Bekijk originele versie : Man getrouwd met 2 vrouwen..
Wat vinden jullie hiervan..ik persoonlijk ben geen voorstander van.
Je hebt mannen die hertrouwen met een tweede vrouw..en als je aan hen vraagt waarom doe je dat..dan anwoordt men meestal met..ja, mijn eerste vrouw is regelmatig ziek en ze kan het niet meer aan..blabla
Of mannen van in de 60 die een groen bladje huwen..voor wat..dat zal die man niet weten denk ik..want hij is oud geworden, en zijn geheugen laat het regelmatig afweten..
Maar..wat vind je ervan..
Stel dat je jaren getrouwd bent en kids hebt..en op een gegeven moment komt hij met zo'n idee..wat ga je antwoorden..
Sommige mannen nemen een tweede vrouw zonder..dat hun eerste vrouw iets vanaf weet..écht waar..de man leeft dan een dubbelleven..
Allah yahfadna..amin
GA MAAR..IK KAN M TOCH MOEILIJK AAN EEN KETTING VAST MAKEN..IK ZOU DAN ZEGGEN GA MAAR..MAAR LAAT MIJ EN MN KIDS ME RUST..TROUW MET 40 VROUWEN ALS JE WIL......ALS HIJ DAT WIL...ANDERS ZIT IK TOCH MAAR MET HEM OPGESCHEEPT..
Ik zou hem de deur uit smijten, want mijn liefde zal zeker in haat veranderen, en hij zal hij spijt krijgen...Kom nou wie denk hij wel niet dat hij is!!!!!
Najmatje
01-08-2003, 19:57
Ik vind dat niet kunnen duss SMIJT hem de deur uit en k zeg dan ga maar nog 50/60 vrouwen huwen en laat my verder met rust!!!!!! en myn kinderen duss doeiiiiiiiiiii :kwaad: :zwaai:
Origineel gepost door Najmatje
Ik vind dat niet kunnen duss SMIJT hem de deur uit en k zeg dan ga maar nog 50/60 vrouwen huwen en laat my verder met rust!!!!!! en myn kinderen duss doeiiiiiiiiiii :kwaad: :zwaai:
Ok..ik begrijp jullie allemaal..en jullie hebben gelijk..
Maar zeg nu eerlijk..hoeveel mannen zijn eruitgegooid van thuis..en dit gebeurt nog veel hoor , het hertrouwen met een tweede vrouw
Als je kinderen hebt..wordt de zaak moeilijker..en als men maanden of jaren aandringt..wordt het niet eenvoudiger..
Najmatje
01-08-2003, 20:29
Origineel gepost door Mohammed Justice
Ok..ik begrijp jullie allemaal..en jullie hebben gelijk..
Maar zeg nu eerlijk..hoeveel mannen zijn eruitgegooid van thuis..en dit gebeurt nog veel hoor , het hertrouwen met een tweede vrouw
Als je kinderen hebt..wordt de zaak moeilijker..en als men maanden of jaren aandringt..wordt het niet eenvoudiger..
jah weet ik in iedergeval VEEL denk ik!!!! :D :zwaai:
Origineel gepost door Najmatje
jah weet ik in iedergeval VEEL denk ik!!!! :D :zwaai:
Najma...je hebt gelijk meisje...dit is een zwaar topic..maar je kunt beter altijd op hoogte blijven..en dan ben je een stapje voor..
Dit leven is hard...ik hoop dat de kwaliteit van het huwelijk omhoog gaat..en niet de hoeveelheid..
Maar..het is beter om je man op zijn plaats te zitten..en aan zijn oren te trekken..om hem terug op het juiste spoor te plaatsen..wie weet wordt hij door één of ander verborgen liefde onder druk gezet..dat kan hoor..
nu jongens het is echt geen pretje . Ik kan het jullie vertellen. mijn vader is na 40 jaar huwelijk met mijn moeder en 5 kinderen. Pas opnieuw getrouwd...
walgelijk is het . Ik snap ook niet hoe hij het heeft kunnen doen.
Hij heeft ons (dus zijn kinderen zo'n pijn gedaan . laat staan zijn vrouw die al die jaren hem goed heeft verzorgt etc. een tweede neemt. En hij is over de 60 jaar...
Wij hebben nog steeds verdriet...
Ja, je kunt zeggen het is zijn keus... maar toch.
Hij heeft niet na gedacht over de consequenties ets. over de pijn die hij ons aandoet en mijn moeder...
ik vind het moeilijk om er over te praten maar hoop hier toch reacties op te krijgen . Vooral van mensen die dit ook meemaken....
misschien kunnen zij mij vertellen hoe ik hier over heen moet gaan. Vetel me niet dat het GEWOON is want dat is het niet...
ja in ons geloof wordt verteld dat je 4 vrouwen mag huwen maar op voorwaaden en die vergeten de mannen vaak en ook is dit iets wat je veel in het verre verleden had en deden..
Hoop op veel reacties
Origineel gepost door zienino
nu jongens het is echt geen pretje . Ik kan het jullie vertellen. mijn vader is na 40 jaar huwelijk met mijn moeder en 5 kinderen. Pas opnieuw getrouwd...
walgelijk is het . Ik snap ook niet hoe hij het heeft kunnen doen.
Hij heeft ons (dus zijn kinderen zo'n pijn gedaan . laat staan zijn vrouw die al die jaren hem goed heeft verzorgt etc. een tweede neemt. En hij is over de 60 jaar...
Wij hebben nog steeds verdriet...
Ja, je kunt zeggen het is zijn keus... maar toch.
