Bekijk originele versie : Ambulances rijden maandag alleen voor spoedgevallen
En ik maar denken dat ambulances in 99% van de gevallen rijden omdat er spoed bij is.
Gelukkig rijden ze morgen weer normaal
Ambulances rijden maandag alleen voor spoedgevallen
Uitgegeven: 27 juli 2003 16:24
DEN HAAG - De particuliere ambulances zullen maandag alleen bij spoedeisende gevallen uitrukken. Dat is het gevolg van acties van het personeel voor een betere regeling voor vervroegd pensioen.
Vanaf maandag rijden de ambulancemedewerkers alleen volgens zondagsdienst. Zo zullen ze niet aanwezig zijn bij evenementen, vervoeren ze geen mensen van het ziekenhuis naar huis en werken ze niet over. Ritformulieren leveren ze niet in, waardoor bedrijven het vervoer niet kunnen declareren.
Het conflict draait om de vervroegde pensionering van het ambulancepersoneel. Bij de particuliere bedrijven houdt de loopbaan op bij 59 jaar. Collega's van de overheidsambulances mogen vier jaar eerder stoppen met werken. De bonden stellen nu als compromis voor om de grens bij 57 jaar te leggen. In een keer verlagen naar 55 jaar is te duur.
Aanpassingen
Volgens vakbonden FNV Bondgenoten en CNV Bedrijvenbond willen de werkgevers al maanden niet praten over aanpassingen, terwijl eind 2002 is afgesproken dat de verschillen tussen beide ambulancediensten moeten verdwijnen.
De bonden hadden werkgeversvereniging AZN tot maandagochtend 06:30 uur te tijd gegeven om te reageren. Vrijdag liet die echter al weten niet in te gaan op de eisen van de werknemers.
Om de eisen kracht bij te zetten trekt het ambulancepersoneel maandag aan het begin van de middag op naar het kantoor van AZN in Zwolle en dat van ambulancebedrijf Het Witte Kruis in Den Haag.
Ben trouwens van mening dat ambulance personeel op hun 55 jaar wel mogen stoppen. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat mensen dat werk langer dan 10 jar kunnen doen
Vergeet niet dat ambulances ook heel veel taxiritjes doen.
Als een patient bijvoorbeeld naar een ander ziekenhuis moet voor een onderzoek, dan gebeurt dat per ambulance.
En als bjvoorbeeld een oud vrouwtje met haar fiets valt, en en been breekt, dan gaat ze ook per ambu, terwijl ik dat niet echt een spoedgeval vind.
Maar goed, hopelijk rijden ze morgen inderdaad weer normaal...
Origineel gepost door redcat
Vergeet niet dat ambulances ook heel veel taxiritjes doen.
Als een patient bijvoorbeeld naar een ander ziekenhuis moet voor een onderzoek, dan gebeurt dat per ambulance.
En als bjvoorbeeld een oud vrouwtje met haar fiets valt, en en been breekt, dan gaat ze ook per ambu, terwijl ik dat niet echt een spoedgeval vind.
Maar goed, hopelijk rijden ze morgen inderdaad weer normaal...
Maar als iemand van ziekenhuis A naar B moet en heeft tijdens de rit bewaking of zorg nodig, dan noem ik dat spoed.
En als een oud vrouwtje met een gebroken been op straat ligt dan hoop ik toch niet dat ze door een taxi chaufeur opgeraapt wordt. Een gebroken been heeft toch ook goede zorg nodig, zelf als het been van een oud vrouwtje is.
Okee, dan doen we even de volgende situatie...
Je hebt 1 ambu. Er komen twee meldingen binnen, een van een vrouwtje dat gepleurd is met de fiets en een gebroken been, en eentje van een man met een hartaanval.
Ik noem dan de hartaabval spoed, en niet het gebroken been, want hoe vervelend ook, meestal ga je daar niet dood aan....
Spoed associeer ik meer met levensbedreigende situaties, zwaailichten en sirene...
Right, er zijn inderdaad genoeg zaken die meer levenbedreigend zijn dan een gebroken been. Wat dacht je van prikken op marokko.nl :hihi:
Goed genoeg voor 2 ambu's soms.......
: )
Origineel gepost door HeyoanTX
Waar ik van gehoord heb is dat ze onnodige ritjes maken , een ambulance is en zou geen taxi functie moeten hebben.
Voor sommige ritjes zou een ambu eigenlijk ook niet hoeven.
Het komt omdat ziekenhuizen verantwoordelijk zijn voor hun patienten, zouden ze die bij wijze van met de taxi naar een ander ziekenhuis sturen voor een onderzoek, en er gaat wel iets mis, dan is het ziekenhuis aansprakelijk.
Om dit soort situaties te voorkomen, zal een patient dus altijd vervoerd worden met een ambulance, waar kundig personeel aan boord is om in te grijpen als er wel iets mis gaat.
Origineel gepost door redcat
Voor sommige ritjes zou een ambu eigenlijk ook niet hoeven.
Het komt omdat ziekenhuizen verantwoordelijk zijn voor hun patienten, zouden ze die bij wijze van met de taxi naar een ander ziekenhuis sturen voor een onderzoek, en er gaat wel iets mis, dan is het ziekenhuis aansprakelijk.
Om dit soort situaties te voorkomen, zal een patient dus altijd vervoerd worden met een ambulance, waar kundig personeel aan boord is om in te grijpen als er wel iets mis gaat.
Maar je hebt toch ook gewone 'zorgtaxi's', je weet wel burgerauto's met chauffeur.
Origineel gepost door rnaj
Maar je hebt toch ook gewone 'zorgtaxi's', je weet wel burgerauto's met chauffeur.
Heeft die chauffeur dan ook medische kwalificaties?
Volgens mij niet, die lui rijden volgens mij patienten van radiotherapie, 16- en 80+ heen en weer. Meer met de gedachte patient moet naar het ziekenhuis maar is niet in staat of te ziek om zichzelf te verplaatsen. Bij ons in de straat wordt vaak een jong meisje opgehaald, kan zelf niet rijden ....
Origineel gepost door rnaj
Volgens mij niet, die lui rijden volgens mij patienten van radiotherapie, 16- en 80+ heen en weer. Meer met de gedachte patient moet naar het ziekenhuis maar is niet in staat of te ziek om zichzelf te verplaatsen. Bij ons in de straat wordt vaak een jong meisje opgehaald, kan zelf niet rijden ....
O dat. Maar dan is de patient niet opgenomen in het ziekenhuis.....
Als dat wel het geval is, is het ziekenhuis verantwoordelijk voor zijn patienten,en worden ze volgens mij dus alleen per ambu vervoerd.
Zou kunnen, en ze hebben ook gelijk.
Men kan hier wel net doen of het raar is, maar ik weer zeker dat 75% van de mensen anders piept wanneer hun of hun familie iets overkomt als ze vervoert worden naar een ander ziekenhuis zonder dat daar de benodigde medische zorg aanwezig is.
dat wordt dan weer een schadeclaim aan de broekspijpen van het ziekenhuis. Helaas zo werkt het tegenwoordig, maar we moeten natuurlijk wel blijven klagen dat het allemaal zo duur is. we blijven hollanders.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.