Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Aantal SOA's in Marokko hoger dan Nederland

Pagina's : [1] 2 3

SOCIALSKILLED
01-12-2006, 12:02

Waarom denk je dat in bijna heel Afrika aids een heel groot probleem is, en dat Noord-Afrika (waar de islam heerst) zelfs een lager aids-cijfer heeft dan het ontwikkelde westen. Is niet waar hoor, onderbouw dat maar eens met cijfers. In Marokko hebben bijna 400.000 mensen jaarlijks een SOA. Op dit moment schatten ze dat er tussen de 16.000 en de 20.000 personen HIV positief zijn. In 2080 gevallen zijn geregistreerd bron: http://www.alcsmaroc.org/article.php3?id_article=88 In Nederland lopen per jaar maar < 60.000 mensen een SOA op. bron: http://www.rivm.nl/infectieziektenbulletin/bul1704/ber_toename.html Tevens schatten ze 24.000 mensen met besmetting waarvan over de 10.000 geregistreerd staan. bron: http://www.rivm.nl/persberichten/2005/toenamesoahiv.jsp Neem wel in acht dat onze GGD iets meer ordelijk te werk gaat als die van Marokko, waarbij iemand die geregistreerd HIV positief is, word gevraagd met wie hij sexuele relaties heeft gehad, zodat de GGD hen anoniem kan benaderen en hen kan testen. Dus dat de Islamtische normen en waarden helpen bij het bestrijden van SOA's durf ik te betwisten. Vandaar openheid en dat ik deze artikel heb geschreven: Marokkanen zijn net als dieren http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1213065 Characteristics of the Epidemic in Morocco About 70% of HIV cases are spread through heterosexual transmission, a high percentage when compared to the 600,000 new STI (sexually transmitted infections) cases believed to occur in Morocco each year. Clearly, this figure requires a close look at the cultural and social environment surrounding AIDS if issues relating to sexuality and STIs are to be discussed. The epidemic in Morocco increasingly tends to affect women; the proportion of women with HIV/AIDS compared to men rose from 16% in 1990 to 38% in 2000. This will worsen the situation of many women, given their already limited decision-making ability and lack of access to services and care. bron: http://www.un-ngls.org/documents/publications.en/voices.africa/number10/4moussaoui.htm Voor meeste andere landen zie: http://www.aidsinfonet.org/factsheet_detail.php?fsnumber=999

SOCIALSKILLED
01-12-2006, 12:16
:eek: Ik was ook verrast, kennelijk weten ze daar wel van aanpakken :D

magrabia84
01-12-2006, 14:10
Als je in marokko woont, hoeft het niet te betekenen dat je moslim bent. of als een moslim gedraagd. Het is jammer dat veel moslims niet maagd blijven tot hun huwelijk... aangezien dit ook een heel goed middel is tegen deze verschrikkelijke ziekte AIDS...

SOCIALSKILLED
01-12-2006, 14:21
Als je in marokko woont, hoeft het niet te betekenen dat je moslim bent. of als een moslim gedraagd. Het is jammer dat veel moslims niet maagd blijven tot hun huwelijk... aangezien dit ook een heel goed middel is tegen deze verschrikkelijke ziekte AIDS... Aids hoef je niet bang voor te zijn is tegenwoordig chronisch. Maar er zijn een paar honderd ziektes die middels speeksel overdraagbaar zijn en een paar daarvan die slopen je letterlijk van binnen uit. Om die op te lopen hoef je niet eens fysiek contact te hebben, wc bril, glas, of als ze spreken met consumptie is voldoende.

LimburgseB
01-12-2006, 14:41

:wow: Ik kon het niet geloven, maar als er cijfers en ect bij staan dan moet het wel waar zijn

SOCIALSKILLED
01-12-2006, 21:02
:wow: Ik kon het niet geloven, maar als er cijfers en ect bij staan dan moet het wel waar zijn Dat is het mooie aan bronnen.

