Bekijk originele versie : ouders die een beslissing nemen!
alhoceimagirl85
25-07-2003, 22:03
asalaam aleikom iedereen,
ik heb een vraagje aan jullie, wat als er een jongen naar jou ouders komt om jou hand te vragen, en jij ziet die jongen helemaal zitten. Maar jou ouders niet, en zeggen jou dat je niet met die jongen mag trouwen omdat ie uit een andere plaats komt dan jou.
Wat moet je dan doen, luisteren naar je ouders, of je hart volgen??? :confused:
Oem_Lena
25-07-2003, 22:05
Origineel gepost door alhoceimagirl85
asalaam aleikom iedereen,
ik heb een vraagje aan jullie, wat als er een jongen naar jou ouders komt om jou hand te vragen, en jij ziet die jongen helemaal zitten. Maar jou ouders niet, en zeggen jou dat je niet met die jongen mag trouwen omdat ie uit een andere plaats komt dan jou.
Wat moet je dan doen, luisteren naar je ouders, of je hart volgen??? :confused: je hart volgen
alhoceimagirl85
25-07-2003, 22:06
maar stel dat die beslissing leidt tot het breken met je ouders?
Mijn hart volgen natuurlijk.
Bij mijn broer was precies hetzelfde probleem, mijn vader was er het absoluut NIET mee eens, omdat mijn broer met een Marokkaanse meisje aankwam.
Maar mijn broer ging gewoon zijn hart volgen, en trouwen.
En nu hebben ze inmiddels een dochter, het gaat heel goed in hun huwelijk.
En nu pas heeft mijn vader spijt gekregen.
Oem_Lena
25-07-2003, 22:08
maar stel dat die beslissing leidt tot het breken met je ouders?
tja.........moeilijk,als ik die jongen goed ken
dan kies ik voor hem,ouders draaien wel bij
alhoceimagirl85
25-07-2003, 22:09
ik ken een meisje die ook haar hart had gevolgd, en sinds dien heeft ze geen contact meer met haar vader. Stel dat je vader ook tot zo'n beslissing komt.
Oem_Lena
25-07-2003, 22:13
ik ken een meisje die ook haar hart had gevolgd, en sinds dien heeft ze geen contact meer met haar vader. Stel dat je vader ook tot zo'n beslissing komt.
dan zeg ik,PA DAN NIET :kwaad: elke meisje of jongen moet kunnnen
trouwen met wie zij/hij wil
mocromagic
25-07-2003, 22:18
Origineel gepost door Masriya
Mijn hart volgen natuurlijk.
Bij mijn broer was precies hetzelfde probleem, mijn vader was er het absoluut NIET mee eens, omdat mijn broer met een Marokkaanse meisje aankwam.
Maar mijn broer ging gewoon zijn hart volgen, en trouwen.
En nu hebben ze inmiddels een dochter, het gaat heel goed in hun huwelijk.
En nu pas heeft mijn vader spijt gekregen.
mijn zus had precies hetzelfde!! ze is nu al 5 jaar gelukkig getrouwd met een egyptenaar en heeft 2 prachtige kindjes!!!! :o
alhoceimagirl85
25-07-2003, 22:19
Origineel gepost door lala_amira2
dan zeg ik,PA DAN NIET :kwaad: elke meisje of jongen moet kunnnen
trouwen met wie zij/hij wil
daar heb je wel gelijk in, maar stel je voor dat je die jongen toch niet zo goed kent dan je dacht, dan heb je toch niemand meer want je ouders hebben je gewaarschuwd dan, snap je?
Oem_Lena
25-07-2003, 22:21
daar heb je wel gelijk in, maar stel je voor dat je die jongen toch niet zo goed kent dan je dacht, dan heb je toch niemand meer want je ouders hebben je gewaarschuwd dan, snap je?
dan ga ik scheiden en terug naar mijn ouders
ik denk niet dat een ouder zo wreed is om zij eigen kind niet te willen
zien
alhoceimagirl85
25-07-2003, 22:25
maar sommige ouders hebben dan zoiets van ik heb je gewaarschuwd en nou moet je ook niet terug komen.
saidaaatje
25-07-2003, 22:28
ik snap niet dat ouders het geluk van hun kinderen in de weg willen staan.....
Ouders horen het beste met hun kind voor te hebben, en als je met diegene wilt trouwen, moeten ze het accepteren, vind ik....
casawia16
25-07-2003, 22:32
het komt wel vaak voor omdat de ouders dat zelf hebben meegemaakt........maar ik zou mijn hart volgen.....als hij echt van je houdt en jij van m dan is er geen probleem......en als het later toch niet is goed gegaan dan kan je ZEKER bij je ouders terecht dat weet ik 100% zeker ;).....een ouder kan niet altijd zijn dochter of zoon negeren en haten
merjem18
25-07-2003, 22:33
Moeilijk is dit hoor maar ik zal toch mijn hart volgen. Aan de ene kant als je naar je ouders luistert en er gebeurd wat dan kan je atlijd je ouders de schuld geven maar als je je eigen vriend zoekt en je gaat scheiden dan gaan je ouders telkens zeggen van je hebt hem zelf gekozen moest je maar naar ons luisteren die van ons was veel beter dus dat vind ik erg moeilijk
Origineel gepost door mocromagic
mijn zus had precies hetzelfde!! ze is nu al 5 jaar gelukkig getrouwd met een egyptenaar en heeft 2 prachtige kindjes!!!! :o
Tja... ouders weer hé.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.