Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Salaam allemaal. "probleem kind"

berberlissous
06-12-2006, 17:59

Salaam dames en heren, Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. En tijd voor me willen maken Misschien kom het wel bij jullie thuis voor of misschien ken jij iemand die deze probleem ook heeft. Ik heb een broertje van 14 jaar. Constant veroorzaakt hij problemen. "probleem kind" Het is een jongen die zich heel agressief gedraagt. Hij komt zijn afspraken niet na, wanneer mijn ouders met hem afspraken ma. Hij zit momenteel in een therapie. We hebben van alles geprobeerd om hem op de goeie pad te zetten. Alleen wil het niet lukken. Wie weet of wie kan mij helpen om hem toch op de goeie pad te krijgen. Het is mijn broertje maar ik wil het beste voor me. Alvast bedankt voor je reactie Ciao

berberlissous
06-12-2006, 18:04
Niemand die mij kan helpen

nesh_tarifest
06-12-2006, 18:22
14 is nog zeer jong, veroorzaakt hij alleen problemen thuis of ook buitenshuis?? probeer meer betrokken te raken met wat hij doet, probeer vrienden met m te worden en ga leuke dingen doen met m. zorg voor afleiding voor m. ik heb er ook een thuis alleen hij is wat ouder maar problemen begonnen bij hem ook op jonge leeftijd maar dan buitenshuis. heb spijt dat ik niet meer met m deed maar nu te laat :jammer:

Yasmina1
06-12-2006, 21:09
kun je specifieker zijn? waarom vind je zijn gedrag niet goed? wat doet hij dan zoal? wat voor therapie volgt hij? is dat vrijwillig of omdat het moet? wie heeft die therapie geadviseerd? hoe gaat het op school? wat voor vrienden heeft hij? hoe is de familieband? wanneer begon dit gedrag? is er iets in het gezin gebeurd dat je als moeilijk of schokkend kunt ervaren waar hij het moeilijk mee heeft? zulke dingen kunne helpen bij het adviseren en helpen van jullie?

berberlissous
06-12-2006, 21:35

kun je specifieker zijn? waarom vind je zijn gedrag niet goed? wat doet hij dan zoal? wat voor therapie volgt hij? is dat vrijwillig of omdat het moet? wie heeft die therapie geadviseerd? hoe gaat het op school? wat voor vrienden heeft hij? hoe is de familieband? wanneer begon dit gedrag? is er iets in het gezin gebeurd dat je als moeilijk of schokkend kunt ervaren waar hij het moeilijk mee heeft? zulke dingen kunne helpen bij het adviseren en helpen van jullie? Waarom vind je zijn gedrag niet goed? Hij gedraagt zich niet goed op school, thuis, en buiten. Hij liegt veel. Hij komt zijn afspraken niet na. Stel dat mijn ouders zeggen tegen hem. Om half 1 moet je thuis zijn. Dan komt hij pas om 11 uur thuis. Wanneer je iets zegt wat niet mag, dan doet hij agressief. dat soort dingen. hoe gaat het op school? Op school gaat het ook niet zo goed. Hij is nu naar Belgie geplaats. Het is een school. Voor kinderen die het moeilijk hebben. Kinderen die strengen moeten aangepakt worden. Hij heeft een paar keer waarschuwingen gehad dat hij zijn best moet doen. anders word hij daar niet meer toegelaten. wat voor vrienden heeft hij? Hij heeft verschillende vrienden. Het meeste gaat hij alleen maar met allochtonen om. Jongens tussen de 14 t/m 25 jaar. hoe is de familieband? Het famillieband tussen ons en ons broertje gaat op dit moment niet echt goed. Mijn ouders proberen van alles om hem maar op de rechte pad te krijgen, alleen wilt hij niet mee merken. wanneer begon dit gedrag? Van kleins af aan, het word alleen maar steeds erger!!!:jammer: is er iets in het gezin gebeurd dat je als moeilijk of schokkend kunt ervaren waar hij het moeilijk mee heeft? Nee, hij is al van kleins af aan lastig geweest. Ik heb je vragen beantwoord. Ik hoop dat je mij zo snel mogelijk kunt helpen

