Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Euthanasie legaliseren?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Jupiter
01-08-2003, 11:46

http://www.volkskrant.nl/images/euthanasie280.jpg Een 77-jarige vrouw uit Australiƫ controleert of de uitlaatgassen van haar auto voldoende koolmonoxide bevatten om zichzelf van het leven te beroven. De vrouw lijdt aan kanker en pleit voor legalisering van euthanasie. (vandaag op volkskrant.nl)

babyvanbelisma
01-08-2003, 11:57
Euthenasie vind ik maar een eng idee.... Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen zo wanhopig worden van de pijn en moeite die een ziekte meebrengt, dat ze het niet meer aankunnen. 't Is trouwens wel haram Groeties

arabchrstn
01-08-2003, 12:00
Je loopt ietsjes achter...in Nederland is het al legaal... Wanneer het tot doel heeft de ergste pijn te bestrijden, en het te verwachten is als men binnen enkele dagen komt te overlijden, dan vind ik het prima...

Jupiter
01-08-2003, 12:02
Origineel gepost door arabchrstn Je loopt ietsjes achter...in Nederland is het al legaal... Wanneer het tot doel heeft de ergste pijn te bestrijden, en het te verwachten is als men binnen enkele dagen komt te overlijden, dan vind ik het prima... Ik heb het niet alleen over Nederland maar in het algemeen. Hier schijnt het ook niet zo maar te kunnen maar moet je je aan allerlei regels houden.

Heiba
01-08-2003, 12:09

Vind dat als je heel erg ziek bent dat zelf mag uitmaken, maar je moet voor euthanasie wel aan speciale eisen voldoen. Als het aan mij ligt komen alleen mensen in aanmerking die helemaal geen kans maken op beterschap en als ze zoveel pijn lijden dat de sterkste vorm van morfine niet meer helpt.

Heiba
01-08-2003, 12:54
Je leven is je meest kostbare bezit. Een mensenleven is een wonder op zich, en ik vind dat je deze niet mag opgeven voor een geringe tegenslag. Mijn vader had kanker. Ik weet precies van de hoed en de rand, hoe het is als iemand kanker heeft. Ik vind dat sommige mensen overdrijven met meteen euthansie willen nemen. Zoals die vrouw boven, ze kan staan, dus het zal wel meevallen met het stadium van haar ziekte.

ibtisamc
01-08-2003, 20:01
Origineel gepost door vikker Ten eerste zijn niet alle kankers dezelfde...als men terminaal is is dat niet hetzelfde als iemand die kanker heeft maar toch nog kans op genezing heeft. Een leven dat geen leven meer is...is geen leven. En mensen die constant morfine toegediend krijgen zijn geen mensen meer maar zombies, en mensen die constant morfine toegediend krijgen zijn meestal in het laatste staium van het leven...dat...nogmaals...eigenlijk geen leven meer is. Ik heb het meegemaakt, en neem het aan van me..je wil niet meemaken wat de mens heeft geleden alvorens ie mocht sterven..bij de beesten af. Mensen nemen niet zomaar lichtvaardig hun toevlucht tot euthanasie, en het is het recht van elk mens te beslissen of zijn leven nog kwaliteit heeft of niet. Anderen veroordelen voor wat men zelf niet heeft meegemaakt is zeer gemakkelijk. Maar hopen dat jij zelf nooit in zulk een situatie zal geraken. Je kunt het toch zo goed uitleggen vikker!! Waarom pleeg jij geen euthanasie zijn we ineens van je eeuwige gezever verlost!!!

rnaj
01-08-2003, 20:11
Origineel gepost door ibtisamc Je kunt het toch zo goed uitleggen vikker!! Waarom pleeg jij geen euthanasie zijn we ineens van je eeuwige gezever verlost!!! Hoe komt dit, is het dat jullie allebei uit Belgie komen. Ik ben blij daat het in nederlang (goed) geregeld is, wist je trouwens dat euthanasie gewoon een onderdeel is van het medisch proces. Onder het mom van pijn bestrijding sterven er veel aan een overdosis morfine. En verder, zijn dit geen onderwerp waarop je mag reageren waarop jij dat doet, graag een beetje respect.

ibtisamc
01-08-2003, 23:55
Origineel gepost door rnaj En verder, zijn dit geen onderwerp waarop je mag reageren waarop jij dat doet, graag een beetje respect. Wie ben jij om te zeggen op welk onderwerp ik mag reageren of niet????Nog iets, je moet iets aan dat nederlands van jou doen .Ik zal jou zin eens verbetern: "En verder,IS dit geen onderwerp...." Let op je vervoeging van je werkwoorden, maak congruentie daar waar het nodig is! :zwaai:

grendel
02-08-2003, 00:03
Origineel gepost door ibtisamc Je kunt het toch zo goed uitleggen vikker!! Waarom pleeg jij geen euthanasie zijn we ineens van je eeuwige gezever verlost!!! Liever een zeveraar dan een asociale domme Marokkaanse importBelg,.......... aso, :zwaai: :zwaai: :zwaai:

rnaj
02-08-2003, 01:13
Origineel gepost door ibtisamc Wie ben jij om te zeggen op welk onderwerp ik mag reageren of niet????Nog iets, je moet iets aan dat nederlands van jou doen .Ik zal jou zin eens verbetern: "En verder,IS dit geen onderwerp...." Let op je vervoeging van je werkwoorden, maak congruentie daar waar het nodig is! :zwaai: En daar herkennen we dus de originele Marokkaan, typies voorbeeld. Zodra het te moeilijk wordt stappen we over op de vorm en vergeten we de inhoudt. Enne bedankt voor de taalles, daar ben je vast beter in dan ik. dat geloof ik meteen.

Heiba
02-08-2003, 10:28
Origineel gepost door ibtisamc Je kunt het toch zo goed uitleggen vikker!! Waarom pleeg jij geen euthanasie zijn we ineens van je eeuwige gezever verlost!!! Als jij een Marokkaanse dame moet voorstellen... Dan schaam ik me diep voor je gedrag. :(

ibtisamc
03-08-2003, 13:26
Origineel gepost door _CUTEY_ Als jij een Marokkaanse dame moet voorstellen... Dan schaam ik me diep voor je gedrag. :( hahahaha wat een aanval echte megloo3ien jullie!! allemaal zo erg gesteld op jullie vriendje vikker de jood!!!!

ibtisamc
03-08-2003, 13:27
Origineel gepost door grendel Liever een zeveraar dan een asociale domme Marokkaanse importBelg,.......... aso, :zwaai: :zwaai: :zwaai: dat van die asociale kan mss kloppen! Maar dat woordje dom staat jou beter al zeg ik het zelf!!!! :zwaai:

ibtisamc
03-08-2003, 13:30

Origineel gepost door _CUTEY_ Als jij een Marokkaanse dame moet voorstellen... Dan schaam ik me diep voor je gedrag. :( Jij moet nu niet gaan zeveren over gedrag, jij bent namelijk nog erger als mij, met je schijnheilig gedoe altijd !!!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13