Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : het grootste probleem waarom koppels scheiden !!!

Elmoestier
02-08-2003, 11:11

Goede dag mensen, de vraag is duidelijk en ik wilde graag jullie mening hierover horen. ik ken er veel die getrouwd zijn en lhamdoellilah niet veel die gescheiden zijn. maar uiteraard elke gescheiden koppel is er een te veel. hoe ik het zie? er zijn een aantal problemen die voor frustratie, ruzies en wantrouwen kunnen zorgen, wat uiteindelijk kan leiden tot een scheiding. een daarvan is het feit dat zowel jongens als meiden ouwe relaties met jongens/meiden blijven behouden op het zelfde niveau. een andere grote probleem is geld. namelijk de vragen: "hoe gaan we ermee om? en wie verdient wat?". laat eens horen wat jullie denken... Gegroet

amira78
02-08-2003, 14:06
Hoi, Nou wat ik er van vind, is dat ik denk dat heel veel mensen het trouwen onderschatten. In het begin zien heel veel mensen het trouwen als iets heel moois (wat het natuurlijk ook is), je hebt degene van je houdt, je huisje, je privacy in andere woorden een eigen leven. Wat ik inderdaad met je eens ben is dat de meeste koppels die eerder een relatie hebben gehad op het oude voet willen verder gaan, niet beseffend dat dat net datgene is wat niet mogelijk is. Je komt in een heel andere situatie terecht, je krijgt veel meer verantwoordelijkheid, je krijgt te maken met schoonouders, waaraan je moet aanpassen en je leert je partner steeds beter kennen omdat je onder een dak komt te wonen. Wanneer al deze onverwachte gebeurtenissen net niet datgene blijken te zijn wat je in gedachte had, dan kies je toch voor de makkelijke uitweg, en wat is makkelijker dan hoe je het papiertje ondertekend hebt voor het leven, het even snel te beeindigen. Ik vind het persoonlijk wel erg dat mensen naar mijn mening veel sneller scheiden (en dan heb ik het niet over mensen die natuurlijk in hel leven met hun man/vrouw, die bijvoorbeeld mishandeld worden ofzo). Ik vind dat een huwelijk hebben iets heel moeilijks is, en zolang je dat niet beseft je het alleen maar moeilijker zal krijgen Ik vind dat mensen veel meer moeten zien te communiceren, zeggen wat zij aan hun partner dwars zitten, en indien je partner dat aangeeft, je ook open dient te staan om bepaalde gedragspartonen die je in je hebt te willen aanpassen c.q. veranderen. Ik denk dat je dan pas naar elkaar toe kan groeien om zo een goed huwelijk in stand te houden. Maar ja het blijft moeilijk, omdat het is natuurlijk wel altijd situatiegeboden en persoonsgeboden is. Het is altijd makkelijker om van een afstand iemand te bekritseren over hoe iemand zijn leven leidt en die bijbehorende keuzes daarvan. amira

Abiro_sabiel
02-08-2003, 21:26
salam antwoord: geen Islam feetsen, muziek, mode show, hypocritisme, verspilling, gedraag, kleren, kortom ver weg van weg van Allah swt

amira78
03-08-2003, 22:02
Origineel gepost door Abiro_sabiel salam antwoord: geen Islam feetsen, muziek, mode show, hypocritisme, verspilling, gedraag, kleren, kortom ver weg van weg van Allah swt ABSOLUUT DUS ECHT NIET MEE EENS!!!! sorry dat ik dit zeg, maar wat een BULLSCHIT!! Er zijn genoeg mensen die een relatie hebben, bidden, geloven, bedekt kleden, etc.. en het gaat niet goed tussen hun. Waarom omdat ze simpelweg niet de betekenis van een huwelijk kennen, respect hebben voor hun partner. De meeste mensen die zelfs het huwelijksbootje in gaan, die laten juist het feesten, muziek en al dat bovenstaande wat je net op noemde achter zich. Hebben dat op een bepaalde leeftijd gehad en hoeven het nu niet meer, verlangen juist naar heel iets anders. Dus dan moet ik concluderen uit je woorden dat degene die WEL in de islam geloven een perfect huwelijk hebben. Kijk als je zei, van de meeste mensen leiden hun leven niet zoals het in de islam zou moeten, zoals de manier hoe je je man/vrouw zou moeten behandelen, respecteren gehoorzamen, dan gaf ik je gelijk, maar helaas zijn we nog steeds mensen, mensen die door een woord zelf een hele huwelijk op het spel willen zetten, namelijk TROTS, zo een slechte eigenschap en net datgene wat we allemaal in ons bezit hebben. Eerlijk gezegd vind ik dit een hele moeilijke onderwerp, nogmaals omdat voor iedereen een heel andere reden geldt waarom ze van hun partner scheiden, en niemand daarover kan oordelen