Hij heeft niet na gedacht over de consequenties ets. over de pijn die hij ons aandoet en mijn moeder...
ik vind het moeilijk om er over te praten maar hoop hier toch reacties op te krijgen . Vooral van mensen die dit ook meemaken....
misschien kunnen zij mij vertellen hoe ik hier over heen moet gaan. Vetel me niet dat het GEWOON is want dat is het niet...
ja in ons geloof wordt verteld dat je 4 vrouwen mag huwen maar op voorwaaden en die vergeten de mannen vaak en ook is dit iets wat je veel in het verre verleden had en deden..
Hoop op veel reacties
Chokran oegti..voor je moed om je verhaal hier te plaatsen..
Het is inderdaad die verschrikkelijke pijn die maar niet uitdooft..het is diep..en blijft diep zitten..ik buig mij hoofd voor jou uit respect en voel met je mee..
Hoe is dat mogelijk dat een man zo'n idee in zijn hoofd krijgt..
Ze zeggen wel dat wanneer mannen ouder worden, dat ze dan als kinderen beginnen denken en redeneren..
Het is ook zo..dat veel mannen door anderen worden gelokt of gemotiveerd om te hertrouwen..wanneer de man veel geld en tijd heeft..zal de stap gemakkelijker voor hem zijn..en dit wordt meestal gedaan zonder bij na te denken..
Ik hoop dat je reacties krijgt..
Tarifith25
01-08-2003, 22:09
Ik vind het zo oneerlijk, hoe kan iemand zijn vertrouwde gezin waarmee hij het grootste gedeelte van zijn leven mee heeft doorgebracht ineens gaan inruilen voor een jong blaadje of zo? Waarom? Zijn ze ineens niet meer goed meer?
Meestal laten die mannen het eerste gezin ook helemaal in de steek zodra ze hertrouwen, ik ken toevallig ook zo'n gezin en ze realiseren zich echt niet wat ze hun aandoen
Najmatje
01-08-2003, 22:21
Origineel gepost door Mohammed Justice
Najma...je hebt gelijk meisje...dit is een zwaar topic..maar je kunt beter altijd op hoogte blijven..en dan ben je een stapje voor..
Dit leven is hard...ik hoop dat de kwaliteit van het huwelijk omhoog gaat..en niet de hoeveelheid..
Maar..het is beter om je man op zijn plaats te zitten..en aan zijn oren te trekken..om hem terug op het juiste spoor te plaatsen..wie weet wordt hij door één of ander verborgen liefde onder druk gezet..dat kan hoor..
jah helemaal gelijk:goedzo: :)
Origineel gepost door elmarocani
Maar dat wil niet zeggen dat elke man van 60 die een vrouw neemt niet normaal is....maar moet hij wel met een vrouw boven de 40 trouwen...soms heeft iemand van 60 wel een reden om te trouwen.
Natuurlijk is het mogelijk..bijvoorbeeld zijn éérste vrouw is gestorven en hij blijft met de kinderen achter..dit zou een reden kunnen zijn..
Maar hertrouwen alleen voor genot of zo...dat is niet goed te praten vind ik..
Origineel gepost door TooCool
Al mijn posts op deze topic samenvatten met synoniemen heeft U tot kunst verheven. :hihi:
Chokran oegti..
ewa..ik leer elke dag een beetje bij..vandaag was het je ondertekening..dit is geen geslijm..gewoon de waarheid.
simpele_dame
01-08-2003, 23:22
Uit ervaringen van mensen om mij heen is duidelijk dat het de laatste tijd steeds vaker voorkomt dat vooral oudere mannen met zeer jonge dames trouwen. Vaak is er geen directe aanleiding om van hun eerste vrouw te scheiden. Je kunt je afvragen waar dit gedrag vandaan komt.
Ikzelf denk dat het een soort 'inhalen' van hun jongere jaren is.
Vaak zijn ze op jongere leeftijd naar Europa gekomen en hebben lange tijd hard gewerkt. Doordat ze zo druk waren met het vinden van hun plek in de Nederlandse/Belgische samenleving is er weinig ruimte geweest om te genieten van de tijd met hun vrouw/kinderen.
Als ze eenmaal ouder zijn en terugkijken realiseren ze zich dat hetgeen hun zonen wel hebben, zij nooit gehad hebben.
Eigenlijk zitten ze in een verlate "midlife-crisis". Op het moment dat ze dus een leeftijd hebben bereikt dat ze tijd hebben om te 'leven' (bijv door het behalen van de pensioenleeftijd) willen ze verloren tijd inhalen. Toen ze hier kwamen hadden ze niets en nu hebben ze vaak het een en ander aan bezittingen. Goed voor het zelfvertrouwen en blijkbaar hebben ze zoveel zelfvertrouwen dat ze een jong bruidje uit Marokko halen om het positieve zelfbeeld te bevestigen.
Let wel, ik ben het absoluut niet mee eens dat ze het doen maar het is wel een verklaring voor het feit dat het steeds vaker voorkomt. Waar het eerst "hsouma" was om het te doen wordt het steeds meer geaccepteerd. Hier geldt zeker het gezegde "als 1 schaap over de dam is volgen er meer".
Gold dit ook maar voor de goede dingen in het leven.
Origineel gepost door TooCool
Oftewel: je bent er vandaag achter gekomen dat je eveneens een nostalgisch oudje bent?
Zie. Ik leer snel.
Volgens mij is iedereen een beetje nostalgisch..wie het verleden vergeet..leeft alleen in een grijze en vlakke wereld..
Er zijn zaken die je terug ontdekt..en op een andere manier bekijkt..
Ik zal altijd blijven leren van jou, van anderen, en van mijzelf..want we ontdekken beetje bij beetje onszelf en leren onszelf beter en beter kennen..dat mag niemand vergeten..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.