Bekijk originele versie : Schoenen uit???
Ik ben het zat, maar hoe pak ik het aan...
In mijn vorige huis (flat) had ik champagne kleur vloerbedekking, dus als mensen binnen kwamen vroegen ze zich zelf al af of de schoenen uit moeten en als ze dat niet uit zichzelf deden dan gaf ik dat wel aan, want als ik dat niet deed dan was mijn kleedje binnen een week (met zo'n regenachtige dag) al vies...
Nu is het zo, na de verhuizing heb ik een vrij lichte laminaatvloer genomen (gebroken wit), maar toch is het niet de bedoeling dat mensen met schoenen binnen komen, het is wel zo gedweild, maar alleen de gedachte dat mensen buiten in alles en nog wat gestaan hebben en wij thuis bidden.
Net als vandaag er moest iemand komen voor de berging, ja de voordeur gaat open, om naar de tuin toe te gaan moet je via de huiskamer, wij wonen in een net opgeleverde huis, dus de gehele straat/wijk is 1 grote modder, en hij veegt wel zijn voeten maar het is toch nooit genoeg, dus loopt ie zo via de hal daarna huiskamer door naar achter was ie wat vergeten loopt ie weer terug naar voor, kwam ie er achter dat ie zijn autosleutel vergeten was dus weer naar de berging, sleutels gepakt dus weer naar de auto, daarna weer naar binnen naar de berging, klaar met berging moes ie weer via de huiskamer ons huisje verlaten, je snapt natuurlijk wel hoe modderig het is geworden, en dat is niet erg, maar door de modder zit er allemaal kleine steentjes in, en die hoor je knarsen met de vloer............ maar ik durfde er niet echt iets van te zeggen :o , want ja hij moest ook het werk doen.... volgende keer maar vragen of ie via de achterdeur komt??
Laatst was er ook een schilder die naar de achterdeur toe moest, ook schoenen aangelaten, nu zitten er lichte verfvlekker op mijn vloer (hij had dus wel voeten geveegd, maar ja niet goed genoeg)...
Nu jullie, als er iemand komt, schoenen uit of laat je het gewoon toe :moe:
By the way, wij zelf lopen thuis allemaal op pantoffels, ik heb wel zeker 20 pantoffels in de meterkast hangen....
Groetjes
Fat
je moet aangeven dat je op dit moment met de nieuwbouw je schoenen uitdoet
verder, koop een schoonloopmat voor binnen en 1 voor buiten en ALTIJD schoenen vegen. ik heb mijn kinderen bij 2 jaar al geleerde schoenen goed te vegen.
of leg oude tapijtjes weg als MANNETJES komen, dat ze eroverheen lopen
hahahahahahaha, ooit kwam er een man bij mn tante om de raam ofzo te repareren en vroeg of hij zn schoenen uit wilde doen....hij nee dat doe ik niet.............toen zei ze dan mag je ook niet verder.....toen zeitie ...oke...
ik heb donkere laminaat en iedreen die komt trekt zn schoenen automatisch uit!!!!!............heb geen kleed onder mn salon tafel, dus soms zeg ik nee joh, hoeft niet moet toch dweilen.............maar komt nooit voor hmd..............
Salaam alaikum,
Ja met werklui ja, als mijn man ergens werkt gaat ie echt zijn werkschoenen niet uit doen hoor... straks pleurt er een plank op zijn teen.
Wat je wel kan doen zijn van die plastic schoenhoesjes die ze aan kunnen doen (ik heb 1 paar bij het zwembad gekocht). En bij 'gewone' mensen vragen of ze hun schoenen uit willen doen, ik had het bv een tijdje op mijn deur gehangen als stille hint en vroeg het ook nog een keer.
En soms laat ik iemand wel binnen met schoenen, maar dan dweil ik meteen weer. Dat is wel handig mat laminaat.
Succes in je nieuwe huis!
Mocrodiddlina
08-12-2006, 21:24
Bij mijn moeder moet je het eens flikken om met je schoenen door het de woonkamer te lopen of waar dan ook vooral niet in haar slaapkamer wie daar ook in gaat shoes uit
Alleen als er mensen die hun werk moeten toen bij ons bijv cv vervangingen etc laat ze het toe maar ze het eerst gevraagd hebben of ze hun schoenen willen uitdoen maar bij haar kamer moeten ze perse schoenen uit doen omdat ze daar bid.
laatst kapot gelachen om haar .
Er was eens man die de kozijnen ging vervangen. Hij had alle kamers gedaan bahalve die van haar hij liep naar haar kamer had zij tie alvast opslot gedaan. Die man riep dus me ma me moeder vroeg wat er was. Hij zei de kamer zit opslot me moeder van ja maar als je die kamer in wilt moeten die vuile schoenen onmiddelijk uit :hihi: Die man wou dat niet toen zei me moeder ja pech je komt daar niet in met die modderige schoenen maar uiteindelijk had hij ze toen toch uitgedaan :hihi:
Lady_Arif
08-12-2006, 21:26
sallam
vind het wel overdreven dat je van iedereen eist om schoenen uit te doen.Het is zo proper gemaakt,mits een goede dweil.
