Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ya salaam, prachtig gedicht.. read it

Pagina's : [1] 2

el_moechoe
25-07-2003, 16:25

As Salaam Aleikum WaRahmaTu Allah waBarakatoe In de Naam van Allah de Bezitter van Heerlijkheid en Eer IK DOE MIJN OGEN DICHT..... Ik doe mijn ogen dicht en dan zie ik ze staan Groen bomen waarvan de blaadjes nooit vergaan Ik zie de mensen geen genoeg krijgen van plezier Allemaal druk bezig met hun eigen vertier De rivier zo helder en groot Ya Allah hier wil ik naar toe Naar mijn dood Ik doe mijn ogen dicht en angst grijpt me Zwarte bomen met grote scherpe naalden Ik zie mensen die in het leven faalden Donkere grotten en hoog spuwend vuur Een plaats zo lelijk en zuur Een plaats waar ik niet eens over dromen kan Ya Allah leid me En weerhoud me hiervan Maar dan beeld ik het weer in geen plichten en altijd mijn zin Het eeuwige leven in pracht en praal Zittend op een troon met diamanten duizendmaal een tropisch zwembad èèn of twee? Elke dag een andere jurk met goude dradenis dat geen leuk idee? voor eeuwig leven zonder geen enkele gevaren Maar dan begint mijn hart weer te kloppen want in mijn gedachten komt het zwarte rook me tegemoet ik zie de mensen uit schaamte zich verstoppen Hadden ze Allah maar niet proberen te foppen De straf beeld zich in mijn hoofd, wat mij trillen doet Een man zittend op hete gesteente Dat zichzelf met kolen voedt Geloofden ze toen maar dat Allah het Meend en Ya Allah maak me sterk en maak Shaytaan voor mij een vreemde Ik doe mijn ogen dicht Ik voel de zachtheid onder mijn voeten Ondertussen genietend van chocola en grote koeken En dat aan èèn stuk door Ik zie vrouwen zonder bedekkende doeken dat is de beloning, omdat zij in dit leven naar kennis bleven zoeken De meest mooie en heldere kleuren omringen je, evenals de meest overweldigende geuren Ya Allah schenk me je genade en open voor mij de paradijslijke deuren Want daar wil ik eeuwig zijn Dat is mijn grote wens Daar op een plek vrij van vuil en pijn Dat wil toch ieder mens Naar een plaats waar het schittert van het licht Dat is mijn streven, mijn vooruitzicht Bid dat je dit krijgt Smeek dat Allah je daarnaar toe leid Zorg ervoor dat je zondes vermijd Zodat Allah je van het eeuwige vuur bevrijd

zinnakarima
25-07-2003, 16:32
mooi hoor :Iluvu:

maghrebia007
25-07-2003, 16:36
Origineel gepost door el moechoe As Salaam Aleikum WaRahmaTu Allah waBarakatoe In de Naam van Allah de Bezitter van Heerlijkheid en Eer IK DOE MIJN OGEN DICHT..... Ik doe mijn ogen dicht en dan zie ik ze staan Groen bomen waarvan de blaadjes nooit vergaan Ik zie de mensen geen genoeg krijgen van plezier Allemaal druk bezig met hun eigen vertier De rivier zo helder en groot Ya Allah hier wil ik naar toe Naar mijn dood Ik doe mijn ogen dicht en angst grijpt me Zwarte bomen met grote scherpe naalden Ik zie mensen die in het leven faalden Donkere grotten en hoog spuwend vuur Een plaats zo lelijk en zuur Een plaats waar ik niet eens over dromen kan Ya Allah leid me En weerhoud me hiervan Maar dan beeld ik het weer in geen plichten en altijd mijn zin Het eeuwige leven in pracht en praal Zittend op een troon met diamanten duizendmaal een tropisch zwembad èèn of twee? Elke dag een andere jurk met goude dradenis dat geen leuk idee? voor eeuwig leven zonder geen enkele gevaren Maar dan begint mijn hart weer te kloppen want in mijn gedachten komt het zwarte rook me tegemoet ik zie de mensen uit schaamte zich verstoppen Hadden ze Allah maar niet proberen te foppen De straf beeld zich in mijn hoofd, wat mij trillen doet Een man zittend op hete gesteente Dat zichzelf met kolen voedt Geloofden ze toen maar dat Allah het Meend en Ya Allah maak me sterk en maak Shaytaan voor mij een vreemde Ik doe mijn ogen dicht Ik voel de zachtheid onder mijn voeten Ondertussen genietend van chocola en grote koeken En dat aan èèn stuk door Ik zie vrouwen zonder bedekkende doeken dat is de beloning, omdat zij in dit leven naar kennis bleven zoeken De meest mooie en heldere kleuren omringen je, evenals de meest overweldigende geuren Ya Allah schenk me je genade en open voor mij de paradijslijke deuren Want daar wil ik eeuwig zijn Dat is mijn grote wens Daar op een plek vrij van vuil en pijn Dat wil toch ieder mens Naar een plaats waar het schittert van het licht Dat is mijn streven, mijn vooruitzicht Bid dat je dit krijgt Smeek dat Allah je daarnaar toe leid Zorg ervoor dat je zondes vermijd Zodat Allah je van het eeuwige vuur bevrijd wajaaaaaaaw wallahi echt mooi.......heb je m zelf gemaakt?? k vind m PRACHTIG...ma3a salama broeder

