Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : welke dames wonen in het buitenland

Pagina's : [1] 2

ZA3TAR
30-11-2006, 13:36

en zijn speciaal terug gegaan naar Nederland voor een rijbewijs.. want ik krijg net een email van het cbr met het volgende mededeling Om in Nederland een rijbewijs te mogen halen moet je ingeschreven staan in Nederland, volgens onze wetgeving mag je dan ook niet in Duitsland staan ingeschreven. Je kan vanaf het moment van inschrijving (let op geen postadres maar woonadres) met het lessen beginnen en de examens afleggen. MAAR omdat je je vestigd in Nederland moet je rekening houden met de 186 dagen regeling. Deze houdt in dat je vanaf het moment van inschrijving in een Nederlandse gemeente geen recht hebt op b.v. een rijbewijs gedurende de eerste 6 maanden. Dat wil zeggen dat je na deze 6 maanden te zijn ingeschreven via de gemeente een rijbewijs kan aanvragen. Je kan dus wel eerder het theorie en praktijk examen afleggen (verklaringen zijn 6 maanden geldig, dus deze overlappen altijd de 186 regeling) alleen krijg je pas een rijbewijs na ten minste 6 maanden in een Nederlandse gemeente ingeschreven te zijn. wie heeft dit ook meegemaakt en hoe heb je het opgelost:(

ZA3TAR
30-11-2006, 13:41
waneer komt nadine26 terug :huil:

schatje26
30-11-2006, 14:17
Waarom ga je niet in Frankrijk je rijlessen nemen en daar je rijbewijs halen?

saadia267
30-11-2006, 14:29
Meid waarom haal je je rijbewijs gewoon niet in Frankrijk? Is er een reden dat je deze niet in Frankrijk wilt halen? groetjes

ZA3TAR
30-11-2006, 16:55

om mijn rijbewijs in Frankrijk te halen moet je de Franse taal 100% onder de knie hebben helaas ben ik nog niet zo ver, en theorie is in het nederlands al zo moeilijk laatstaan in het Frans.. ik heb begrepen dat ik dan in nederland 6 maanden ingeschreven moet staan, als ik mijn rijbewijs heb gehaald dan mag ik m pas ophalen na 6maanden

saadia267
01-12-2006, 13:15
hmm eerlijk gezegd heb ik de indruk dat juist de theorie en praktijk examen veel moeilijker is in Nederland dan Frankrijk. Ik heb hem zelf in Nederland gehaald. en in nederland is het volgens mij ook veel duurder. Als je basis frans beheerst dan lukt het echt wel hoor. Il te faut just un peu du courage!

ZA3TAR
01-12-2006, 13:21
hmm eerlijk gezegd heb ik de indruk dat juist de theorie en praktijk examen veel moeilijker is in Nederland dan Frankrijk. Ik heb hem zelf in Nederland gehaald. en in nederland is het volgens mij ook veel duurder. Als je basis frans beheerst dan lukt het echt wel hoor. Il te faut just un peu du courage! geloof mij ik ben een keer in de zaal geweest voor code/theorie en het is echt moeilijk ik wil mijn theorie afleggen in de taal die ik heers en dat is nederlands, mijn man zegt ook dat het me gaat lukken maar ik heb gewoon geen zin om er jaren aan te werken

trisinti
01-12-2006, 13:23
nee meid het zit er niet in:D helaas 6 maanden wachten

saadia267
01-12-2006, 13:34
Maar miss france, dat betekent dus dat als je je weer inschrijft in nederland en dat je gaat lessen., je niet weet hoelang het gaat duren. Wie geeft je de garantie dat je je theorie en rijbewijs examen in bijv. in 1 jaar kunt halen. Wat ik jou wel wens hoor, maar ik ken genoeg mensen die in Nederland geboren en getogen zijn en die heel vaak zijn gezakt. en Ik ken mensen die pas in Nederland zijn komen wonen, en hun rijbewijs en theorie snel hebben gehaald. Oefen eerst goed thuis en of met je man. Totdat je alle termen kent. Want hoe gaat je dat oplossen wil je iedere keer heen en weer gaan of wil je een spoedcursus gaan volgen?

