Bekijk originele versie : Urgentie..........woning
powerfull
09-12-2006, 18:07
Mijn nicht, woont onlangs in amsterdam samen met haar man in een 2 kamerwoning.
De wachtlijst is hier wel 10 jaar.
Tevens willen zij geen woning kopen.
De enige mogelijkheid is urgentie, wat overigens erg streng is geworden
Wie is hier wel eens in aanmerking gekomen
En hoe moeten zij dit aanpakken.
Wie heeft hier ervaringen in
Adviezen en tips is welkome dames en evt heren
khaltoum
Kortjakje
09-12-2006, 18:13
Volgens mij kun je enkel nog een urgentie aanvragen ivm medische klachten. Om sociale redenen e.d. wordt zelden nog een urgentie verstrekt.
Atlas_Gebergte
09-12-2006, 18:15
ik heb een urgentie gekregen om medische reden.
Kortjakje
09-12-2006, 18:17
Ja, mijn moeder ook. Ondanks die urgentie heeft het jaren geduurd eer ze een geschikte woning had gevonden.
Moslima22
09-12-2006, 18:17
Urgentie wordt niet zomaar verstrekt, anders zou iedereen daar gebruik van kunnen maken.
Alleen wanneer je medische klachten hebt en dit kunt bewijzen. Of sociale redenen met hele goede argumenten b.v. je wordt bedreigt/mishandeld en je kunt een PV voorleggen.
Ze moeten zich gewoon zsm inschrijven voor een woning. Een andere mogelijkheid is evt. particulier wat huren, maar de prijzen hiervan zijn wel heel hoog.
Ik hoop voor ze dat ze eruit zullen komen. Moge Allah hun bijstaan insa allah :kus:
Atlas_Gebergte
09-12-2006, 18:20
Ja, mijn moeder ook. Ondanks die urgentie heeft het jaren geduurd eer ze een geschikte woning had gevonden.
Nou meid hier bij ons gaat het wel snel als je een urgentie hebt, ik had binnen een maand al een huis aangewezen gekregen, maar toen we gingen kijken, bleek dat het maar 2 slaapkamers had ipv 3 (dat stond in de brief), dus dat heb ik geweigerd, en nu kijk ik verder, maar eerst op vakantie insha allah.
Kortjakje
09-12-2006, 18:24
Nou meid hier bij ons gaat het wel snel als je een urgentie hebt, ik had binnen een maand al een huis aangewezen gekregen, maar toen we gingen kijken, bleek dat het maar 2 slaapkamers had ipv 3 (dat stond in de brief), dus dat heb ik geweigerd, en nu kijk ik verder, maar eerst op vakantie insha allah.
Mijn moeder woont in Amsterdam. Oh ja, ik moet er wel bij vermelden dat mijn moeder heel kieskeurg was. Dit heeft ook voor veel vertraging gezorgd. :hihi:
amsterdam?
als ze al een 2kmr woning hebben en geen enkel medisch of sociaal probleem, dan kunnen ze het wel vergeten dat ze urgentie krijgen.
suc6
Wat zou je aan een urgentieverlener willen vragen?
Mijn vader verleent urgentie.
Marokprinses
09-12-2006, 20:32
Ze moet uberhaupt 4 jaar in Amsterdam ingeschreven staan, wil ze in aanmerking komen voor een woning. Zo niet, dan kan ze dat vergeten.
Dat zijn de nieuwe regels. En ja, als je medische klachten hebt, dan is het makkelijker om daarvoor urgentie te krijgen dan een sociale urgentie.
Dat is echt ontzettend moeilijk, zelfs met verklaring van dokter/geestelijke gezondheidszorg.
Ik zou je nicht in ieder geval naar Dienst Wonen laten gaan.
Zij zitten aan de zuiderkerkhof 72, daar kan ze alle info krijgen die ze wil.
Als ze al een 2 kamerwoning heeft, dan mag ze echt niet klagen hoor.
Ze kan of in de vrije sector op zoek gaan naar een woning (wat ontzettend moeilijk is om iets betaalbaar te vinden) of een huis kopen.
Een urgentie is geen optie, tenzij daar medische gronden voor zijn.
kriempoes
09-12-2006, 20:34
ik heb ook urgentie gehad maar dat moest want de huizen werden gesloopt.
Sanae2004
10-12-2006, 09:14
wat dacht je van mijn situatie..ik mijn man en 2 kleine kinderen wonen in een 2 kamer woning in a;dam. Ik stond 6 jaar ingeschreven toen ik dit huis kreeg.Ik woon er nu 3 jaar..Mijn kinderen slapen nu bij ons in de slaapkamer.Echt erg gewoon.Ik heb een brief geschreven naar dienst en wonen.Nou niks van gehoord. Is ook niet gezond 4 mensen in een kleine slaapkamer.
lieve_meiske
10-12-2006, 14:24
k ben bezig met een urgentie en een dubbel medisch bewijs heb k al..
huur via een particulier of in een kleinere plaats in de omgeving
powerfull
11-12-2006, 18:43
wat was jou medische reden,
wil je mij anders pm en, als je het prive wil houden
dank je wel
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.