat meer eet van de voedingsmiddelen die je nu nog niet genoeg binnenkrijgt. 2. Niet te veel Redelijk Je krijgt mogelijk wat te veel calorieën binnen door de extra’s die je als tussendoortjes kiest en de calorieën die je dranken leveren. Check daarom je gewicht gewicht. Als je gewicht aan de hoge kant is, is het advies minder extra’s te eten en minder energierijke dranken (zoals frisdrank en alcoholische dranken) te drinken en meer te bewegen. Drink liever (bron)water, koffie of thee zonder suiker en melk en light frisdranken. Kies wat vaker voor fruit tussendoor. Dat is gezond en levert minder calorieën. Om een gezond gewicht te houden, is het belangrijk niet te veel en gevarieerd te eten, elke dag voldoende te bewegen en minder te eten en meer te bewegen als het gewicht stijgt. 3. Minder verzadigd vet Redelijk Je kunt net iets beter letten op de hoeveelheid verzadigd vet in je eten. Dit vermindert de kans op hart- en vaatziekten. Kies daarom vaker voor magere varianten van melk(producten) en vlees(waren). Eet niet te veel vette tussendoortjes zoals chocolade, koek, gebak, snacks en zoutjes. Gebruik halvarine op brood en vloeibare vetsoorten of olie voor bakken, braden en frituren. Hierin zit weinig verzadigd vet. 4. Veel groente, fruit en brood Groenten en fruit Redelijk Jammer, je let net niet goed genoeg op de aanbevolen hoeveelheid groente en fruit: elke dag twee ons groente en twee keer fruit. Neem bij de warme maaltijd wat extra groente of rauwkost, en denk ook wat vaker aan fruit als gezond tussendoortje. Vezels Slecht Je let onvoldoende op de hoeveelheid vezels in je eten. Het eten van voldoende vezels is belangrijk voor een goede darmwerking. Eet daarom voldoende brood, aardappelen, groente en fruit. En kies wat vaker voor volkoren brood, volkoren pasta en zilvervliesrijst. 5. Veilig Redelijk Je gaat redelijk veilig met je voedsel om, maar zou op enkele punten wat zorgvuldiger kunnen zijn. Dat is belangrijk want hoe veilig ons voedsel ook is, er kunnen van nature bacteriën en ongezonde stoffen in voorkomen. Ga nog zorgvuldiger met je eten om en let voldoende op de hygiëne, houdbaarheid en bewaar- en bereidingswijze. Dat voorkomt dat je onnodig ziek wordt van je eten.

Modesty
13-12-2006, 10:49
ik heb die test gedaan en heb dit als antwoord Eet jij volgens de Schijf van Vijf? Oordeel Antwoord 1. Gevarieerd Redelijk Je bent er bijna! Je varieert goed door uit alle groepen van de Schijf van Vijf te kiezen, maar je eet er net niet altijd voldoende van. Probeer nog iets gezonder te eten door je dagelijkse porties te vergelijken met de aanbevolen hoeveelheden. Zorg ervoor dat je wat meer eet van de voedingsmiddelen die je nu nog niet genoeg binnenkrijgt. 2. Niet te veel Redelijk Je krijgt mogelijk wat te veel calorieën binnen door de extra’s die je als tussendoortjes kiest en de calorieën die je dranken leveren. Check daarom je gewicht gewicht. Als je gewicht aan de hoge kant is, is het advies minder extra’s te eten en minder energierijke dranken (zoals frisdrank en alcoholische dranken) te drinken en meer te bewegen. Drink liever (bron)water, koffie of thee zonder suiker en melk en light frisdranken. Kies wat vaker voor fruit tussendoor. Dat is gezond en levert minder calorieën. Om een gezond gewicht te houden, is het belangrijk niet te veel en gevarieerd te eten, elke dag voldoende te bewegen en minder te eten en meer te bewegen als het gewicht stijgt. 3. Minder verzadigd vet Redelijk Je kunt net iets beter letten op de hoeveelheid verzadigd vet in je eten. Dit vermindert de kans op hart- en vaatziekten. Kies daarom vaker voor magere varianten van melk(producten) en vlees(waren). Eet niet te veel vette tussendoortjes zoals chocolade, koek, gebak, snacks en zoutjes. Gebruik halvarine op brood en vloeibare vetsoorten of olie voor bakken, braden en frituren. Hierin zit weinig verzadigd vet. 4. Veel groente, fruit en brood Groenten en fruit Redelijk Jammer, je let net niet goed genoeg op de aanbevolen hoeveelheid groente en fruit: elke dag twee ons groente en twee keer fruit. Neem bij de warme maaltijd wat extra groente of rauwkost, en denk ook wat vaker aan fruit als gezond tussendoortje. Vezels Slecht Je let onvoldoende op de hoeveelheid vezels in je eten. Het eten van voldoende vezels is belangrijk voor een goede darmwerking. Eet daarom voldoende brood, aardappelen, groente en fruit. En kies wat vaker voor volkoren brood, volkoren pasta en zilvervliesrijst. 5. Veilig Redelijk Je gaat redelijk veilig met je voedsel om, maar zou op enkele punten wat zorgvuldiger kunnen zijn. Dat is belangrijk want hoe veilig ons voedsel ook is, er kunnen van nature bacteriën en ongezonde stoffen in voorkomen. Ga nog zorgvuldiger met je eten om en let voldoende op de hygiëne, houdbaarheid en bewaar- en bereidingswijze. Dat voorkomt dat je onnodig ziek wordt van je eten. Goed toch ? het kan beter maar nu weet je waar je op moet letten.!! :goedzo:

MAJDOLINA
13-12-2006, 10:50

Goed toch ? het kan beter maar nu weet je waar je op moet letten.!! :goedzo: waarom zou ik ik ben goed gebouwd voor mijn lengte ik eet gezond maar snoep ook vrij veel :likje:

Pagina's : [1] 2 3 4