Bekijk originele versie : Slagerij
DiamondPrincess
11-12-2006, 14:35
Welke diploma's heb je nodig voor een slagerij. Ik heb al op de site van kvk gekeken, maar daar door ben ik niet veel wijzer geworden. Weet jij het wel?
nasima30
11-12-2006, 15:41
Welke diploma's heb je nodig voor een slagerij. Ik heb al op de site van kvk gekeken, maar daar door ben ik niet veel wijzer geworden. Weet jij het wel?
http://www.ez.nl/content.jsp?objectid=144541&rid=144171
volgens mij geen...of een MKB-diploma.
2 ooms van mij hebben een slagerij en die hebben allebei geen diploma en me vader had vroeger ook een slagerij
wat voor slagerij wil je meid en waar... ik zou je kunnen helpen met een paar dingen
DiamondPrincess
11-12-2006, 17:29
volgens mij geen...of een MKB-diploma.
2 ooms van mij hebben een slagerij en die hebben allebei geen diploma en me vader had vroeger ook een slagerij
wat voor slagerij wil je meid en waar... ik zou je kunnen helpen met een paar dingen
Dat zou heel fijn zijn! Ik wil een islamitsche slagerij, ik kom overal wel uit, behalve de diploma's. Ik heb vak diploma's nodig, ten minste dat staat er wel. Maar er staat nergens concreet welke.:kus:
Dat zou heel fijn zijn! Ik wil een islamitsche slagerij, ik kom overal wel uit, behalve de diploma's. Ik heb vak diploma's nodig, ten minste dat staat er wel. Maar er staat nergens concreet welke.:kus:
ok, ik zal het morgen aan mijn oom vragen. Misschien kan je ook gewoon een cursus daarvoor volgen? ik heb ook een cursus gedaan en heb ook mijn ondernemersdiploma gehaald. In welke stad ga je een Islamitische slagerij opzetten?
Ik vind het echt tof van je!! een vrouw die een slagerij begint!
Heb je al een ondernemersplan?
Triple_S
12-12-2006, 00:46
Je hebt geen diploma nodig om een slagerij te starten.
Mijn broer heeft er zelf 1 en die heeft geen diploma.
Je hebt geen diploma nodig om een slagerij te starten.
Mijn broer heeft er zelf 1 en die heeft geen diploma.
Ja, ik had het ook net aan me vader gevraagd, je hebt geen diploma nodig voor een Islamitische slagerij. Misschien moet je wel van die keur diploma's hebben ofzo maar dat kan later nog. Een slagerij hebben is echt heel hard werk hoor en in vlees zit niet zoveel winst, je moet het meer van de groenten en fruit hebben,daar zit ook een hoge omzetsnelheid in. De concurrentie is ook groot onder Islamitische slagerijen in amsterdam. Dus meid denk goed na en maak een goed plan voordat je alles doorzet.
Mijn vader heeft een groothandel in buitenlandse levensmiddelen en veel van onze klanten zijn Islamitische slagerijen dus als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel ok?
Ja, ik had het ook net aan me vader gevraagd, je hebt geen diploma nodig voor een Islamitische slagerij. Misschien moet je wel van die keur diploma's hebben ofzo maar dat kan later nog. Een slagerij hebben is echt heel hard werk hoor en in vlees zit niet zoveel winst, je moet het meer van de groenten en fruit hebben,daar zit ook een hoge omzetsnelheid in. De concurrentie is ook groot onder Islamitische slagerijen in amsterdam. Dus meid denk goed na en maak een goed plan voordat je alles doorzet.
Mijn vader heeft een groothandel in buitenlandse levensmiddelen en veel van onze klanten zijn Islamitische slagerijen dus als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel ok?
Dat jou oom of vader geen diploma heeft betekent nog niet dat je er geen hoeft te hebben!!!!:( ik hoop dat ze niet gecontroleerd worden, want dan hebben ze een serieus probleem.
Voor een slager heb je een diploma bedrijfstechniek en vaktechniek nodig :hadj: even googlen en je vindt de opleidingsinstituten.