Abiro_sabiel
03-08-2003, 23:11

salam een practeseerende moslim(a) kent wel de regels van trouwen en waarom eigenlijk trouwen (respect, goed behandelen etc..). scheiden bestaat wel in Islam, maar komt zelf zelden, want die twee personen kennen al de regels etc. en nog een ding, de vrouw kiezt haar man en niet andersom, want de man kan trouwen alleen als de vrouw "ja" zegt. dus als hij haar niet goed behandelt/respecteerd is dat haar eigen verantwoordelijkheid. ze moet van tevoeren voor een prakteseerende moslim zoeken, maar de meeste is opzoek naar playboys, haarStyle, auto, gelimlach en de essentie is in de prullenbak. kieze een goede man en kijk of hij je goed gaat behandelen, maar vrouw moet ook haar regels kennen onderander: kleren, gedraag, respect, islam, wa salam

amira78
04-08-2003, 20:27
Origineel gepost door Abiro_sabiel salam een practeseerende moslim(a) kent wel de regels van trouwen en waarom eigenlijk trouwen (respect, goed behandelen etc..). scheiden bestaat wel in Islam, maar komt zelf zelden, want die twee personen kennen al de regels etc. en nog een ding, de vrouw kiezt haar man en niet andersom, want de man kan trouwen alleen als de vrouw "ja" zegt. dus als hij haar niet goed behandelt/respecteerd is dat haar eigen verantwoordelijkheid. ze moet van tevoeren voor een prakteseerende moslim zoeken, maar de meeste is opzoek naar playboys, haarStyle, auto, gelimlach en de essentie is in de prullenbak. kieze een goede man en kijk of hij je goed gaat behandelen, maar vrouw moet ook haar regels kennen onderander: kleren, gedraag, respect, islam, wel grappig, je noemt nu hele andere dingen op dan dat je eerst deed, eerst had je het over feesten, muziek, mode show etc..., nu heb je het over respect, behandeling en verantwoordelijkheid, heb al eerder gezegd als jij deze argumenten gebruikt, dan ben ik het met je eens, maar niet met je eerdere vermelde standpunt. wa salam

Teaser
04-08-2003, 21:19
Heel simpel, de VROUW praat terug tegen de MAN. De Man heeft daar geen verweer tegen en gaat slaan. De Vrouw belt politie. De Man staat opstraat!!!!

bella_amina
05-08-2003, 17:09
Origineel gepost door Teaser Heel simpel, de VROUW praat terug tegen de MAN. De Man heeft daar geen verweer tegen en gaat slaan. De Vrouw belt politie. De Man staat opstraat!!!! :lol: ben je er weer, grapjas!!!!

Safia21
05-08-2003, 17:20
Een Goed huwelijk kan alleen in stand blijven wanneer beiden prakiserend zijn en wanneer beiden zich 100% inzetten voor het huwelijk Geld hoeft echt niet altijd de oorzaak te zijn van ruzies in een huwelijk, Als je respect hebt voor elkaar en je gedraagt je zoals een MOslim(a) zich hoort te gedragen dan kan geld je gestolen worden Liefs Safia

cheima
05-08-2003, 20:57
Origineel gepost door Teaser Heel simpel, de VROUW praat terug tegen de MAN. De Man heeft daar geen verweer tegen en gaat slaan. De Vrouw belt politie. De Man staat opstraat!!!! :giechel::giechel::giechel:

fidjoest
07-08-2003, 18:39
Origineel gepost door Abiro_sabiel salam een practeseerende moslim(a) kent wel de regels van trouwen en waarom eigenlijk trouwen (respect, goed behandelen etc..). scheiden bestaat wel in Islam, maar komt zelf zelden, want die twee personen kennen al de regels etc. en nog een ding, de vrouw kiezt haar man en niet andersom, want de man kan trouwen alleen als de vrouw "ja" zegt. dus als hij haar niet goed behandelt/respecteerd is dat haar eigen verantwoordelijkheid. ze moet van tevoeren voor een prakteseerende moslim zoeken, maar de meeste is opzoek naar playboys, haarStyle, auto, gelimlach en de essentie is in de prullenbak. kieze een goede man en kijk of hij je goed gaat behandelen, maar vrouw moet ook haar regels kennen onderander: kleren, gedraag, respect, islam, wa salam zo gaat dat niet altijd hoor, Ik zou ook graag willen scheiden van mijn man dus dat betekent dat ik slecht ben en geen moslim ben. Ik heb nooit ja gezegd, mijn vader heeft me uitgegeven; dat is misschien cru gezegd, maar t is waar. En zij kende die jongen helemaal anders, maar nu laat die zijn ware aard zien, hij is scheinheilig, liegt, roddelt. En trekt zich van niemand iets aan, wilt dat dat zeggen dat ik slecht ben. Bull shitt, problemen kunnen ook door iets helemaal anders komen hoor.

Karima180283
07-08-2003, 21:34
Ik ben zelf ook aan het scheiden. ik ben niet op hem gevallen voor zijn geld,auto of zijn haarstyle. Als je met iemand wilt trouwen moet er liefde zijn en die was er ook toen ik met hem trouwde ik was er helemaal klaar voor. voor ik met hem trouwde kon hij zoveel beloftes maken dat ik mocht blijven werken dat ik mijn rijbewijs mocht doen en vanalles en nog wat. gelukkig hebben we niet direct na ons trouwakte een trouwfeest gegeven we waren al een paar maanden met elkaar getrouwd en daar begon het al hij verbood mij alles met zoiemand wil ik niet heel mijn leven blijven. ik heb altijd de vrijheid gekregen van mijn ouders en dan komt meneertje dat zomaar veranderen. Het is niet dat ik het hoertje mocht uithangen van mijn ouders. ik ben iemand die een hoofddoek draagt ik bid elke dag en probeer stap voor stap nog meer te weten van ons geloof. dus het is niet dat ik nu gescheiden ben dat ik een slecht mens ben. Want ik heb zelf al nieuwe trouwplannen en we houden heel veel van elkaar en er is 100 % vertrouwen. Ik hoop dat dat nu mijn ware is Inschallah. en ik hoop voor iedereen niet de zelfde fout te maken zoals die van mij .

fidjoest
08-08-2003, 00:52
Origineel gepost door Karima180283 Ik ben zelf ook aan het scheiden. ik ben niet op hem gevallen voor zijn geld,auto of zijn haarstyle. Als je met iemand wilt trouwen moet er liefde zijn en die was er ook toen ik met hem trouwde ik was er helemaal klaar voor. voor ik met hem trouwde kon hij zoveel beloftes maken dat ik mocht blijven werken dat ik mijn rijbewijs mocht doen en vanalles en nog wat. gelukkig hebben we niet direct na ons trouwakte een trouwfeest gegeven we waren al een paar maanden met elkaar getrouwd en daar begon het al hij verbood mij alles met zoiemand wil ik niet heel mijn leven blijven. ik heb altijd de vrijheid gekregen van mijn ouders en dan komt meneertje dat zomaar veranderen. Het is niet dat ik het hoertje mocht uithangen van mijn ouders. ik ben iemand die een hoofddoek draagt ik bid elke dag en probeer stap voor stap nog meer te weten van ons geloof. dus het is niet dat ik nu gescheiden ben dat ik een slecht mens ben. Want ik heb zelf al nieuwe trouwplannen en we houden heel veel van elkaar en er is 100 % vertrouwen. Ik hoop dat dat nu mijn ware is Inschallah. en ik hoop voor iedereen niet de zelfde fout te maken zoals die van mij . Awel ja dat bedoel ik net het is niet om dat we willen scheiden dat we slecht zijn er kunnen duizende redenen zijn waarom we dat willen. Ik weet nu dat ik niet mijn hele leven bij hem kan of zal blijven. Heb er te veel energie in gestoken , ben dat beu