naisha
25-07-2003, 16:36
masha-allah :goedzo: djazaka laho gairan agie...

el_moechoe
25-07-2003, 16:41

Origineel gepost door maghrebia007 wajaaaaaaaw wallahi echt mooi.......heb je m zelf gemaakt?? k vind m PRACHTIG...ma3a salama broeder Yeps, gewoon op mijn gevoel af gegaan, en type zonder erbij na te denken.. Ma3a salama

maghrebia007
25-07-2003, 16:43
Origineel gepost door el moechoe Yeps, gewoon op mijn gevoel af gegaan, en type zonder erbij na te denken.. Ma3a salama aah wallah echt mooi wou dat ik dat kon..als ik me ogen dicht doe hahah dan zie ik alleen maar mamita hha nee hoor wallah vind het heel goed van je!! ma3a salama

el_moechoe
25-07-2003, 17:06
hier nog 1.... Doenya (werelds leven) Doenya oh doenya Waarom laat je mij dwalen En bezorg je mij allerlei kwalen Wil je dan niet dat ik naar al-djannah ga Of heb je liever dat ik in jouw verga Jij Wilde rivier, laat me jouw bevaren Veilig van al jouw gevaren Allah schenk mij jouw hidaya En laat me niet verdrinken in deze wilde rivier, die Doenya heet Doenya oh doenya Wat kunnen de snavels van bepaalde vogels hard pikken Overal word ik getrokken Overal wordt het goede uit mij onttrokken Ya Allah geef mij rust, En temper mijn lust (naar het slechte) Geef mij kracht, God der macht Bedek mij met uw goedheid Geef mij licht, zodat ik niet zwicht Doenya oh Doenya Wat een beproeving, soms zo een bedroeving Waar zijn mijn geliefden Heen zijn zij, heen Soms voel ik mij zo alleen Maar dan denk ik, Allah heeft de gelovige belooft Wat alle onrust in mijn hart dooft Innerlijke rust Dank je wel mijn Heer