Veel succes! mocht je nog vragen hebben of een ondernemingsplan nodig hebben kan je me pm'en
http://slagers.startpagina.nl/
http://halal.startpagina.nl/
http://www.evmi.nl/zoeken/halal/
oh en je moet volgens de HACCP code werken, dus een cursus daarvoor volgen.
Dat jou oom of vader geen diploma heeft betekent nog niet dat je er geen hoeft te hebben!!!!:( ik hoop dat ze niet gecontroleerd worden, want dan hebben ze een serieus probleem.
Voor een slager heb je een diploma bedrijfstechniek en vaktechniek nodig :hadj: even googlen en je vindt de opleidingsinstituten.
Veel succes! mocht je nog vragen hebben of een ondernemingsplan nodig hebben kan je me pm'en
haha zeker 80% van de Islamitische slagerijen hebben de eigenaars geen diploma's ervoor, de generatie die nu aan het ondernemen is hebben wel vaak een diploma maar van de nu bestaande bijna allemaal niet.
Vroeger toen de eerste generatie hier kwam hoefden ze geen diploma's te hebben terwijl de Nederlandse slagerijen wel een diploma in bezit moest hebben. Tjah het is raar maar waar. Hoezo ALS ze gecontroleerd worden? Ze staan toch ingeschreven in de kamer van koophandel dus dat word zoiezo gecontroleerd en alles is in orde, iedereen wordt zoiezo gecontroleerd, en me vader heeft geen slagerij :moe:
haha zeker 80% van de Islamitische slagerijen hebben de eigenaars geen diploma's ervoor, de generatie die nu aan het ondernemen is hebben wel vaak een diploma maar van de nu bestaande bijna allemaal niet.
Vroeger toen de eerste generatie hier kwam hoefden ze geen diploma's te hebben terwijl de Nederlandse slagerijen wel een diploma in bezit moest hebben. Tjah het is raar maar waar. Hoezo ALS ze gecontroleerd worden? Ze staan toch ingeschreven in de kamer van koophandel dus dat word zoiezo gecontroleerd en alles is in orde, iedereen wordt zoiezo gecontroleerd, en me vader heeft geen slagerij :moe:
Vestigingsvergunning
Voor de meeste detailhandelsbedrijven hebt u geen vestigingsvergunning nodig. Start u een slagerij, bakkerij, poelier of een visbewerkingsbedrijf, dan hebt u wel een vestigingsvergunning nodig. Deze vraagt u aan bij de Kamer van Koophandel. U komt in aanmerking voor een vergunning als u met diploma’s kunt aantonen dat u aan de juiste eisen voldoet. Welke diploma’s recht geven op een vergunning is door de Minister van Economische Zaken bepaald. In sommige gevallen kan ook een zogenaamde verklaring worden aangevraagd. Dit is een bewijs van ervaring.
Het is aan te raden om vooraf bij de Kamer van Koophandel te informeren of er wettelijke regels bestaan voor het bedrijf dat u wilt uitoefenen.
Het is duidelijk dat je niet weet waar je het over hebt. Vroeger moesten alle ondernemers AOV hebben eer ze konden starten. Dus hoezo Marokkaanse slagers hoefden geen diploma te hebben??? Misschien bedoel je dat ze een verklaring kregen omdat ze ervaring hadden.
Geloof me tegenwoordig hoef je dat niet te proberen. En al helemaal niet in Amsterdam.
By the way je kan wel lachen maar je geeft mensen verkeerde info. waardoor ze verkeerde keuzes maken en dan vlat er voor hen straks weining te lachen.
Dat je ingeschreven staat bij de kvk zegt nog niks!! Ken een Turks restaurant dat niet eens een vestigingsvergunning had en al drie jaar draaide. Nou toen hij gecontroleerd werd moest hij wel even een paar maandjes de deuren sluiten tot hij zijn vergunning had. Dus nogmaals regels zijn regels, als je wil ondernemen laat je dan goed informeren over wat die regels zijn. :(
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.