Bekijk originele versie : Is er een mogelijkheid tot beterschap en verandering ??
Salaam mensen..
Het leven in de maatschappij is al niet zo gemakkelijk..laat staan voor de mensen die het moeilijk hebben op verschillende vlakken, ik denk aan werk, woonst, omgeving en sociaal leven..reken daarbij de tekortkomingen op fysiek of psychisch vlak...en karaktereigenschappen die eerder een gevoel van broosheid oproepen...
Deze mensen worden te snel veroordeeld tot sociale gevallen, sukkelaars, uitschot...en noem maar op..
Is er dan geen verbetering in zicht voor deze mensen..
Waarom kan een moderne maatschappij niet voor zijn eigen zwakkeren zorgen.
Waarom groeit deze groep van mensen voortdurend.
Wat is je mening hierover...en wat zou verbetering brengen denk jij..
Pas op...deze mensen kunnen kunnen ook familie van jou zijn..dus, het is geen ver-van-mijn-bed verhaal..
Ik hoop met respect over deze onderwerp te kunnen praten..dank je wel.
GangstaLovin
27-07-2003, 16:53
Hmmm ik vind dat bijvoorbeeld mensen met een lichamelijk of geestelijk handicap juist goed worden "verzorgd" door de samenleving.
Maar ik begrijp je vraag eigenlijk niet eens zo goed ... :D
Origineel gepost door GangstaLovin
Hmmm ik vind dat bijvoorbeeld mensen met een lichamelijk of geestelijk handicap juist goed worden "verzorgd" door de samenleving.
Maar ik begrijp je vraag eigenlijk niet eens zo goed ... :D
Ok..ik bedoel dat er zoveel mensen het moeilijk hebben in de maatschappij..om rond te komen..en het wordt alsmaar moeilijker om uit de put naar boven te klimmen..sommige hebben problemen om hun huishuur te betalen..of zelfs om eten te kopen..en als men uit zijn huurhuis uitgezet wordt (omdat men niet meer kan betalen)...is de drama niet meer te overzien..
Begrijp je nu waar ik naar toe wil...het doet mij pijn om dat allemaal te zien..de laatste jaren zijn er alsmaar bedelaars bijgekomen... :(
GangstaLovin
27-07-2003, 17:06
ow op die manier. Ja dat is echt heel erg ..en ik denk dat wij als maatschappij die mensen moeten helpen. Misschien dat er iets in de buurt geregeld kan worden ..een soort van steunfonds. Ik zeg nu maar wat :)
ow op die manier. Ja dat is echt heel erg ..en ik denk dat wij als maatschappij die mensen moeten helpen. Misschien dat er iets in de buurt geregeld kan worden ..een soort van steunfonds. Ik zeg nu maar wat :)
GangstaLovin...ik weet niet of jij het écht begrepen heeft :confused:
Ik hoop dat jij het ook nooit mee zal maken..het is hartverscheurend wat die mensen allemaal meemaken..eigenlijk worden ze gedumpt aan de rand of afgrond van de maatschappij.
Denk alstublieft niet zo oppervlakkig over deze materie..
GangstaLovin
27-07-2003, 17:21
je hebt het over armoede toch :confused:
Origineel gepost door achmad
die mensen hebben teveel trots (vaak)
alvorens ze hun huis uitgeschopt worden gaat er nogal een poosje overheen.
na vele briefwisselingen is het eindelijk zover maar dan is het te laat.
ik ben van mening dat die mensen eerder hulp hadden moeten zoeken en hun trots wat hebben moeten laten varen.
veel mensen (en ik zeg niet alle) willen, willen en willen....alles wat een ander ook heeft en kopen, kopen, kopen..........te materialistisch...............
zo gaat dat in veel gevallen en de andere gevallen: moge allah hun allen bijstaan in deze verotte maatschapij waar niemand enige bekommering lijkt te hebben voor zijn mede mens
Agi achmad..sommigen vragen het zelf om om problemen te krijgen..te veel leningen..te zware schuldenlast..enz..
Maar..anderen hebben niet zo veel geluk in het leven, of zijn niet zo mondig..zijn veel te braaf of veel te goedgelovig..kunnen zich niet goed verdedigen..worden uitgespuwd of gepest door collega's of omgeving..hebben voortdurend tegenslagen..hebben verdriet of dood van een familie of partner nooit goed verwerkt..sukkelen van de ene probleem naar de andere...enz...enz..
je hebt het over armoede toch :confused:
Het leunt dicht bij armoede..
Maar..deze mensen worden niet bedreigd door een hongersdood ofzo..maar door dat hun sociale problemen zo ingewikkeld in elkaar zitten..wil of kan niemand met een oplossing aankomen..
Ik weet het..het is een ingewikkeld sociaal problematiek..
Maar het bestaat...en het groeit alsmaar
http://www.tangophoto.ch/jmichalko/webindex_mockba/images/m10.jpg
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.