Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ik weet niet meer wat ik moet doen....

Pagina's : [1] 2 3 4 5

OemDawud
02-12-2006, 11:55

Ja, ook ik ben een lid hier, maar ik wil niet dat iedereen weet dat ik deze problemen heb. Ik ben nu iets meer dan een jaar getrouwd. We woonden de eerste 10 maanden bij mijn schoonouders, wat vreselijk was! Ze haatten mij omdat ik Nederlandse ben en roddelden de hele tijd over me. Ik heb daar ook een aantal ruzies met hen gehad. Tussen mijn man en mij ging het echter goed op dat moment, alhamdoulillah. Nu ik niet meer bij mijn schoonouders woon, ga ik nog steeds bij hen langs. Tot hij er op een gegeven moment genoeg van kreeg dat mijn moeder een vriend had die dus niet mijn mahram is. Mijn man heeft besloten dat hij niet meer bij hen langs zal gaan, omdat hij geen getuige wil zijn van zina. Ik zit hier heel erg mee, want hij belt mijn moeder nooit en hij onderhoudt ook geen verdere banden met haar. Nu wil hij dat ik uiteindelijk ook die stap zet om daar niet meer langs te gaan, omdat ze moeten weten waar ze mee bezig zijn (ze zijn kaafir). Hij wil niet meer dat ik daarheen ga, omdat er geen mahram is. Hij is zowat mijn enige mahram en hij wil niet meer met mij mee. Moet ik mijn moeder op deze manier aan de kant zetten, omdat dat volgens de Islam correct is?

sgatje22
02-12-2006, 12:01
Ik zou mijn moeder....NOOIT maar dan ook NOOIT...in de steek laten.

OemDawud
02-12-2006, 12:02
Dit is ook niet wat ik wil, maar hij vertelt mij dan dat ik mijn man ongehoorzaam ben en dat hij het wil voorkomen omdat het haraam is...

KoezKoez
02-12-2006, 12:06
Ik zou het niet weten (islamitisch), maar ik vind het wel onredelijk van je man dat hij niet met je wilt meegaan om je moeder op te zoeken. Ook al is ze kafira dan moet je nog steeds goed met haar zijn, want zij heeft je tenslotte opgevoed.

Chaimae
02-12-2006, 12:06

Probeer het zo te regelen met je man en je moeder dat je erheen kunt wanneer haar vriend er niet is.

VaniLLa_flavour
02-12-2006, 12:07
Je mag je moeder NOOIT laten vallen. Ook al is ze ongelovig, je moet steeds goed doen voor haar. Als je man haar niet wil bezoeken (wat ik echt heel erg vind) dan moet hij je de toestemming geven om bij haar te gaan. Dat hij niet akkoord is met hun levenswijze gaat niet op. Ze zijn ongelovig, het is hun recht om zo te leven als dat hun keuze is. Blijf volharden en praten met je man want je kan je moeder echt niet laten vallen!

OemDawud
02-12-2006, 12:07
Probeer het zo te regelen met je man en je moeder dat je erheen kunt wanneer haar vriend er niet is. Hij is er constant en ze woont op 200km afstand van mij...

insaan_3aadi
02-12-2006, 12:10
Ja, ook ik ben een lid hier, maar ik wil niet dat iedereen weet dat ik deze problemen heb. Ik ben nu iets meer dan een jaar getrouwd. We woonden de eerste 10 maanden bij mijn schoonouders, wat vreselijk was! Ze haatten mij omdat ik Nederlandse ben en roddelden de hele tijd over me. Ik heb daar ook een aantal ruzies met hen gehad. Tussen mijn man en mij ging het echter goed op dat moment, alhamdoulillah. Nu ik niet meer bij mijn schoonouders woon, ga ik nog steeds bij hen langs. Tot hij er op een gegeven moment genoeg van kreeg dat mijn moeder een vriend had die dus niet mijn mahram is. Mijn man heeft besloten dat hij niet meer bij hen langs zal gaan, omdat hij geen getuige wil zijn van zina. Ik zit hier heel erg mee, want hij belt mijn moeder nooit en hij onderhoudt ook geen verdere banden met haar. Nu wil hij dat ik uiteindelijk ook die stap zet om daar niet meer langs te gaan, omdat ze moeten weten waar ze mee bezig zijn (ze zijn kaafir). Hij wil niet meer dat ik daarheen ga, omdat er geen mahram is. Hij is zowat mijn enige mahram en hij wil niet meer met mij mee. Moet ik mijn moeder op deze manier aan de kant zetten, omdat dat volgens de Islam correct is? Je mag in de Islam geen contact verbreken met je ouders. Ook al zijn ze niet-gelovig. Maar volgens mij is jouw man zo een typisch salafietje (ja sorry hoor) dan kan ik niks anders zegegn dat je ermee moet leren leven want van gedachte zal ie toch niet veranderen. Sommige sahaaba hadden ook koefar-ouders, en zo zijn er vele moslims met ongelovige ouders maar de Profeet saws heeft NOIOT gezegd dat je contact moet verbreken. Je moet wel heel veel je best doen en da3wa doen en doea doen. Veel sterkte meid en ik hoop dat jullie er samen uitkomen. Wasalaam