Yasmina1
06-12-2006, 21:47
Waarom vind je zijn gedrag niet goed? Hij gedraagt zich niet goed op school, thuis, en buiten. Hij liegt veel. Hij komt zijn afspraken niet na. Stel dat mijn ouders zeggen tegen hem. Om half 1 moet je thuis zijn. Dan komt hij pas om 11 uur thuis. Wanneer je iets zegt wat niet mag, dan doet hij agressief. dat soort dingen. hoe gaat het op school? Op school gaat het ook niet zo goed. Hij is nu naar Belgie geplaats. Het is een school. Voor kinderen die het moeilijk hebben. Kinderen die strengen moeten aangepakt worden. Hij heeft een paar keer waarschuwingen gehad dat hij zijn best moet doen. anders word hij daar niet meer toegelaten. wat voor vrienden heeft hij? Hij heeft verschillende vrienden. Het meeste gaat hij alleen maar met allochtonen om. Jongens tussen de 14 t/m 25 jaar. hoe is de familieband? Het famillieband tussen ons en ons broertje gaat op dit moment niet echt goed. Mijn ouders proberen van alles om hem maar op de rechte pad te krijgen, alleen wilt hij niet mee merken. wanneer begon dit gedrag? Van kleins af aan, het word alleen maar steeds erger!!!:jammer: is er iets in het gezin gebeurd dat je als moeilijk of schokkend kunt ervaren waar hij het moeilijk mee heeft? Nee, hij is al van kleins af aan lastig geweest. Ik heb je vragen beantwoord. Ik hoop dat je mij zo snel mogelijk kunt helpen je zegt dat hij van jongs af aan al lastig is....is hier ooit iets mee gedaan? vanuit school of consultatieburo? hij zit nu naar wat ik in een soort gezinsvervangend tehuis voor onhandelbare kinderen.....mag ik vragen hoe jullie erop gekomen zijn om hem daar te brengen? weet je zeker dat er geen lichamelijke of psychische reden is voor zijn gedrag? is dit ook nagekeken? is hij ooit onderzocht door een psycholoog of anders? ik ben zelf spwér en zelf moeder ik kan je DE oplossing niet geven helaas, maar wat ik wel kan is je een beetje begeleiden... naar mijn mening en voor zover ik dat nu kan zeggen lijkt het me verstandig als niet alleen je broertje hulp krijgt maar ook het gezin waarin hij leeft door middel van coaching of een professioneelk begeleider kun je gesprekken aangaan en deze persoon kan je tips geven en dingen uitptraten ze zijn getraind om gezinssituaties op te lossen door te bemiddelen en door bijv. tips te geven om hoe iedereen met elkaar om hoort te gaan en hoe het dus anders kan vaak zie je dat men op een bepaalde manier communiceert die de ander als onjuist ervaard waardoor niemand zijn doel behaald wat ik nu eigenlijk zou willen weten wat eraan vooraf gegaan is bij het besluit voor een (tijdelijk) tehuis voor onhandelbare kids (als ik het goed begrepen heb)

berberlissous
06-12-2006, 21:59
Yasmina1 mijn moeder zal je vragen verder beantwoorden.. Ze wilt graag meewerken

Yasmina1
06-12-2006, 22:03
Yasmina1 mijn moeder zal je vragen verder beantwoorden.. Ze wilt graag meewerken Prima! Ik heb wel eventjes tijd maar niet de hele avond helaas...anders nu even een beetje en de eerst een andere ker?

Yasmina1
06-12-2006, 23:29
ik kan me heel goed indenken dat jullie behoefte hebben aan privacy....je kunt me dan ook toevoegen op msn...ik ben ongeveer rond 19.30 beschikbaar ....mijn zoon slaapt dan nogmaals: ik kan jullie geen klinkklare oplossing bieden, maar ik kan jullie wel tips geven en begeleiden voor zover dat gaat via internet ondertussen wens ik jullie veel sabr en iman! want voor deze kwestie moet je sterk in je schoenen staan!! inshAllah kan ik jullie helpen

himoe
07-12-2006, 14:01
lijkt me erg moeilijk die situatie waar jij en jouw familie inzitten. ik begrijp dat jullie zelf ook hulp hebben gezocht, therapie etc. in het begin merk je niet echt dat dit werkt, maar na verloop van tijd zal die therapie echt merkbaar zijn. ik heb het gezien bij iemand uit mijn directe omgeving.