Bekijk originele versie : Wie kan deze vragen beantwoorden?
1 Wat is de functie van de moskee als gebedshuis en maatschappelijk ontmoetingsplaats?
2 Geef de verschillen aan in soorten moskeeen (stroming en etniciteit) en islamitische scholen (conservatief of liberaal) in Nederland.
3 Wat is de positionering van de radicale islam in relatie tot de politieke en regilieuze islam.
4 Wat zijn de strategische visies binnen de radicale islam (einddoel, tussendoelen, middelen, activiteiten).
5 Wat zijn overeenkomsten en verschillen tussen vormen van radicale islam.
Wie kan me helpen? Ook als je 1 vraag een beetje kan beantwoorden moet je vooral doen!!!!
Thanks, puntje gegarandeerd!
Mysticalia
30-11-2006, 08:33
is dit je huiswerk? :o
ChingChing
30-11-2006, 08:59
1 Wat is de functie van de moskee als gebedshuis en maatschappelijk ontmoetingsplaats?
Ik denk vooral om mensen op het rechte pad te houden, & zorgen voor integratie, emanicipatie & paticipatie.
2 Geef de verschillen aan in soorten moskeeen (stroming en etniciteit) en islamitische scholen (conservatief of liberaal) in Nederland.
?
3 Wat is de positionering van de radicale islam in relatie tot de politieke en regilieuze islam.
?
4 Wat zijn de strategische visies binnen de radicale islam (einddoel, tussendoelen, middelen, activiteiten).
In een strategie word aangegeven wat als einddoel geldt, dus word er eerst naar de tussentydse doelen gestreeft om het einddoel te berieken, dus tis geen tactiek by een tactiek gaat het om een gedetailleerd actieplan.
5 Wat zijn overeenkomsten en verschillen tussen vormen van radicale islam.
Missionair activisme – op dawa, bekering gericht.
Jihadistisch activisme – voert islamitische gewapende strijd
Politiek activisme – hieronder vallen bewegingen als de Moslimbroeders in Egypte, met navolgers elders.
Verder weet ik niet of het dit is wat je bedoelt.
Dank je chingching check je hoekje.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.