Chaimae
02-12-2006, 12:14
Hij is er constant en ze woont op 200km afstand van mij... Ja, dat maakt het wat moeilijker..:(

OemDawud
02-12-2006, 12:15
Je mag van de Islam geen contact verbreken met je ouders. Ook al zijn ze niet-gelovig. Maar volgens mij is jouw man zo een typisch salafietje (ja sorry hoor) dan kan ik niks anders zegegn dat je ermee moet leren leven want van gedachte zal ie toch niet veranderen. Sommige sahaaba hadden ook koefar-ouders, en zo zijn er vele moslims met ongelovige ouders maar de Profeet saws heeft NOIOT gezegd dat je contact moet verbreken. Je moet wel heel veel je best doen en da3wa doen en doea doen. Veel sterkte meid en ik hoop dat jullie er samen uitkomen. Wasalaam Barak Allahu fiki oughti. Hetgeen hij tegen mij gezegd heeft, is dat hij niet wil dat ik alleen bij hen langsga, zolang ze niet getrouwd zijn. Maar hij wil niet met mij mee. Mijn moeder heeft het er heel moeilijk mee dat ze mij zo moet missen en ik wil haar niet teleurstellen, maar boven alles wil ik Allah soubhanahou wa ta3ala niet teleurstellen. Mijn man zegt dat ik dit wel zal doen als ik gewoon bij hen langsga. Ik probeer altijd da3wa te doen. Wallahi ik weet echt niet wat ik moet doen:traan1:

insaan_3aadi
02-12-2006, 12:16
Barak Allahu fiki oughti. Hetgeen hij tegen mij gezegd heeft, is dat hij niet wil dat ik alleen bij hen langsga, zolang ze niet getrouwd zijn. Maar hij wil niet met mij mee. Mijn moeder heeft het er heel moeilijk mee dat ze mij zo moet missen en ik wil haar niet teleurstellen, maar boven alles wil ik Allah soubhanahou wa ta3ala niet teleurstellen. Mijn man zegt dat ik dit wel zal doen als ik gewoon bij hen langsga. Ik probeer altijd da3wa te doen. Wallahi ik weet echt niet wat ik moet doen:traan1: Raadpleeg een imaam of geleerde

Moslima22
02-12-2006, 12:18
Salaam zuster, Wat zit je in een lastig pakketje. Zoals meerdere dames hier vertelden zou ik ook NOOIT het contact verbreken met mijn moeder! Probeer toch rustig te praten met je man en maak duidelijk dat zij degene is die jou dit leven heeft geschonken en dat je haar niet links kan laten liggen. Natuurlijk zijn er andere mogelijkheden om contact met je moeder te houden b.v. afspreken wanneer die vriend er niet is, of samen op een andere plek afspreken ed. In dit geval moet je man je ook gewoon "vertrouwen". Heb je vriendinnen met wie je dit soort dingen kunt bespreken? ik denk dat het wel belangrijk voor je is om eens je hart te kunnen luchtten. Krop je gevoelens vooral niet op maar bespreek het. Moge Allah meer dan je houden dan eenieder die van je houdt. Ik zal doe3a voor je doen insa allah :kus: sterkte.

VaniLLa_flavour
02-12-2006, 12:19
Je mag van de Islam geen contact verbreken met je ouders. Ook al zijn ze niet-gelovig. Maar volgens mij is jouw man zo een typisch salafietje (ja sorry hoor) dan kan ik niks anders zegegn dat je ermee moet leren leven want van gedachte zal ie toch niet veranderen. Sommige sahaaba hadden ook koefar-ouders, en zo zijn er vele moslims met ongelovige ouders maar de Profeet saws heeft NOIOT gezegd dat je contact moet verbreken. Je moet wel heel veel je best doen en da3wa doen en doea doen. Veel sterkte meid en ik hoop dat jullie er samen uitkomen. Wasalaam :goedzo:

OemDawud
02-12-2006, 12:19
Raadpleeg een imaam of geleerde Ik heb het al gedaan, maar mijn man blijft koppig (zoals jij al zei).

insaan_3aadi
02-12-2006, 12:20

Ik heb het al gedaan, maar mijn man blijft koppig (zoals jij al zei). dacht ik al...dan moet je er mee leren leven meid hoe hard het ook klinkt. Mag ik vragen wat voor een selefie hij is? Welke moskee?

Pagina's : [1] 2 3 4 5