Bekijk originele versie : bruiloft in marokko
beste meiden,
wie van jullie heeft ervaring met een bruiloft in marokko?
hoe kijk je erop terug, heb je spijt van dat je het feest niet in NL hebt gehouden, of ben je blij dfat je het in marokko hebt gedaan.
wij twijfelen waar we het feest willen houden. wat is er leuk aan marokko en is het veel gedoe of kun je makkelijk alles regelen??
vertel vertel vertel:banana:
Chanel_Chance
28-11-2006, 13:07
hoi xia
Ik ben afgelopen zomer in Marokko getrouwd en lhamdolilah is alles goed verlopen. Tuurlijk is het veel regelen en is het lastiger om alles goed te regelen als je hier woont. Ik was daarom een half jaar van tevoren naar marokko gegaan om alles te zien en te reserveren. Ik ben heel blij dat ik mijn bruiloft daar heb gegeven. Ik heb daar mijn hele familie en zonder je familie vind ik een bruiloft persoonlijk niks. We hebben er echt van kunnen genieten en de ziana en band die ik had waren super. De cameravrouw was 3 keer niks dat zeg ik je eerlijk, maar dat komt doordat mijn eerste fotograve net op het laatste moment had afgebeld en ik op het laatste nippertje een andere moest zoeken.
Ik woon zelf in tetouan en lhamdolilah heb ik geen negatieve reacties gekregen over mn bruiloft. Als ik nog een keer zou moeten kiezen (inshalah zal dat natuurlijk niet gebeuren), maar dat zou ik het in marokko houden.
Succes meid en allahi jiblek tisir.
bosa
Soussia_Belgie_
28-11-2006, 13:50
mijn zus heeft haar trouwfeest gegeven in Marokko....Het was een zeeeeeer geslaagde feest, heel veel ambiance maar het belangrijkste was toch dat we alles wat we over hadden van het feest, zoals fruit brood, aan de armen hadden gegeven...we hadden de dag daarna, een heleboel minderbedeelden uitgenodigd zodat ze ook konden smullen van al dat lekkers..
Hier in Belgie of Nederland, zou dat allemaal weggegooid worden....
passion4fashion
28-11-2006, 15:01
En hoe is het qua kosten vergeleken met Marokko en Nederland?
magrabiameid
28-11-2006, 15:13
sorry als ik het zeg ik vind het in nl veel beter en het ligt waar je woont
in marokko weetje maar hier een bruiloft geven is ook pratig ik zal er goed over na denken voor dat je in marokko gaat doen ik zelf wil het insallah hier houden in nl jarabi ewa veel sucses meid ewa thalla
nabilaatje245
28-11-2006, 16:40
ben ook aan het twijfelen, de mensen van marokko zijn heel erg anders dan die van hier, en hier heb je weer mooie negaffa,s...
ik weet het echt nog niet..
miss_burberry
28-11-2006, 16:45
Ik vind hier in NL veel beter, hier kan je alles makkelijk regelen en de fotos zijn prachtig, maar in marokko heb je geen goeie naggafa's vooral die make-up en die spullen die zij gebruiken zijn ook niet goed. Ik ben die jaar in Marokko getrouwd het is wel leuk in marokko maar tog vond ik het heel moeilijk zwaar veel mensen en heel erg warm die make-up komt helemaal naar beneden dus die foto's komen niet mooi uit.
Ik raad je om hier te gaan trouwen huur is een zaal en hier heb je prachtige naggafa's je zou mooier der uit zien dan in Marokko!!!!
Groetjes
Met alle respect hoor, maar je kan een bruiloft waar jij vandaan komt echt niet vergelijken met bruiloften in Fes, Rabat, Tanger etc..
Het geld en de wil is er misschien wel, maar de juiste negafat, cateraars etc niet..
De negafat, bands, cateraars, zalen met airco etc etc etc die je in marokko hebt, kunnen wij hier in NL alleen van dromen..
Tenslotte komt daar oorspronkelijk alles vandaan.. De negafat hier halen hun spullen heus niet uit Tokio ofzo.. Alles komt uit marokko, en wordt daar gemaakt.. Daar vind je juisttt altijd de nieuwste trends..
Tuurlijk heb je daar ok wel slechte er tussen zitten.. Je moet ook wel weten waar je moet zijn in marokko, en het liefst in een stad, zodat je allerlei dingen kunt vinden en verschillende keuzes hebt..
Niet verkeerd bedoeld.. Maar als je een keer een goed georganiseerde bruiloft in 1 van die steden meemaakt, weet ik wel zeker dat je mening over bruiloften in marokko anders wordt.. :)
7asnaebilaah
28-11-2006, 22:43
Seeeker Marokkoooo! :banana:
Welah zoals miss burberry al zei..alles komt daar oorspronkelijk vandaan! :)
De ambiance is daar beter, je kunt dingen doen die je hier helemaal niet mag, je hoeft niet op de tijd te letten (te laat voor muziek etc) en je kunt alles maar dan ook alles krijgen wat je wilt en de keus is enorm (afhankelijk van de stad natuurlijk ;))
And last but not least, eurootjes zijn meer waard in marokko :D dus het valt je zeeeeker goedkoper uit welah!
