Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ik heb een domme vraag...............!

LZN
26-07-2003, 18:10

Hallo is misschien een domme vraag, maar ja ik stel hem toch!! Hoe zit het eigenlijk als je met een jongen belt of sms't! Is dat haram of niet!!!.

fatimaatjee
26-07-2003, 18:13
ze zeggen van wel ze zeggen dat je elk contact moet vermijden met een jongen!!! behalve dan je hustband!!! :rolleyes: ik bel altijd en hun bellen mij gewoon als vrienden sorry hoor maar daar krijg ik geen sexsistische ideeen van hoor!!! maar dat denken hun wel!!! :jammer: en nee hoor meid het is helemaal geen domme vraag !!! gewoon vragen hoor !! :zwaai:

achie25
26-07-2003, 20:46
Origineel gepost door Angel_eyz Hallo is misschien een domme vraag, maar ja ik stel hem toch!! Hoe zit het eigenlijk als je met een jongen belt of sms't! Is dat haram of niet!!! Domme vragen bestaan niet... Iets wat je niet weet kan onmogelijk dom zijn. Wat je vraag betreft: Ja zoals fatimaatjee zei, het is haram tenzij je die persoon wilt leren kennen met de bedoeling te gaan trouwen. Maar ook dat is aan regels verbonden...

miwoeren
26-07-2003, 20:49
EHIJE FATIMA GJAAAAA E SNIEK!!! STRAKJES CHEK IK FF DIE TELEFOONLIJST IN JE MOBIEL!!! (FATIMAATJE IS NAMELIJK MIJN SISTER)

Sami®a
26-07-2003, 22:06

Vraag: Salaam Zou u mij bewijs kunnen geven dat het haraam is om met jongens om te gaan ook al heb je er geen gevoelens voor, maar hij is niet je mahram jazakalahoe gairan Antwoord: In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle Beste zuster, Het omgaan van meisjes met jongens en andersom (al-igtilaat), is niet toegestaan in de islam, als zij geen mahram van elkaar zijn. De islam doet alle deuren dicht die tot onzedelijkheid en buitensporigheid kunnen leiden. Zo wordt voorkomen dat misbruik wordt gemaakt van vooral meisjes. Overgeleverd in sahih Moeslim en Boekhaari dat de profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) zei: “ Pas op en ga niet bij vreemde vrouwen binnen. Een man van ****** (de bewoners van Medina) zei: O, rasoollolah! Wat zeg je van ‘alhamoe’?( familie van de echtgenoot, zoals een man die bij zijn broer’s vrouw binnengaat). Daarop antwoordde de profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem): de ‘alhamoe’ leidt tot de dood.” In een andere hadieth zegt de profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem): “ Er is geen man die in een afgezonderde ruimte in gezelschap is van een vreemde vrouw is, of de shaitaan is hun derde gezelschap.” (overgeleverd door imaam Ahmed). En Allah weet het beste Cyberimam@al-islaam.com

Ciham
27-07-2003, 15:21
Origineel gepost door Angel_eyz Hallo is misschien een domme vraag, maar ja ik stel hem toch!! Hoe zit het eigenlijk als je met een jongen belt of sms't! Is dat haram of niet!!! Nou is deze vraag dom of niet??? :rolleyes: wat denk je zelf? angel :engel:

prinses_yasmina
27-07-2003, 21:23
Domme vragen bestaan niet domme antwoorden wel...:rolleyes: Maar volgens mij is het antwoord al bekend of neit???:D