tachelhit102
25-07-2003, 18:10
Origineel gepost door el moechoe As Salaam Aleikum WaRahmaTu Allah waBarakatoe In de Naam van Allah de Bezitter van Heerlijkheid en Eer IK DOE MIJN OGEN DICHT..... Ik doe mijn ogen dicht en dan zie ik ze staan Groen bomen waarvan de blaadjes nooit vergaan Ik zie de mensen geen genoeg krijgen van plezier Allemaal druk bezig met hun eigen vertier De rivier zo helder en groot Ya Allah hier wil ik naar toe Naar mijn dood Ik doe mijn ogen dicht en angst grijpt me Zwarte bomen met grote scherpe naalden Ik zie mensen die in het leven faalden Donkere grotten en hoog spuwend vuur Een plaats zo lelijk en zuur Een plaats waar ik niet eens over dromen kan Ya Allah leid me En weerhoud me hiervan Maar dan beeld ik het weer in geen plichten en altijd mijn zin Het eeuwige leven in pracht en praal Zittend op een troon met diamanten duizendmaal een tropisch zwembad èèn of twee? Elke dag een andere jurk met goude dradenis dat geen leuk idee? voor eeuwig leven zonder geen enkele gevaren Maar dan begint mijn hart weer te kloppen want in mijn gedachten komt het zwarte rook me tegemoet ik zie de mensen uit schaamte zich verstoppen Hadden ze Allah maar niet proberen te foppen De straf beeld zich in mijn hoofd, wat mij trillen doet Een man zittend op hete gesteente Dat zichzelf met kolen voedt Geloofden ze toen maar dat Allah het Meend en Ya Allah maak me sterk en maak Shaytaan voor mij een vreemde Ik doe mijn ogen dicht Ik voel de zachtheid onder mijn voeten Ondertussen genietend van chocola en grote koeken En dat aan èèn stuk door Ik zie vrouwen zonder bedekkende doeken dat is de beloning, omdat zij in dit leven naar kennis bleven zoeken De meest mooie en heldere kleuren omringen je, evenals de meest overweldigende geuren Ya Allah schenk me je genade en open voor mij de paradijslijke deuren Want daar wil ik eeuwig zijn Dat is mijn grote wens Daar op een plek vrij van vuil en pijn Dat wil toch ieder mens Naar een plaats waar het schittert van het licht Dat is mijn streven, mijn vooruitzicht Bid dat je dit krijgt Smeek dat Allah je daarnaar toe leid Zorg ervoor dat je zondes vermijd Zodat Allah je van het eeuwige vuur bevrijd Mashaallah...echt mooi:goedzo:

tachelhit102
25-07-2003, 18:14
Origineel gepost door el moechoe hier nog 1.... Doenya (werelds leven) Doenya oh doenya Waarom laat je mij dwalen En bezorg je mij allerlei kwalen Wil je dan niet dat ik naar al-djannah ga Of heb je liever dat ik in jouw verga Jij Wilde rivier, laat me jouw bevaren Veilig van al jouw gevaren Allah schenk mij jouw hidaya En laat me niet verdrinken in deze wilde rivier, die Doenya heet Doenya oh doenya Wat kunnen de snavels van bepaalde vogels hard pikken Overal word ik getrokken Overal wordt het goede uit mij onttrokken Ya Allah geef mij rust, En temper mijn lust (naar het slechte) Geef mij kracht, God der macht Bedek mij met uw goedheid Geef mij licht, zodat ik niet zwicht Doenya oh Doenya Wat een beproeving, soms zo een bedroeving Waar zijn mijn geliefden Heen zijn zij, heen Soms voel ik mij zo alleen Maar dan denk ik, Allah heeft de gelovige belooft Wat alle onrust in mijn hart dooft Innerlijke rust Dank je wel mijn Heer Heb m al s eerder gelezen als mail...maar hij blijft mooi MashaALlah:goedzo:

el_moechoe
26-07-2003, 11:33
Origineel gepost door tachelhit102 Heb m al s eerder gelezen als mail...maar hij blijft mooi MashaALlah:goedzo: go check out this site... http://www.risallah.tk/

BENTGHATAR
26-07-2003, 11:39
:traan1: Heel mooi..(allebei de gedichten)........Tbarkellah alik.

meryema
26-07-2003, 11:41
Prachtig dat heb je goed gedaan ! :goedzo:

ffeiza
26-07-2003, 11:45
masha Allah echt top gedichten :goedzo: Mooi dat je dit kunt schrijven... Goed hoor...

Muslimah
26-07-2003, 16:10
Origineel gepost door el moechoe go check out this site... http://www.risallah.tk/ ya agie bedankt voor de site Masallah, het is een zeer mooie site Liefs Khadija

Muslimah
26-07-2003, 16:12

ps de gedichtjes zijn ook zeeeer mooi, soubhanallah Liefs Khadija

Pagina's : [1] 2