Hier heb ik gehoord kost een bruiloft gemiddeld tussen de 10.000 en 20.000 :eek: en in marokko kan je voor zelfs een kwart van dat budget een bruiloft hebben met alles erop en eraan (dan moet je natuurlijk geen jedwane gaan nemen of cateraar al ra7al ;))
Je moet goed kunnen organiseren en weten waar je moet zijn voor de nodige dingen (dwz wat jij graag wel of niet wilt hebben op je wedding), dat is alles !
Lah yjeblak teser en heel veel succes met je keus!
GekkeMaroc
28-11-2006, 22:50
marokko!!
doen!!!
gefeliciteerd!!
tempted_2_touch
28-11-2006, 22:55
Met alle respect hoor, maar je kan een bruiloft waar jij vandaan komt echt niet vergelijken met bruiloften in Fes, Rabat, Tanger etc..
Het geld en de wil is er misschien wel, maar de juiste negafat, cateraars etc niet..
De negafat, bands, cateraars, zalen met airco etc etc etc die je in marokko hebt, kunnen wij hier in NL alleen van dromen..
Tenslotte komt daar oorspronkelijk alles vandaan.. De negafat hier halen hun spullen heus niet uit Tokio ofzo.. Alles komt uit marokko, en wordt daar gemaakt.. Daar vind je juisttt altijd de nieuwste trends..
Tuurlijk heb je daar ok wel slechte er tussen zitten.. Je moet ook wel weten waar je moet zijn in marokko, en het liefst in een stad, zodat je allerlei dingen kunt vinden en verschillende keuzes hebt..
Niet verkeerd bedoeld.. Maar als je een keer een goed georganiseerde bruiloft in 1 van die steden meemaakt, weet ik wel zeker dat je mening over bruiloften in marokko anders wordt.. :)
helemaal mee eens :D... de zalen in marokko zijn prachtig groot compact :goedzo: de bands die je daar hebt heb je hier niet en de zianat komen uit MAROKKO dus hoe kan je zeggen dat ze daar niet zijn... misschien op shie berg jah :haha:
de enige redenn waarom ik het hier in nl wil doen is omdat mijn beste vriendinnen niet marokkaans zijn en graag erbij wil hebben ook vele andere mensen zoals buren en vrienden... in marokko ken ik niet veel mensen dus zullen onnodig veel mensen komen die ik niet ken
hoi meid ga op je gevoel af
ik denk dat eeb bruiloft in marokko wel heel leuk zal zijn leuker als hier
Chanel_Chance
16-01-2007, 10:12
Ik denk dat een bruiloft in Marokko zeker goedkoper is dan een bruiloft hier. Als je een zaal van 1000 euro vergelijkt met de zalen die je in Ned en marokko kan krijgen dan denk ik dat je al snel een keuze hebt gemaakt. je hebt daar supermooie zalen voor 1000 euro inclusief bediening. Wat betreft negafat vind ik dat ze daar ook zeker goeie hebben. Ik was in eerste instantie ook bang, maar geloof me daar heb je echt goeie tussen zitten. Wel is het belangrijk dat je goed op onderzoek uitgaat en veel aan mensen vraagt en heel veel foto's bekijkt. Ik hoop dat je een beetje een keuze hebt kunnen maken. Ik heb heel veel familie in marokko dus mijn keuze was wel snel gemaakt. Mijn vriendinnen waren ook meegegaan waardoor bijna al mijn dierbaren aanwezig waren en dat maakte het voor mij geweldig.
:kus:
weddingplanner1
16-01-2007, 10:46
Niks beters dan een bruiloft in marokko...
Ik ben zelf getrouwd afgelopen zomer in tanger.....Wij hadden een villa afgehuurd voor 1800 euro....die villa kun je niet vergelijken met "tulp in zaandam" daar betaal je ook 1800 euro voor...en dat is kaal.
De zalen in marokko zijn prachtig....catering betaal je hetzelfde net als hier, ik heb er 7000 euro voor betaald, maar dan voor 300 mensen...dus je komt op het zelfde uit, net als in nederland...
Ziana heb je hele goeie en hele slechte, en daarom moet je goed zoeken...
Mijn reden dat ik het in marokko heb gedaan is, dat ik ten eerste mijn familie daar heb (tantes, ooms etc..) ten tweede, je kan doorgaan tot diep in de nacht, en niet zoals hier om uiterst 2 uur moet de zaal leeeg zijn..Je kan lekker dakka marackia doen gnouwa, etc... en dat allemaal op straat...
mohiem de sfeer heb je...
ten 3de, is het ook moeilijk, want je hebt ook je vrienden, en familie in nederland, maar goed iedereen is met ons meegegaan naar marokko....
ghair inshallah..
Is er niemand in Nador getrouwd? Zo ja deel ervaringen...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.