Ik zou een werkman nooit vragen om zijn schoenen uit te doen,laat die jongen gewoon zijn werk doen.
oud_lid2
08-12-2006, 21:42
Met vloerbedekking zeker uit, maar heb laminaat dat heb ik zo schoongemaakt. Als je weet dat werklui die dag komen zou ik zoals noona al zei tapijtjes neerleggen ofzo, of nog beter wat marisah heeft van die plastic builtjes voor om hun schoenen.
je moet aangeven dat je op dit moment met de nieuwbouw je schoenen uitdoet
verder, koop een schoonloopmat voor binnen en 1 voor buiten en ALTIJD schoenen vegen. ik heb mijn kinderen bij 2 jaar al geleerde schoenen goed te vegen.
of leg oude tapijtjes weg als MANNETJES komen, dat ze eroverheen lopen
hmm das een goed idee van dat oude tapijtjes...
thnx :kus:
Als die bouwvakkers bij ons komen, dan leg ik ook altijd oude kleedjes op de grond. Maar ik ga ze echt niet vragen om schoenen uit te doen hoor.
Wat zullen ze wel niet denken, en ze mogen ook officieel niet werken zonder sschoenen ze mogen het weigeren. Stel er valt iets op hun voet, komt door mij omdat mevrouw zo graag haar vloer schoon wilt. aaaaaaaahh
bij ons doen we onze schoenen uit beneden op de gang
een keer lweam er een sukkel want ik had naast mijn internet ook telefoon aangeslotem.kwam hij dus om het te aante sluiten.dus ik vroeg zou u schoenen willen uitrekken want wij bidden op de tapijt.hij keek me echt vies aan.maar heeft ze toch uit gedaan.
en een andere wee.was wel grappig.er was een opzichter gekomen van de woning bouw vereninging.want had een klacht.hij leek lah ismehlia op een smurf.dus ik zei.zou uw u schoenen willen uitrekken want wij bidden op de tapijt.en kleine laat ik overal naar toe kruipen.dus hou het zoveel mogelijk schoon.toen zei hij maar ik heb een gat in mijn sok.ik moest mijn lach inhouden.toen gaf ik hem sandalen.toen zei ik het is inderdaad een groot gat in uw sok.meskien werd hij rood.toen hij die sandalen aan had.wahed lemza3za3:hihi:
een keer lweam er een sukkel want ik had naast mijn internet ook telefoon aangeslotem.kwam hij dus om het te aante sluiten.dus ik vroeg zou u schoenen willen uitrekken want wij bidden op de tapijt.hij keek me echt vies aan.maar heeft ze toch uit gedaan.
en een andere wee.was wel grappig.er was een opzichter gekomen van de woning bouw vereninging.want had een klacht.hij leek lah ismehlia op een smurf.dus ik zei.zou uw u schoenen willen uitrekken want wij bidden op de tapijt.en kleine laat ik overal naar toe kruipen.dus hou het zoveel mogelijk schoon.toen zei hij maar ik heb een gat in mijn sok.ik moest mijn lach inhouden.toen gaf ik hem sandalen.toen zei ik het is inderdaad een groot gat in uw sok.meskien werd hij rood.toen hij die sandalen aan had.wahed lemza3za3:hihi:
:haha: :lol:
Salaam alaikum,
Ja met werklui ja, als mijn man ergens werkt gaat ie echt zijn werkschoenen niet uit doen hoor... straks pleurt er een plank op zijn teen.
Wat je wel kan doen zijn van die plastic schoenhoesjes die ze aan kunnen doen (ik heb 1 paar bij het zwembad gekocht). En bij 'gewone' mensen vragen of ze hun schoenen uit willen doen, ik had het bv een tijdje op mijn deur gehangen als stille hint en vroeg het ook nog een keer.
En soms laat ik iemand wel binnen met schoenen, maar dan dweil ik meteen weer. Dat is wel handig mat laminaat.
Succes in je nieuwe huis!
Jahhhhhhh....
Echt daar dacht ik laatst ook aan......
het was bij ons mam, zij kreeg iemand voor de cv.
Nou cv staat op zolder, en mijn meoder heeft allemaal witte kleedjes op de trap, dus wij zeggen zou u de schoenen uit willen doen als u naar boven gaat, hij mag ze boven weer aan, als ie maar niet met zijn modderige schoenen de witte kleedjes niet vies maakt,
keek ie chaggie hij zo heel grof en aso nee... ik zeg : dan ga je ook niet naar boven"... jaren komen er mensen die niet moeilijk doen en hij nog aso ook... bsallat, dus ik gebeld met het bedrijf, nou ik kreeg wel een ander collega gestuurd, die normaal elk jaar komt, jah die kent voor de rest mijn moeder en gaf zelf aan of ie ze uit moet doen, ik zeg boven mag je ze weer aantrekken...
Ik bedoel wij zijn degene die dat moeten poesten als ie de huis uit is...
en daarna kwamen we dus met het idee om die hoesje te gebruiken die ze ook in het ziekenhuis hebben... maar heb er nog niet naar gezocht :moe:
hahaha zo zie je maar weer................. 9olih.... BETRAPTTTT... meneer met gat in sokkkk hahaha
nou_ssaiba
08-12-2006, 22:44
salaam alaikom ja van een nietmoslim kan ik het begrijpen maar van een moslim.... kom op nou de meeste mensen weten dat er gebeden word dus denk een beetje na.
vorige week kwam er een man van nuon om de meterstanden op te meten dus hij zo meskin moet ik mijn schoenen uit doen mevrouw ?? ik zo nee geeft niet hoor loop maar verder. maar dat kwam ook omdat wij onze schoenen buiten laten staan voor de deur, op de trap
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.