Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Je Ouders Accepteren Hem Niet, Wat Nu?

Pagina's : [1] 2

Cina
03-07-2002, 16:31

Stel: Je hebt al een paar jaar verkering met een ontzettend lieve jongen en je weet zeker dat hij de ware voor je is. Op een dag komt hij bij je ouders om je hand vragen en je ouders weigeren jou met hem te trouwen...dit niet omdat ze hem persoonlijk niets voor je vinden, maar uit principiele redenen (andere stam of zo...). Wat doe jij? Voor wie kies jij? 

pannenkoek
03-07-2002, 16:36
hoi cina, alles goed. nou ik heb al gestemd hoor. ik zou duidelijk voor mijn ouders kiezen, omdat ik weet dat ze dat nie zo snel zouden doen, maar als ze het toch zouden weigeren dan zullen ze daar zeker wel een reden voor moeten hebben. je hebt maar 1 vader en 1 moeder, vriendjes of vriendinnetjes zijn er zat.

tangia19
03-07-2002, 16:37
ik zou dooooorr zuren en nooit opgeven en maar zuren desnoods zeg ik tegen hen als ik niet met hem ga trouwen dan trouw ik nooiiiiiiittt...en ik weet zeker dat ze dan toch toestemmen al deurd het 5 jaar kan me dan niks schelen want uiteindelijk kom je bij hem terecht...

pannenkoek
03-07-2002, 16:42
stel dat als ik een meisje d'r hand kom vragen, en die ouders accepteren mij nie, of mogen mij nie, dan kan ik toch nie verder gaan. ik wil wel schoonouders hebben waar ik goed mee kan opschieten, dan schoonouders waarmee ik alleen maar troubble heb.

angeleyes
03-07-2002, 16:44

Ik heb een paar jaar geleden zoiets meegemaakt. alleen waren het niet mijn ouders die niet wilde, maar zijn ouders. Toen hij zijn ouders vertelde dat hij mij de hand wilde komen vragen was het geen probleem. Maar toen ze eenmaal bij ons waren geweest en ontdekte dat mijn moeder Nederlandse is, hebben die mensen afgehaakt. Mijn "vriend" wilde niet zonder toestemming met me trouwen, met als gevolg dat onze relatie verbroken is en dat mijn "ex-vriend" niet met een ander wilt trouwen, en nog steeds wilt wachten op toestemming van zijn ouders. Ik heb besloten om niet op hem te wachten, want dan kan ik denk ik nog heel lang wachten. Maar diep in mijn hart hou ik nog steeds van hem en hij ook nog steeds van mij. Maar voor ons is dit een onmogelijke liefde.

Cina
03-07-2002, 16:47
Origineel gepost door pannenkoek stel dat als ik een meisje d'r hand kom vragen, en die ouders accepteren mij nie, of mogen mij nie, dan kan ik toch nie verder gaan. ik wil wel schoonouders hebben waar ik goed mee kan opschieten, dan schoonouders waarmee ik alleen maar troubble heb. Hai Pannekoek! (ik heb jou gisterenochtend ontbeten :D) Ja, dat is waar, maar wat als dat meisje echt het enige meisje waar jij verder mee wilt. Ten slotte trouw je met HAAR en niet met haar ouders, toch?

fikriaatje
03-07-2002, 16:47
Salaam, Dit is een vraag die ik een tijdje geleden ook had gesteld,omdat mijn vriend dus geen Marokaan is . Ik zou er met mijn ouders over praten en als je ouders echt van je houden(en dat doen ze zeker) dan zullen ze je keuze wel accepteren ,want je ouders willen je echt alleen gelukkig zien.

pannenkoek
03-07-2002, 17:02
Origineel gepost door cina Hai Pannekoek! (ik heb jou gisterenochtend ontbeten :D) Ja, dat is waar, maar wat als dat meisje echt het enige meisje waar jij verder mee wilt. Ten slotte trouw je met HAAR en niet met haar ouders, toch? jaahhh............toen ik vanochtend opstond mistte ik al een stukje van mezelf, maar als jij het hebt gegeten is het wel OK ;) nou ik kan je eigenlijk eerlijk gezegd niks zeggen, omdat mijn ouders tegenover mij nie zo moeilijk zijn, maar een ding weet ik wel zeker, en dat is dat als ik inshallah later wil trouwen, echter toestemming en goedkeuring van mijn ouders nodig heb. maar ik weet echt nie hoe ik me zou voellen als ik al heel lang met een meisje ga, en ik echt met haar zou willen trouwen, maar mijn ouders werken tegen. MOEILIJK.......MOEILIJK.........pannenkoek weet het ff nie meer. :confused: p.s. by the way..............hoe heb ik eigenlijk gesmaakt ??

