Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Oh waarom ???!!!

Pagina's : [1] 2 3 4

Makeen
25-07-2003, 22:22

Marokkaanse jongeren kijken meer televisie dan Nederlander Marokkaanse jongeren kijken per week gemiddeld 18 uur televisie, 4 uur meer dan hun Nederlandse leeftijdgenoten. Het liefst kijken ze naar RTL4, Yorin, TMF en MTV. Dat blijkt uit onderzoek van Foquz Etnomarketing. Het onderzoek heeft plaatsgevonden onder jongeren tussen 15 en 19 jaar. Het favoriete genre voor de jongens is sport. Meisjes kijken het liefst naar soaps; ruim driekwart van de Marokkaanse meisjes kijkt Goede Tijden Slechte Tijden. “Natuurlijk is GTST in het algemeen al een goed bekeken programma. Maar in Marokko heerst een soort soapcultuur; ik heb me laten vertellen dat daar zelfs Latijns-Amerikaanse soaps uitgezonden worden”, zegt Jorge Cuartas, managing director bij Foquz. “Het volgen van soaps zit hun misschien in het bloed.” Cuartas weet niet waarom Marokkanen meer televisie kijken. “Ik kan me voorstellen dat Marokkaanse meisjes vaker thuis zijn omdat ze minder vaak uitgaan. Ook zie je vaak dat de tv standaard aangaat bij Marokkaanse huishoudens, als een soort achtergrondbehang.” Henk van Beek ------------------------------------------------------------------------------------ Waarom? Waarom houden mensen zich met zaken die Allah (swt) niet aangaan, met zaken die niet belangrijk zijn, waarom? Jongens en meisjes zitten thuis geplakt voor de tv, waarom? Om GTST te kijken zo dat ze de volgende dag met hun vrienden er over kunnen praten. Is dit een zaak van Allah (swt)? Voor muziek zappen ze even naar The Box, TMF Of MTV, je wordt blootgesteld aan zaken die men niet hoort te kijken! Liedjes worden 1000 keer op een dag herhaalt, er wordt mee gezongen met deze muziekstukken, mensen gaan teksten uit hun hoofd kennen om zo met hun favoriete muziekstukken mee te zingen!!! Waarom gaan de mensen geen anasheed luisteren, en Qur'an teksten uit hun hoofd? Zijn dit zaken waar men zich bezig moet houden? Waar zit de elementen van Allah (swt) in dit soort zaken?

Oem_Lena
25-07-2003, 22:27
de hele familie is verslaafd aan goede tijden en slechte tijden, behalfe ik,ik vind het niets aan

Makeen
25-07-2003, 22:41
Origineel gepost door lala_amira2 de hele familie is verslaafd aan goede tijden en slechte tijden, behalfe ik,ik vind het niets aan Is dat de enige reden waarom je niet kijkt?

RIF_CHICKIE
25-07-2003, 22:43
ik kijk eerlijk gezegt alleen als ik echt nix te doen heb,! nix voor mij :D

Makeen
25-07-2003, 22:57

Origineel gepost door RIF_CHICKIE ik kijk eerlijk gezegt alleen als ik echt nix te doen heb,! nix voor mij :D Dat is toch geen reden?

iki_mocro
25-07-2003, 22:58
bij ons staat de tv inderdaad 24 uur aan en is het achtergrondbehang geworden..... ik kijk van alles! Van MTV tot Al jazeera en van CNN tot Nikolodeon........tv kan ook postieve info bevatten...het ligt er toch echt aan waar jou voorkeur naar gaat..........wordt het MTV of Animal Planet....wordt het the box of NMO?

Makeen
25-07-2003, 23:00
Origineel gepost door iki_mocro bij ons staat de tv inderdaad 24 uur aan en is het achtergrondbehang geworden..... ik kijk van alles! Van MTV tot Al jazeera en van CNN tot Nikolodeon........tv kan ook postieve info bevatten...het ligt er toch echt aan waar jou voorkeur naar gaat..........wordt het MTV of Animal Planet....wordt het the box of NMO? Nou NMO kan je ook afschrijven want dat is ook helemaal niks! Maar waarom de heledag hangen voor de buis? Zijn er geen betere dingen te doen dan tv kijken?

Oem_Lena
25-07-2003, 23:02
Origineel gepost door Makeen Is dat de enige reden waarom je niet kijkt? yep....ik vind t.v. kijken niets aan

Makeen
25-07-2003, 23:04
Origineel gepost door lala_amira2 yep....ik vind t.v. kijken niets aan Doe je verder nog wat aan je geloof, want als je geen tijd kijkt en zeker nu dat het vakantie is moet je tijd zat hebben?

Oem_Lena
25-07-2003, 23:05
Origineel gepost door Makeen Doe je verder nog wat aan je geloof, want als je geen tijd kijkt en zeker nu dat het vakantie is moet je tijd zat hebben? ik doe genoeg voor mijn geloof :rolleyes: inschallah en jij heb je nog tijd voor jou geloof

Makeen
25-07-2003, 23:07
Origineel gepost door lala_amira2 ik doe genoeg voor mijn geloof :rolleyes: inschallah en jij heb je nog tijd voor jou geloof Alhamdulillah!!! Dit me waardovolle tijd besteden aan het vergaren van teksten van JLO of wie dan ook :jammer:

Oem_Lena
25-07-2003, 23:09
Origineel gepost door Makeen Alhamdulillah!!! Dit me waardovolle tijd besteden aan het vergaren van teksten van JLO of wie dan ook :jammer: wie is JLO nou weer :rolleyes:

Makeen
25-07-2003, 23:10
Origineel gepost door lala_amira2 wie is JLO nou weer :rolleyes: Tuurlijk dat weet jij niet wat je kijkt geen tv :rolleyes:

Oem_Lena
25-07-2003, 23:13
Origineel gepost door Makeen Tuurlijk dat weet jij niet wat je kijkt geen tv :rolleyes: ik kijk wel t.v.,maar niet zo vaak,misschien 2 a 3 uurtjes per dag,maar even series wie is dat

NA3_NA3
25-07-2003, 23:13

ik kijk weinig tv...ben heel weinig thuis en als ik thuis ben ga ik liever op internet...maar ik heb wel bepaalde tijdstippen in de week dat ik PERSE iets moet zien bepaalde prgramma's....MOET

Pagina's : [1] 2 3 4