Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Positief nieuws

LZN
01-08-2003, 07:35

http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.stichting.ministerie.html Hulptransport Drenthe-Irak vertrekt maandag ASSEN - Het hulptransport voor Irak vertrekt maandagochtend om 11.00 uur vanaf café Marktzicht in Assen richting Irak. Ondanks de eerder gemaakte bezwaren van het ministerie van Buitenlandse Zaken laat de stichting 'Drenthe helpt Irak' het hulpgoederentransport doorgaan. Hulpgoederen voor Irak worden ingeladen in vrachtauto's op het industrieterrein Groot Verlaat in Steenwijk. Drie chauffeurs van stichting 'Drenthe helpt Irak' vertekken maandag naar het zuiden van Irak. Donderdagmiddag hebben bestuursleden van de stichting een gesprek gehad met het ministerie van Defensie. Hierin is een alternatieve route via Turkije, Syrië, Jordanië en Saoedi-Arabië voorgesteld. "Bij Basra gaan de wagens het land pas binnen. Vanaf dat moment wordt het transport begeleid, gaan ze monitoren zoals dat heet", legt woordvoerder van de stichting, J. Stalenburg, uit. Bij een transportbedrijf in Steenwijk is men inmiddels begonnen met het inladen van de vrachtwagens met medische apparatuur en voedselpaketten. "Het uitdelen van de goederen zal onder begeleiding gaan van het ministerie van Defensie," zegt Stalenburg. De stichting heeft donderdag na afloop van het gesprek een brief afgegeven, bestemd voor minister De Hoop Scheffer van Buitenlandse Zaken. De stichting heeft in de brief kenbaar gemaakt ontevreden te zijn over de communicatie tussen het ministerie en de stichting..

sword
01-08-2003, 09:51
nou moeten die irakeesjes heel blij zijn en erkentelijk, halelujah, halelujah, want nederland dat de grootste medestander is van Bush zijn oorlog, stuurt hen een doekje voor het bloeden, betaald door de goedgelovige Jaap met de pet op in Nederland. Walgelijk !!!

sword
01-08-2003, 10:09
ik heb de iraki's niet bestolen! laten we eerst de dieven aanpakken of houd daar je durf op misschien?

sword
01-08-2003, 10:44
Saddam en zijn kliek roomde 5% percent af van alle olie-inkomsten af in Irak, goed voor miljarden dollars maar niets in vergelijking met andere door de USA in het zadel geholpen dictators! De belangen en de politiek invloed daarentegen van de amerikaanse oliemaatschappijen zijn zo enorm dat men gerust kan stellen de oorlog in Irak niets meer en niets minder is dan een gewapende hold-up tegen een weerloze bevolking! Dus mijn beste, ik ben helemaal geen dief maar wat ik ten allen prijze wil vermijden is dat ik gelijk jouw wordt : een laaghartige lafaard !!!

sword
01-08-2003, 11:31

nee hoor, een jihaad is aan mij niet besteed ! daar heb ik nog de opleiding (militair) of de middelen voor! maar een economische boycot van alle amerikaanse producten die gelieerd zijn aan het oorlogzuchtige bewind van Bush lijkt me een goede houding. De bevolking zou moeten ageren tegenover hun overheden alvorens opgeroepen te worden om een duit in het zakje te steken voor het arme iraakse volk en zodoende het algemeen geweten te sussen!!! En geloof me, ik steek mijn duit in het zakje voor mijn broeders en zusters in Irak maar ik heb een afkeer van mensen die blind zijn voor de gruwelijke machinaties van de machthebbers !!! maar ja, ignorance is a bliss en dat geldt echt voor types zoals jij !

sword
01-08-2003, 12:22
De wereldwijde storm van protest tegen de oorlogsmachine van Bush & Company is de irakezen niet ontgaan hoor en het kan niet anders dat zulke solidaire acties het iraakse volk een goed gevoel gaven betreffende de wereldgemeenschap! De helpende hand of de "zalvende" hand van het westen is dezelfde hand die hen berooft van hun natuurlijke rijkdommen en toekomst of dacht je dat de irakezen dom waren? Dat "stelende" handje van Het Westen mag volgens mij wel eens afgekapt worden op de sharia wijze! ethiek vult geen leeggeroofde magen maar voorkomt dat er lege magen zijn !

sword
01-08-2003, 12:57
Je hebt het verkeerd begrepen maar dat zal niet de eerste of de laatste keer zijn! Ik val duidelijk het systeem aan, niet de goedgelovige Jaap met de pet op !