trisinti
01-12-2006, 13:37
Maar miss france, dat betekent dus dat als je je weer inschrijft in nederland en dat je gaat lessen., je niet weet hoelang het gaat duren. Wie geeft je de garantie dat je je theorie en rijbewijs examen in bijv. in 1 jaar kunt halen. Wat ik jou wel wens hoor, maar ik ken genoeg mensen die in Nederland geboren en getogen zijn en die heel vaak zijn gezakt. en Ik ken mensen die pas in Nederland zijn komen wonen, en hun rijbewijs en theorie snel hebben gehaald. Oefen eerst goed thuis en of met je man. Totdat je alle termen kent. Want hoe gaat je dat oplossen wil je iedere keer heen en weer gaan of wil je een spoedcursus gaan volgen? jah vertel vertel haar:o

ZA3TAR
01-12-2006, 13:44
Maar miss france, dat betekent dus dat als je je weer inschrijft in nederland en dat je gaat lessen., je niet weet hoelang het gaat duren. Wie geeft je de garantie dat je je theorie en rijbewijs examen in bijv. in 1 jaar kunt halen. Wat ik jou wel wens hoor, maar ik ken genoeg mensen die in Nederland geboren en getogen zijn en die heel vaak zijn gezakt. en Ik ken mensen die pas in Nederland zijn komen wonen, en hun rijbewijs en theorie snel hebben gehaald. Oefen eerst goed thuis en of met je man. Totdat je alle termen kent. Want hoe gaat je dat oplossen wil je iedere keer heen en weer gaan of wil je een spoedcursus gaan volgen? ik neem een spoedcurses en ken mijn hele theorieboekje uit mijn hoofd, verder heb ik al heel wat rijlessen gehad in nederland voor ik trouwde en rij ik nu ook met mijn man

ZA3TAR
01-12-2006, 13:51
jah vertel vertel haar:o :moe: jij hebt er geen vertrouwen in dat is duidelijk

saadia267
01-12-2006, 13:51
dan is het juist nog makkelijker voor je om deze in France te halen. In minder dan 30 uur kun je op. Maar het lijkt me echt een gedoe om eerst naar nederland te gaan. Nederland is echt moeilijker geloof me, ook al beheers je de taal. Leer de theorie thuis voor dat je naar een school gaat. Als je de vragen en de plaatjes begrijpt hoeft het geen probleem voor je te zijn. Je haalt het echt hoor, je hoeft er geen jaren over te doen. Ook al heb je basis frans. Maar hoe dan ook ik wens je echt veel succes hoor. Dan kun je vaak in je uppie ook naar je familie in Nederland gaan (wat ik volgende week ga doen) en net zolang blijven als je wilt ipv iedere keer een weekend of in de vakanties. Hou ons op de hoogte van wat je gaat doen.

ZA3TAR
01-12-2006, 13:59
dan is het juist nog makkelijker voor je om deze in France te halen. In minder dan 30 uur kun je op. Maar het lijkt me echt een gedoe om eerst naar nederland te gaan. Nederland is echt moeilijker geloof me, ook al beheers je de taal. Leer de theorie thuis voor dat je naar een school gaat. Als je de vragen en de plaatjes begrijpt hoeft het geen probleem voor je te zijn. Je haalt het echt hoor, je hoeft er geen jaren over te doen. Ook al heb je basis frans. Maar hoe dan ook ik wens je echt veel succes hoor. Dan kun je vaak in je uppie ook naar je familie in Nederland gaan (wat ik volgende week ga doen) en net zolang blijven als je wilt ipv iedere keer een weekend of in de vakanties. Hou ons op de hoogte van wat je gaat doen. waar heb jij je rijbewijs gehaald dan? ik ga rijden bij mijn nicht die heeft een rijschool in utrecht dus ik hou het gewoon op nederland, wel bedankt voor de info waar woon je hier in frankrijk

saadia267
01-12-2006, 14:59

in nederland, dat is al een tijdje geleden voordat ik uberhaupt getrouwd was. Nu woon ik in Dunkerque, weet je dat te liggen? en jij? Maar als je nicht een rijschool heeft dat kan dat best veel schelen, dat is best wel handig joh...

Pagina's : [1] 2