Bekijk originele versie : bidden
Wie heeft dit ook soms? Ik bid al mijn gebeden elhamdulillah maar het gebeurt dat ik tijdens het bidden met mijn gedachten bij iets helemaal anders zit... :( Dan zit ik te denken aan wat ik straks klaar zal maken, of de baby nog ligt waar hij net lag, wat mijn meisjes aan het uitspoken zijn..
mouhiem ik heb dit de laatste tijd wel vaker en vind het erg van mezelf :(
Wie heeft dit ook soms? Ik bid al mijn gebeden elhamdulillah maar het gebeurt dat ik tijdens het bidden met mijn gedachten bij iets helemaal anders zit... :( Dan zit ik te denken aan wat ik straks klaar zal maken, of de baby nog ligt waar hij net lag, wat mijn meisjes aan het uitspoken zijn..
mouhiem ik heb dit de laatste tijd wel vaker en vind het erg van mezelf :(
Meid weet precies wat je bedoelt ik heb dat ook heel erg, soms dan is mn man in gesprek met mn dochter en dan betrap ik mezelf erop dat ik het hele gesprek aan het volgen ben.
Ja idd, vind het zo erg. En als ik er dan aan denk van ik moet mijn aandacht er echt bijhouden gaat het even goed en dan loopt mijn concentratie weer weg
dat is menselijk joh, we moeten voortaan bidden in een ruimte waar niemand zit dan is het denk ik makkelijker om te concentreren
Robericht
11-12-2006, 16:38
Ja idd, vind het zo erg. En als ik er dan aan denk van ik moet mijn aandacht er echt bijhouden gaat het even goed en dan loopt mijn concentratie weer weg
Heeft iedereen last van!
Vooral wij vrouwen:hihi:
Je zit soms tijdens je gebed de voorbereiding te doen voor het eten, vlees ontdooien en dan dit, vervolgens was...en dan zit het gbed erop!
Soms ben ik zo afgedwaald dat ik niet eens meer weet hoeveel raka3aat ik heb gebeden.
Misschien dat iemand tips voor ons heeft om dit te voorkomen.
Uiteindelijk is het vergroten van je Imaan het beste medicijn tegen afleiding:goedzo:
Belsuncia
11-12-2006, 19:40
Tja satan hè. Je kan zeggen dat je tijdens het bidden een soort jihaad voert, een innerlijke jihaad met jezelf om satan niet van jou te laten winnen en dat belangrijkste, het bidden, van jou weg te nemen. Satan stoort jou, jij probeert je te concentreren en voor even lukt het, maar satan geeft niet zo makkelijk op en probeert het nog een keer en weer zal jij tegen hem moeten vechten.
Omar ibn al-Khattaab (ra) zei: "Een man bidt 60 jaar, en geen enkele buiging wordt van hem geaccepteerd." De metgezellen vroegen: "Waarom?" Hij zei: "Het zijn slechts bewegingen wat hij uitvoert." Ibn Hanbal zei: "Er komt een tijd, waarin mensen bidden, maar zij bidden niet."
Oefenen de concentratie bij het gebed te houden is the key.
Ik zelf denk altijd aan onderstaand antwoord van al Asam wanneer ik afdwaal met mijn gedachten, want als hij zich al afvraagt of zijn gebed geaccepteerd zal worden terwijl hij zich intensief concentreerde, hoe moet dat dan met mij?
Sadam al-Asam, een grote islamitisch geleerde moge Allah (s.w.t.) tevreden met hem zijn werd ooit gevraagd: "Hoe bidt jij?" Hij antwoordde: "Ik bid alsof de Ka'bah voor mij staat, en de siraat (lijn waar we op de Dag des Oordeels overheen zullen gaan, hangend boven het vuur van de hel) onder mijn voeten, en het paradijs aan mij linkerkant, en het vuur aan mijn rechterkant, en alsof de engels des doods voor mij staat, en de boodschapper achter mij staat. Als ik Allahu Akbar zeg, dan weet ik dat er niemand groter is dan Allah (s.w.t.), en de Qor'aan lees ik uit het diepste van mijn hart. Ik buig verkleind, en doe mijn soejoed vernederd tegenover Hem, en richt me volledig tot Allah (s.w.t.), en groet daarna. En ik weet niet of mijn gebed is aanvaard of niet…"
heb k ook last van:(
heel vaak zo erg zelfs dat ik niet eens meer weet hoeveel rak3at ik nog moet/heb gebeden :(
het is idd shaitan
bedankt voor het plaatsen van de hadiths
ghair inshaallah
VaniLLa_flavour
11-12-2006, 20:06
ik heb dat ook :huil:
shaytaan komt op verschillende manieren naar me
ik ben van nature perfectionistisch aangelegd en als ik 1 gebed minder goed heb gedaan, of gemist heb lukt het voor de rest van de dag niet om me te concentreren...
shaytaan speelt daarop in en leidt me af van mijn gebed....
ik voel me dan zo slecht dat ik niet sterk genoeg ben om tegen de shaytaan te vechten en er niet in slaag om me te concentreren....:(
ik moet mijn imaan weer sterker maken om dat te overwinnen
eensimpelemeid
11-12-2006, 20:15
BelsunciaSaida & zustertje20 jazakoemoe allahoe gairan voor je nuttige bronnen.
Precies hetzelfde probleem hier, sokran voor jullie info! Bark Allah Oe Fiek.
oud_lid2
11-12-2006, 21:30
Iedereen heeft hier last van, lees bovenstaande artikelen!
DessertRose15
11-12-2006, 22:34
dames stuur dit bovenstaande zoveel mogelijk door in je
mail! zo help je anderen ook! en daar krijg je natuurlijk
weer hassanat voor!!!
Heb er ook veel last van, elke keer als ik bid dan gaan me gedachten ergens anders heen.
Is het toegestaan om zachtjes de soraat op te lezen want dan kan je je beter concenteren.
Wie heeft er een daliel voor mij ?
anisanisa
11-12-2006, 22:41
zustertje20 en BelsunciaSaida bedankt voor de interessante informatie:goedzo:
OemShaheed
11-12-2006, 22:42
barakAllahoefiekoem.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.