Cina
03-07-2002, 17:04
Origineel gepost door pannenkoek   p.s. by the way..............hoe heb ik eigenlijk gesmaakt ??   Beetje flauw...ik was de zout vergeten! :D

SweetRose
03-07-2002, 18:28
Origineel gepost door pannenkoek hoi cina, alles goed. nou ik heb al gestemd hoor. ik zou duidelijk voor mijn ouders kiezen, omdat ik weet dat ze dat nie zo snel zouden doen, maar als ze het toch zouden weigeren dan zullen ze daar zeker wel een reden voor moeten hebben. je hebt maar 1 vader en 1 moeder, vriendjes of vriendinnetjes zijn er zat. Dat denk ik nou ook hoor...juist hetzelfde...je hebt maar 1 biologische vader en 1 biologische moeder...oké je kan van iemand zielsveel houden en je ouders dat die er tegen zijn...Nou ja...eigenlijk zou ik het niet weten...ik hoop alleen dat het bij mij noooooooooit gebeurd...want ik weet niet of ik het aankan... xxx

ChebaB
03-07-2002, 18:38
Ik zou echt niet weten wat ik zou doen. Één ding weet ik wel, en dat is dat ik zeker GEK zou worden als mijn ouders zoiets zouden doen. Maar ik maak me er eerlijk gezegd niet druk om, want ik weet dat mijn ouders niks gaan zeggen als ik met hem wil trouwen, of ze hem nou moegn of niet. Misschien dat ze er iets van zouden zeggen, maar verbieden doen ze niet. -xxx- :zwaai:

blo
03-07-2002, 19:34
Ik zit ongeveer in die situatie. Want mijn boers en zussen zij allemaal met dichte familie getrouwd en die ook afstamt van onze stam. En ik kom ook uit nador. Maar mijn vriend komt uit Al Houceima en ook uit ee andere stam. Dus mijn ouders zijn gewned om hun kinderen weg te geven aan iemand uit de familie of iemand die van onze stam afstamt. Maar ik zal er echt alles voor doen om met hem te kunnen trouwen, insallah.

blijfjezelf
03-07-2002, 19:57
Origineel gepost door pannenkoek hoi cina, alles goed. nou ik heb al gestemd hoor. ik zou duidelijk voor mijn ouders kiezen, omdat ik weet dat ze dat nie zo snel zouden doen, maar als ze het toch zouden weigeren dan zullen ze daar zeker wel een reden voor moeten hebben. je hebt maar 1 vader en 1 moeder, vriendjes of vriendinnetjes zijn er zat. normaal gesproken zou iedereen zo moeten reageren, maar helaas alles in deze wereld heeft twee kanten ( of meer ) en zo ook je ouders. Als je ouders alles voor je over hebben en met een reden komen waarvan jij diep in je hart weet dat het een goede reden is dan zou ik afhaken. Maar als je ouders hun hele leven nooit iets met jou hebben besproken en nooit je mening vragen over bepaalde dingen, ja hoe ver moet je dan gaan. Stel je ouders komen met een reden ja zijn familie is slecht of zijn zussen zijn sletjes.....maar het is niet persoonlijk hoor ( want hem willen ze niet eens leren kennen) terwijl jij weet dat hij een goede jongen is, iemand die je nooit zou slaan, die altijd voor je klaar staat en die vindt dat jij zijn hele wereld bent, zijn koningin etc. etc. Iemand waar je al een tijdje meegaat ( terwijl je moeder het weet ) en wanneer je serieus wilt trouwen willen ze ( je ouders) niet meer. dan blijft er een ding over. KIEZEN VOOR MIJN LEVEN, EN MIJN LEVEN BETEKENT MIJN KEUZES. P.s zoals iemand al zei als je ouders echt van je houden zullen ze nooit iets weigeren , ze zullen je goed adviseren en je gang laten gaan. Uiteindelijk is het in dit leven vallen en staan. En als je ouders echt van je houden zullen ze er voor je zijn als het toch niet goed gaat. EEN BLIJVENDE SCHOUDER OM OP TE HUILEN. veel succes en ik weet dat je de juiste keuze zal maken.

moidiana
03-07-2002, 22:02
ik kies duidelijk voor mn vriend..... ik hou zielsveel van mn ouders hoor, daar niet van. maar mijn ouders gaan het zoieso niet eens zijn met de keuze van een man voor mij...

Pebbles
04-07-2002, 10:01

Origineel gepost door cina Stel: Je hebt al een paar jaar verkering met een ontzettend lieve jongen en je weet zeker dat hij de ware voor je is. Op een dag komt hij bij je ouders om je hand vragen en je ouders weigeren jou met hem te trouwen...dit niet omdat ze hem persoonlijk niets voor je vinden, maar uit principiele redenen (andere stam of zo...). Wat doe jij? Voor wie kies jij?  Haha, die cina, Klinkt als typisch iets voor onze woonplaats......... ;) ;) ;)

Pagina's : [1] 2