Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Heey Meiden..

tetouania101
03-12-2006, 14:09

Ik moet over 3 weken een collage inleveren:rolleyes: Nou moet het gaan ove de politiek want is een leuk en boeiend onderwerp om het over te houden.. Ik zelf d8 eerst aan CDA maar wat moet k dan allemaal opplakken enzoo.. Help mee want k weet et egt niet behalve plaatjes van balkenende dan.(k wil het over cda doen omdat hun de winnaars sijn dese verkiezingen maar als jullie andere dingen weten hoor k eht graag) koesjee Laiila:)

rosa_angelkiz
03-12-2006, 14:15
Ik moet over 3 weken een collage inleveren:rolleyes: Nou moet het gaan ove de politiek want is een leuk en boeiend onderwerp om het over te houden.. Ik zelf d8 eerst aan CDA maar wat moet k dan allemaal opplakken enzoo.. Help mee want k weet et egt niet behalve plaatjes van balkenende dan.(k wil het over cda doen omdat hun de winnaars sijn dese verkiezingen maar als jullie andere dingen weten hoor k eht graag) koesjee Laiila:) je zou ook plaatjes kunnen plakken van hun standpunten..... mijn zusje heeft laatst ook collage gemaakt, zij deed het over zinloos geweld. dat ik ook een hele leuke hoor en veel plaatjes over...

miss_dzjay
03-12-2006, 14:16
Haai haai Leila, Het is misschien handig om met behulp van de site van het cda hun standpunten te bekijken. De standpunten staan op alfabetische volgorde, daar kun je misschien nalopen welke onderwerpen je het meest aanspreken en hoe het cda daarover denkt. Vervolgens kun je op zoek gaan naar plaatjes die bij dat onderwerp passen. Je collage zou dan een beeld kunnen geven over de punten waarom jij bijvoorbeeld op het cda zou stemmen of juist niet... In ieder geval veel succes meid!!! xxx

tetouania101
03-12-2006, 14:30
heey meiden bedankt! k heb er zeker wat aan! iemand nog meer??

miss_dzjay
03-12-2006, 15:19

wat je ook kunt doen, is in het kort de geschiedenis van de partij weergeven. (Tijdbalkje, prominente cda figuren/belangrijke onderwerpen/beslissingen die gemaakt zijn mede dankzij/ondanks de invloed van het cda)

tetouania101
03-12-2006, 19:33
Heey Miss_dzjay dat vind k egt een goed idee maar nou volg ik de politiek niet egt kan je me daarbij helpen?:$ kusjee Lailaa

miss_dzjay
03-12-2006, 20:52
Tuurlijk wil je daar wel bij helpen, helaas ben ik zelf ook niet zo'n expert op dat gebied. Je hebt ook niet bepaald een hele makkelijke partij gekozen, juist omdat het al een vrij 'oude' partij is en verschillende namen heeft gehad. De teksten die ik erover heb gevonden zijn vrij pittig, maar heb ook een filmpje voor je gevonden (opname van het programma "Andere tijden" daardoor kan het wat meer tot leven komen voor je, voordat je in de de teksten gaat duiken....weet je ook een beetje hoe iedereen eruit ziet). Het belangrijkste is dat je een paar dingen (bijvoorbeeld 5) uit de geschiedenis gaat lichten en daar wat meer over probeert te vertellen....anders wordt het veel te veel (ook voor jou). Ik heb maar een klein stukje van de film gezien en ik weet niet hoe oud je bent, maar beschouw het meer als een soort schets van de sfeer binnen de partij vroeger. *weet dat: Het CDA werd officieel op 11 oktober 1980 opgericht als gevolg van een fusie van drie oude christelijke partijen, de Christelijk Historische Unie (CHU), de Anti-Revolutionaire Partij (ARP) en de Katholieke Volkspartij (KVP), die ook wel 'de drie grote confessionele partijen' werden genoemd. Architect van de nieuwe alliantie was Piet Steenkamp. De drie partijen waren echter al sinds 1967 hierover met elkaar in gesprek.* Volgens mij gaat het filmpje daarover.... De link van het filmpje: http://geschiedenis.vpro.nl/programmas/2899536/afleveringen/8544817/ Ook heb ik nog een andere link voor je, daarin staat kort aangegeven wat er in de geschiedenis van het cda is gebeurd. Daar kun je onderwerpen uitkiezen en vervolgens meer informatie daarover zoeken. De link met tekstinfo: http://nl.wikipedia.org/wiki/CDA Het is best een pittig onderwerp, maar je kunt het vast wel!!! Ik hoop dat je zo weer even verder kunt :) XXX

SAMIREETJE
03-12-2006, 20:55
plaatjes van harry potter zijn er genoeg :hihi:

tetouania101
04-12-2006, 19:40
Heey Miss_dzaj Wollah je hebt me egt goed geholpen bednakt meid!! K wilje groene puntjes geven maar hoe doe je dat?:$ Enne...Samireetje k weet hahah XX laiilaa