Pinjo
02-12-2006, 16:43
Als je in marokko woont, hoeft het niet te betekenen dat je moslim bent. of als een moslim gedraagd. Het is jammer dat veel moslims niet maagd blijven tot hun huwelijk... aangezien dit ook een heel goed middel is tegen deze verschrikkelijke ziekte AIDS... Het zou inderdaad prima werken, mits de populatie nog niet besmet is. Maar in de realiteit is het als enig middel niet voldoende. Voor veel mensen duurt seks na het huwelijk te lang. Die zul je toch echt aan de condooms moeten zien te krijgen.

Pinjo
02-12-2006, 16:46
Aids hoef je niet bang voor te zijn is tegenwoordig chronisch. Maar er zijn een paar honderd ziektes die middels speeksel overdraagbaar zijn en een paar daarvan die slopen je letterlijk van binnen uit. Om die op te lopen hoef je niet eens fysiek contact te hebben, wc bril, glas, of als ze spreken met consumptie is voldoende. Dat zijn ziektes als ebola en dergelijke. Die zijn heel erg besmettelijk, maar verspreiden zich toch niet snel. Dit komt doordat de drager te snel doodgaat. Deze virussen zijn nog niet genoeg aangepast om succesvol te zijn. Daarvoor moet de incubatie tijd langer worden of de ziekte minder dodelijk. Aids is nog steeds naar. Het is chronisch, omdat je vijf keer per dag medicijnen met zware bijwerkingen moet slikken. Lijkt me alsnog geen feest.

SOCIALSKILLED
02-12-2006, 17:17
Dat zijn ziektes als ebola en dergelijke. Die zijn heel erg besmettelijk, maar verspreiden zich toch niet snel. Dit komt doordat de drager te snel doodgaat. Deze virussen zijn nog niet genoeg aangepast om succesvol te zijn. Daarvoor moet de incubatie tijd langer worden of de ziekte minder dodelijk. Aids is nog steeds naar. Het is chronisch, omdat je vijf keer per dag medicijnen met zware bijwerkingen moet slikken. Lijkt me alsnog geen feest. Maar het nadeel van virussen zijn dat ze kunnen muteren, zodra mensen ziektes als EBOLA gaan proberen te bestrijden, krijg je een andere type, zolang incubatie tijd van EBOLA kort is en de ziekte zich verspreid in dun bevolkte gebieden gedijen momenteel, die geen onderdeel uitmaken van internationale infrastructuren is het probleem te overzien. Maar de eeste beste EBOLA dragen die op Schiphol aan komt, zal er voor zorgen dat in de regio Amsterdam als ook op vele andere gebieden rondom luchthaven vele zieken en doden zullen voortbrengen. Het is ook erg vreemd dat men zoveel geld/tijd en energie steekt in "terrorisme" terwijl er een echt reeël gevaar bestaat vanuit de natuur waar men momenteen niet op controleert. Je moet maar eens in een vliegtuig stappen met iemand die griep heeft, aangezien de lucht word recycled, kom je vrijwel altijd met griep het vliegtuig uit.

Pinjo
02-12-2006, 17:27
Het is ook erg vreemd dat men zoveel geld/tijd en energie steekt in "terrorisme" terwijl er een echt reëel gevaar bestaat vanuit de natuur waar men momenteel niet op controleert. Zonder sarcasme. Wat mij betreft zou men zijn geld bijvoorbeeld beter in verkeersveiligheid kunnen stoppen. De kans dat ik daaraan dood ga, is vele malen groter dan de kans dat ik eerder aan mijn einde kom door terrorisme. Mensen kijken nu eenmaal graag naar de intentie, het verkeer en de natuur hebben geen intentie. Ze doen het niet om te doden. Een terrorist wel. Natuurlijk moet je ook geen Laizes-Faire houding aan gaan nemen. Dan komen er misschien wel meer. Maar een beetje prioriteiten stellen mag wel en die liggen niet bij gebeurtenissen met de minste doden. Grappig genoeg.

