Bekijk originele versie : Roaccutane (pil tegen acne)
yasminne
29-11-2006, 14:07
Wie heeft hier ervaring mee???
Want k heb een aantal vragen.........
Hamza1978
29-11-2006, 14:33
Ik Roacutanne oftewel isotretinoïne. Heb het voor 6 maanden gebruikt.
Wat wil je weten
Ik heb ook Roacutanne gebruikt. Vraag maar raak...
yasminne
29-11-2006, 16:20
Tnx voor jullie hulp!!!
Ik ga er insha allah ook aan beginnen heb de pillen net gekregen en toen ik de bijsluiter las zag ik dat ontharing niet mogelijk is.
Maar dan is mijn vraag naar ene vrouwzijnde, is het epileren van je wenbrauwen wel te doen of kan dat ook dat niet???
en war voor bijwerkingen kregen jullie allemaal???
django_de
29-11-2006, 16:52
je krijgt droge lippen droge huid diaree
het is best wel een zware kuur
Je mag absoluut niet zwanger worden! Dan heb je groot kans op een gehandicapt kindje allah7fed! Pas na 3 maanden nadat je met de kuur bent gestopt mag je aan kinderen beginnen. Maar goed, als je niet getrouwd bent hoef je hierover geen zorgen te maken.
Ik heb zelf geen Roaccutane gebruikt. Maar ken wel een paar mensen die het gebruikt hebben.
Het is zware kuur. Succes!
yasminne
29-11-2006, 16:59
Okej t gene wat jullie me vertellen is me dan nu al een beetje duidelijk!!!
En idd, ik ben niet getrouwd dus zal ook niet last krijgen van ongepland een kind krijgen!!!
Maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag gekregen....ik weet dat de huid zeer gevoelig wordt...is t dan nog wel mogelijk om te epileren???
Hamza1978
29-11-2006, 17:25
het is echt een paardenmiddel (zit op de nick van mijn broer ben een vrouw).
Het is superslecht voor je lever.
knijp puistjes niet uit als je de medicijn gebruikt dan krijg je grote vlekken op je gezicht.
De puistjes verdwijnen inderdaad maar een jaar later zijn ze allemaal weer terug (mijn ervaring0
en nu mag ik het niet meer gebruiken van de dokter.
en gebruik vaseline op je lippen, dat hielp mij het beste.
Hamza1978
29-11-2006, 17:26
en ja je kan gewoon blijven epileren
yasminne
29-11-2006, 22:14
het is echt een paardenmiddel (zit op de nick van mijn broer ben een vrouw).
Het is superslecht voor je lever.
knijp puistjes niet uit als je de medicijn gebruikt dan krijg je grote vlekken op je gezicht.
De puistjes verdwijnen inderdaad maar een jaar later zijn ze allemaal weer terug (mijn ervaring0
en nu mag ik het niet meer gebruiken van de dokter.
en gebruik vaseline op je lippen, dat hielp mij het beste.
Hey bedankt voor je reactie!!!
Ik weet dat niet al te best is voor je lever maar daar wordt je elke keer op gecontroleerd d.m.v een bloedonderzoek.
Ik gebruik zowiezo een hydraterende dag & n8creme dus dat zit wel goed denk ik!!
Ik heb mn eerste pil net op.....ik heb de hoop dat ik dit ergens goed voor doe en hoop dan ook niet dat het terug zal keren....want daar heb k dus totaal niks aan.
Ben ook opgelucht dat k gewoon mn wenkbrauwen kan doen aangezien k las dat dit niet meer zou kunnen..;)
Ik heb die kuur een half jaar gevolgd. Mijn huid droogde ferm uit, en mijn hoofdhuid ook. Heb mij ook wel goed gehydrateerd in die periode en gebruikte ook vaseline voor mijn lippen. Moet eerlijk zeggen dat er geen puistje meer te bespeuren valt. Ik ben er wel mee moeten stoppen omdat ik ging trouwen en wij meteen aan kinderen gingen beginnen maar ik moet wel zeggen dat mijn puisten terug zijn. Niet in die mate als daarvoor maar ze zijn terug! Mijn huid is ook vele vettiger dan voor die kuur. Ook heb ik puisten op mijn rug en borstkas gekregen, zo van die hele kleine maar daarvoor had ik het ook niet.
Mohiem, ik hoop dat het bij u anders uitdraait dan bij mij...
nasssira
30-11-2006, 10:05
Ik heb het ook gebruikt, en het werkte perfect.
Ik heb het +/- 5 maanden gebruikt.
Mijn bijwerkingen waren:
* droge lippen
* bloed bij ontlasting
* droge huid / schilfers / jeuk
Ontharen was geen probleem.
Nadat ik klaar was met de kuur, had ik nog littekens over, dus ik gebruikte iedere dag een gezichtspeeling en daarna een masker.
(een peeling mag je niet iedere dag gebruiken, maar omdat ik van die littekens af wou gebruikte ik het dagelijks)
Binnen 4 weekjes waren alle littekens bij mij weg.
Nu heb ik een gave huid, vanaf dat moment geen een pukkeltje of puistje meer gehad. En dat ik alweer 4 jaar geleden.
dordje22
30-11-2006, 11:31
ik heb het ook gebruikt voor dat ik ging trouwen.het werkjt heel goed en je het het al heel snel. bij werkingen kapotte lippen altijd goed blijven insmeren met purol, daarnaast had ik last van rode ogen. en schilfers. ik gebruikte ook fruitzuur dat helpt tegen littekens.
Hey bedankt voor je reactie!!!
Ik weet dat niet al te best is voor je lever maar daar wordt je elke keer op gecontroleerd d.m.v een bloedonderzoek.
Ik gebruik zowiezo een hydraterende dag & n8creme dus dat zit wel goed denk ik!!
Ik heb mn eerste pil net op.....ik heb de hoop dat ik dit ergens goed voor doe en hoop dan ook niet dat het terug zal keren....want daar heb k dus totaal niks aan.
Ben ook opgelucht dat k gewoon mn wenkbrauwen kan doen aangezien k las dat dit niet meer zou kunnen..;)
Je kunt s'avonds voor slapen gaan beter niks op je gezicht aan brengen, is beter voor je gezicht deze kan dan zeg maar ademen tijdens het slapen. gwn je gezicht wassen voor slapen gaan met lauw/koud water.
Ik heb die kuur een half jaar gevolgd. Mijn huid droogde ferm uit, en mijn hoofdhuid ook. Heb mij ook wel goed gehydrateerd in die periode en gebruikte ook vaseline voor mijn lippen. Moet eerlijk zeggen dat er geen puistje meer te bespeuren valt. Ik ben er wel mee moeten stoppen omdat ik ging trouwen en wij meteen aan kinderen gingen beginnen maar ik moet wel zeggen dat mijn puisten terug zijn. Niet in die mate als daarvoor maar ze zijn terug! Mijn huid is ook vele vettiger dan voor die kuur. Ook heb ik puisten op mijn rug en borstkas gekregen, zo van die hele kleine maar daarvoor had ik het ook niet.
Mohiem, ik hoop dat het bij u anders uitdraait dan bij mij...
:wow:
Hoeveel maanden zat er tussen de periode dat je ging trouwen en dat je stopte met de kuur??
Als dit korter is dan 6 maanden ben je wel riskant bezig geweest :maf: dat spul zit namelijk nog in je bloed en de kans op kids met afwijkingen is heel erg groot! :jammer:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.