Bekijk originele versie : Waar gaat het heen met de Marokkaanse meisjes?
Salamoe aleikoum,
Toen ik nog op een school zat voor MAVO/HAVO/VWO, viel mij op dat ik nog nooit een Marokkaanse meisje heb gezien die destijds rookte. En toen ik laatst mijn nichtje ging op halen, zag ik tot mijn grote verbazing veel Marokkaanse meisjes ( en dan ook hele jonge meisjes) roken. In mijn tijd viel mij op dat ik zelden een Marokkaanse meisje opgemaakt zag en tegenwoordig lijkt het alsof 99 % zich opmaakt als ik op straat loop, Marokkaanse meisjes maken zich veel dikker op dan bijvoorbeeld Nederlandse meisjes. En verder kleden Marokkaanse meisjes zich vaak sexy terwijl Nederlandse meisjes zich bijvorbeeld juist vaak degelijk kleden of galant of klassiek. In mijn tijd gingen Marokkaanse meisjes bijna nooit naar een bioscoop en tegenwoordig gaan al meisjes van 13 of 14 jaar op de zaterdag naar de bioscoop.
Ik had gewild dat mijn Marokkaanse zusters zich wat respectvoller zouden kleden en iets meer trots zouden uitstralen en respect zouden tonen voor zichzelf, want op dit moment is dat in geringe mate aanwezig. Ik had gewild dat mijn Marokkaanse zuster trots zou zijn op haar achtergrond en tradities. Sommige meisjes vertellen dat ze zaterdag naar de bioscoop waren en geweest en dat blijft het gespreksonderwerp van een week. Wat mij ook is opgevallen is dat hele jonge Marokkaanse meisjes met een mobiele telefoon op straat lopen, ik vraag me af waar ze zoiets mee betalen en verder wat hun ouders daarvan vinden. Ook is mij opgevallen dat Marokkaanse meisjes op 15-jarige leeftijd al een vriendje hebben, alsof ze bang zijn dat als ze zouden wachten tot na hun 20ste het dan niet meer kan..
bla bla bla ....je kunt wel zien dat je nieuw bent.
Lady_moi
27-07-2003, 21:09
gij moe lere om eerst naar uzelf te kijken
tegenwoordig is het ieder voor zich
en hier zema de meskina uithangen rohi tala3bi
dima_zina85
27-07-2003, 21:11
ewa jah, tijden zijn zeker veranderd:jammer:
ik ben niet zo oud, alles lijkt voor de meeste en voor mij ook, gewoon heel normaal........ik heb dingen niet zien veranderen, maar weet wel dat een wereld voor me open ging toen ik 16 werd.........en wat betreft een mobiele telefoon, ewa jah, ik moest van mijn ouders een mobieltje, zodat ze ik altijd gewoon bereikbaar ben:)
BerberLayD
27-07-2003, 21:12
Zou Ik Ook Willen, Maar Marokaans(e) Is Tegenwoordig Niet Meer Automatisch Praktiserende Islamitisch(e):)
Lady_moi
27-07-2003, 21:13
berberlay d maar er zijn er
ze bestaan nog
BerberLayD
27-07-2003, 21:16
lady_moi tuurlijk..juist merendeels nog gelukkig wel, maar ik zeg niet AUTOMATISCH..jammer genoeg:(
MariamaMslma
27-07-2003, 21:17
Origineel gepost door lady_moi
gij moe lere om eerst naar uzelf te kijken
tegenwoordig is het ieder voor zich
en hier zema de meskina uithangen rohi tala3bi
Waar slaat dat op, ze mag toch wel zeggen wat ze vind.
Deze marokkaanse site's zijn ook niet meer wat ze geweest zijn.
Zowel maroc.nl als marokko.nl waren site's waar je topics vond over uiteenlopende zaken, zowel zin als onzin. maar dat kon gewoon nog.
Nu kan niemand meer iets plaatsen zonder dat iedereen komt vertellen dat het onderwerp uitgekauwd en zeurderig is.
Als jij het er al over hebt gehad, dan reageer je maar op een topic die je meer aanspreekt. Laat haar en degene die het wel interesseren er lekker over discussiƫren
Lady_moi
27-07-2003, 21:18
ons leiden op het RECHTE PAD bedoelt ge a nieuw lid
Lady_moi
27-07-2003, 21:21
Origineel gepost door MariamaMslma
Waar slaat dat op, ze mag toch wel zeggen wat ze vind.
Deze marokkaanse site's zijn ook niet meer wat ze geweest zijn.
Zowel maroc.nl als marokko.nl waren site's waar je topics vond over uiteenlopende zaken, zowel zin als onzin. maar dat kon gewoon nog.
Nu kan niemand meer iets plaatsen zonder dat iedereen komt vertellen dat het onderwerp uitgekauwd en zeurderig is.
Als jij het er al over hebt gehad, dan reageer je maar op een topic die je meer aanspreekt. Laat haar en degene die het wel interesseren er lekker over discussiƫren
awel nie iedereen kan da me haar eens zijn eh
wat me nie aansta isda ze zo op andere mensen zo let zo van "dit is me opgevalle dat is me opgevalle"
daaaaaaaah wij leven hier ook se wij zien da ook wel
nie da ik het eens ben met wat die meiden doen want da keur ik ook af
iwa als ze nie tegen me kritiek kan PECH!