SOCIALSKILLED
02-12-2006, 17:37
Zonder sarcasme. Wat mij betreft zou men zijn geld bijvoorbeeld beter in verkeersveiligheid kunnen stoppen. De kans dat ik daaraan dood ga, is vele malen groter dan de kans dat ik eerder aan mijn einde kom door terrorisme. Er vallen niet zoveel verkeersdoden in Nederland. Ik heb eens uitgerekend aan de hand van de aanslagen in Madrid en Londen, hoe groot de kans is dat je in Nederland sterft door een aanslag. Hieruit bleek dat de kans dat je eerst doodgeslagen en daarna doorgereden wordt groter is. Mensen kijken nu eenmaal graag naar de intentie, het verkeer en de natuur hebben geen intentie. Ze doen het niet om te doden. Een terrorist wel. Natuurlijk moet je ook geen Laizes-Faire houding aan gaan nemen. Dan komen er misschien wel meer. Maar een beetje prioriteiten stellen mag wel en die liggen niet bij gebeurtenissen met de minste doden. Grappig genoeg. Verkeer deelnemer zijn is een keuze, onderdeel uit maken van natuur niet. Overigens kiest overheid haar prioriteit op basis wat haar eigen machtbasis zal doen vergroten. Zie hier onder een andere posting omtrent dit specifieke onderwerp: http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1203348

Pinjo
02-12-2006, 17:51
Verkeer deelnemer zijn is een keuze, onderdeel uit maken van natuur niet. Dat is niet helemaal waar. Als voetganger ben ik ook verkeersdeelnemer en ik moet toch af en toe mijn boodschappen doen. Maar goed, de natuur kun je op geen enkele wijze ontwijken. Overigens kiest overheid haar prioriteit op basis wat haar eigen machtsbasis zal doen vergroten. Zonder in paranoia proberen te vallen. Elke overheid is uit op macht of ze democratisch zijn of niet. Ik heb soms weleens het idee, dat de overheid zaken als normen en waarden verval, terrorisme, vergrijzing en dergelijke gebruikt om haar positie te verstevigen. Zo zijn er nieuwe discussies gestart over de doodstraf -het recht om te doden-, marteling -het recht om te straffen zonder proces-, het inwisselen van vrijheid voor veiligheid -het recht om de burger te volgen-. En dan die roep om het centraliseren en koppelen van informatie, zoals dat mooie DigiD. Dat mensen het allemaal maar slikken. Ik zou niemand vertrouwen met zoveel macht over me. De overheid is in ieder geval niet mijn vriend, dat moge duidelijk zijn. Het is ook naïef om dat te denken. Beetje offtopic. Europa is nog veel onduidelijker. Is dat helemaal democratisch? Ik krijg er weinig hoogte van. Ik moet me er ook meer in verdiepen nog. Maar helemaal gelukkig ben ik er niet mee. Dat betekent een hoop meer macht op een punt verder verwijdert van ons.Zij iemand niet ooit eens: "Corruptie is omgekeerd evenredig aan de afstand."

SOCIALSKILLED
02-12-2006, 18:00
Dat is niet helemaal waar. Als voetganger ben ik ook verkeersdeelnemer en ik moet toch af en toe mijn boodschappen doen. Maar goed, de natuur kun je op geen enkele wijze ontwijken. Je hoeft geen boodschappen te doen. Maar in een samenleving zoals die van ons ontkom je er niet aan. Terwijl ergens in de bergen van Ketama, de kans dat je aangereden wordt gewoon uit te sluiten is. Zonder in paranoia proberen te vallen. Elke overheid is uit op macht of ze democratisch zijn of niet. Ik heb soms weleens het idee, dat de overheid zaken als normen en waarden verval, terrorisme, vergrijzing en dergelijke gebruikt om haar positie te verstevigen. Zo zijn er nieuwe discussies gestart over de doodstraf -het recht om te doden-, marteling -het recht om te straffen zonder proces-, het inwisselen van vrijheid voor veiligheid -het recht om de burger te volgen-. En dan die roep om het centraliseren en koppelen van informatie, zoals dat mooie DigiD. Door te centraliseren vergroot je de greep op de massa. De overheid bestaat uit arrogante mensen die alleen tijdens verkiezingen acteren dat ze er voor ons zijn. Terwijl in werkelijkheid in een ECHTE democratie alles er voor de volk is, dus ook de overheid en haar politici. Als je dan vandaag leest wat de houding van Balkende is, dan heb ik zoiets, dat het niet aan hun is om daar over te oordelen, omdat de mensen juist door de verkiezingen een meerderheid heeft gegeven voor (in mijn optiek) slechte ideeën zoals 26.000 mensen een verblijfsvergunning te geven. Maar het geeft geen recht aan een individu of de minderheid om een dergelijk besluit in twijfel te mogen trekken, laatstaan te mogen frustreren, wat er nu dus gaat gebeuren. Dat mensen het allemaal maar slikken. Ik zou niemand vertrouwen met zoveel macht over me. De overheid is in ieder geval niet mijn vriend, dat moge duidelijk zijn. Het is ook naïef om dat te denken. Beetje offtopic. Europa is nog veel onduidelijker. Is dat helemaal democratisch? Ik krijg er weinig hoogte van. Ik moet me er ook meer in verdiepen nog. Maar helemaal gelukkig ben ik er niet mee. Dat betekent een hoop meer macht op een punt verder verwijdert van ons.Zij iemand niet ooit eens: "Corruptie is omgekeerd evenredig aan de afstand." De landen die niet in Europa zitten groeien economisch harder, zeker indien ze hun eigen munt hebben. Denemarken en Engeland hebben beiden hun eigen munt en hebben in de afgelopen paar jaar vele Nederlandse ondernemingen opgekocht. Dat ze in Den Haag durven te roepen dat wij een logisitiek land zijn, is belachelijk want alle grote logistieke bedrijven zijn niet meer in Nederlandse handen. Overigens zitten in EU parlement mensen die nog uitgekookter zijn dan hier, ze verdienen beter, hoeven er nog minder voor te doen etc..etc..