I dont care
divalatifa
27-07-2003, 21:23
het is inderdaad duidelijk dat je hier nieuw bent.....
NEWSFLASH!!!!!!
dit onderwerp zijn we zat...zo'n topic hebben we al zo vaak gehad en daardoor is het een uitgekauwd onderwerp snap je? We hebben er weinig meer over te zeggen omdat het nu eenmaal is zoals het is.
Maar los daarvan zal ik toch nog even mijn mening geven...
Je hebt het elke keer over 'jouw tijd' ik weet niet hoe oud je bent maar zolang ik me kan herinneren is het altijd zo geweest. Ik vind het verder niet erg, mensen overdrijven (jij overdrijft in dit geval)...waarom moet je zo hameren op de 'slechte' marokkaanse meisjes?? Waarom zit je er mee? En als je er perse mee wilt zitten confronteer die meisjes er dan mee!! Maar dat doe je niet, nee je opent er een topic over...:rolleyes: denk je nou echt dat je hier iets mee bereikt, je creeert alleen maar irritaties....in het vervolg; zie je zo'n meisje? ewa loop naar haar toe en wijs haar op haar gedrag, kleding of whatever JOU dwars zit...misschien help dat wel.
Ewa ja er zijn nu eenmaal verschillende mensen met verschillende ideeen. je hebt het over marokkaanse meisjes in het algemeen, moet je niet doen want dat is fout! Iedereen leeft zijn leven op hun eigen manier, of ze nou allemaal marokkaans, turks of chinees zijn..AFKOMST ZEGT NIETS TEGENWOORDIG WEINIG!!! (onthoudt dat :D )
meid, om een lang verhaal kort te maken; er zullen weinig mensen zijn die hier met jou over dit onderwerp in discussie gaan...
divalatifa
27-07-2003, 21:26
correctie: IK NIET!! dus laat ik maar weg gaan dan he..:rolleyes:
LieveMeisje
27-07-2003, 21:26
Origineel gepost door Sabaah
Salamoe aleikoum,
Toen ik nog op een school zat voor MAVO/HAVO/VWO, viel mij op dat ik nog nooit een Marokkaanse meisje heb gezien die destijds rookte. En toen ik laatst mijn nichtje ging op halen, zag ik tot mijn grote verbazing veel Marokkaanse meisjes ( en dan ook hele jonge meisjes) roken. In mijn tijd viel mij op dat ik zelden een Marokkaanse meisje opgemaakt zag en tegenwoordig lijkt het alsof 99 % zich opmaakt als ik op straat loop, Marokkaanse meisjes maken zich veel dikker op dan bijvoorbeeld Nederlandse meisjes. En verder kleden Marokkaanse meisjes zich vaak sexy terwijl Nederlandse meisjes zich bijvorbeeld juist vaak degelijk kleden of galant of klassiek. In mijn tijd gingen Marokkaanse meisjes bijna nooit naar een bioscoop en tegenwoordig gaan al meisjes van 13 of 14 jaar op de zaterdag naar de bioscoop.
Ik had gewild dat mijn Marokkaanse zusters zich wat respectvoller zouden kleden en iets meer trots zouden uitstralen en respect zouden tonen voor zichzelf, want op dit moment is dat in geringe mate aanwezig. Ik had gewild dat mijn Marokkaanse zuster trots zou zijn op haar achtergrond en tradities. Sommige meisjes vertellen dat ze zaterdag naar de bioscoop waren en geweest en dat blijft het gespreksonderwerp van een week. Wat mij ook is opgevallen is dat hele jonge Marokkaanse meisjes met een mobiele telefoon op straat lopen, ik vraag me af waar ze zoiets mee betalen en verder wat hun ouders daarvan vinden. Ook is mij opgevallen dat Marokkaanse meisjes op 15-jarige leeftijd al een vriendje hebben, alsof ze bang zijn dat als ze zouden wachten tot na hun 20ste het dan niet meer kan.
dat heb je zeker zelfs meegemaakt in je verleden jeugd...aangezien dat je nu 35jaar oud bent!!!!!!!!!!!! :rolleyes:
Lady_moi
27-07-2003, 21:29
onderwerp ====> gekauwd herkauwd en uitgespugd
Origineel gepost door Sabaah
Salamoe aleikoum,
Ik had gewild dat mijn Marokkaanse zusters zich wat respectvoller zouden kleden en iets meer trots zouden uitstralen en respect zouden tonen voor zichzelf, want op dit moment is dat in geringe mate aanwezig. Ik had gewild dat mijn Marokkaanse zuster trots zou zijn op haar achtergrond en tradities. Sommige meisjes vertellen dat ze zaterdag naar de bioscoop waren en geweest en dat blijft het gespreksonderwerp van een week. Wat mij ook is opgevallen is dat hele jonge Marokkaanse meisjes met een mobiele telefoon op straat lopen, ik vraag me af waar ze zoiets mee betalen en verder wat hun ouders daarvan vinden. Ook is mij opgevallen dat Marokkaanse meisjes op 15-jarige leeftijd al een vriendje hebben, alsof ze bang zijn dat als ze zouden wachten tot na hun 20ste het dan niet meer kan.
Ik vind het heel normaal een bioscoop..... Alles eigenlijk wat je opnoemt dus houd maar op.......
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.