Feminist
02-12-2006, 18:23
Eigenlijk is er absoluut niets nieuws of opvallends aan deze cijfer. Het enige dat opvallend is dat de Marokkaanse gemeenschap hier weinig weet van heeft. Om te kunnen weten of het aantal mensen die in Marokko een SOA oploopt hoger is dan in Nederland zou je een rekensommetje moeten maken en kijken naar percentages. Hoewel men het zich niet wil beseffen is en blijft Marokko het land van de prostitutie. De Marokkaanse regering weigert dit bespreekbaar te maken terwijl het een van Marokko's meest prangende problemen zou moeten zijn. Zeker als je kijkt naar het islamitische karakter van dit land. De prostitutie in Marokko heeft te maken met armoede en wordt gedoogd door de Marokkaanse overheid. Met name in Agadir is het aantal Aids-patienten het hoogst. Dit wordt actief verzwegen en onder het tapijt geschoven. Dit is niet verwonderlijk als je weet dat toeristen voor de seks naar Marokko afreizen. Omdat prostitutie zo onbespreekbaar is krijgen SOA's volop de kans zich te verspreiden. Het wordt tijd dat er taboe's doorbroken worden in Marokko. De Islam mag geen drempel zijn om problemen aan de kaak te stellen.

sks__boy
02-12-2006, 23:34

Eigenlijk is er absoluut niets nieuws of opvallends aan deze cijfer. Het enige dat opvallend is dat de Marokkaanse gemeenschap hier weinig weet van heeft. Om te kunnen weten of het aantal mensen die in Marokko een SOA oploopt hoger is dan in Nederland zou je een rekensommetje moeten maken en kijken naar percentages. Hoewel men het zich niet wil beseffen is en blijft Marokko het land van de prostitutie. De Marokkaanse regering weigert dit bespreekbaar te maken terwijl het een van Marokko's meest prangende problemen zou moeten zijn. Zeker als je kijkt naar het islamitische karakter van dit land. De prostitutie in Marokko heeft te maken met armoede en wordt gedoogd door de Marokkaanse overheid. Met name in Agadir is het aantal Aids-patienten het hoogst. Dit wordt actief verzwegen en onder het tapijt geschoven. Dit is niet verwonderlijk als je weet dat toeristen voor de seks naar Marokko afreizen. Omdat prostitutie zo onbespreekbaar is krijgen SOA's volop de kans zich te verspreiden. Het wordt tijd dat er taboe's doorbroken worden in Marokko. De Islam mag geen drempel zijn om problemen aan de kaak te stellen. bespreekbaar maken is onzin. je moet de economie van het land verbeteren dan verdweend prostitutie van zelf wel. wie weet word marokko amsterdam van afrika ahahah

Pagina's : [1] 2 3